Unruled
Joe Bar style
De Pegaso van de vrouw heeft een soms-wel-soms-niet probleem (dat zijn de leukste). Op snelwegtempo, rond de 130 (motor draait dan tussen de 5- en 6000 toeren), gaat ie soms stotteren. Ding heeft natuurlijk maar 1 pit dus dat loopt gelijk hopeloos totdat ze even terugzakt in snelheid, en dit geeft haar niet zoveel vertrouwen.
Ik heb al gekeken naar de ontluchting om dat uit te sluiten (is overigens prima), maar toen ze vlak na een tankbeurt (als in; bij het wegtrekken) aangaf dat het ook gebeurde was dat eigenlijk al geen optie meer. De carburateurs heb ik pas nog uit elkaar gehad, maar als het afstelling zou zijn zou het altijd gebeuren en het is maar van tijd tot tijd, en dan ook nog alleen bij een warme motor. Mijn gedachten gaan dus uit naar de ontsteking, en die heb ik nu uit elkaar liggen.
In het WPH hebben we deze behulpzame plaatjes staan:
Dat spreekt redelijk voor zich dus dat hebben we doorgemeten. Coil B geeft 9kOhm dus goed. Coil A geeft echter 1 Ohm (niet 0,1 of een ander soort typo), dus dat is verhoudingsgewijs veel te veel. Kan ik er dan veilig vanuit gaan dat de bobine het probleem zal zijn? De bougiedop zelf meet ook nog eens 5,3kOhm, is dat een beetje een normale waarde? Zou niet weten wat daar kapot aan kan, maar dat vroeg ik me bij een bobine ook af.
Thanks!
Laatst bewerkt: