Pegaso 650 motor knalt/hikt bij laag toerental

rutger465

Rookie
10 apr 2007
14
0
Beste Forumleden,

Ik heb al sinds enige tijd een Pegaso 650, bij de aankoop liep hij prima maar al snel begon de motor een knal/hik te geven bij stationair lopen (resulterend in uitvallen van de motor).

Ik had de motor gekocht met de gedachte deze om te toveren naar een wat meer SM uiterlijk, er van uitgaand dat het wel een vuile carberateur/oude boegie zou zijn heb ik de motor uit elkaar gehaalt, het frame gespoten en de nodige veranderingen om er een sm van de maken.

Tijdens het opbouwen heb ik behalve het ontstekingsdeksel het blok niet uit elkaar gehad, wel heb ik de volgende onderdelen vervangen:

Boegie
Blokolie
Carberateurs uit elkaar/volledig schoongemaakt (geen slijtage op de gasnaalden oid, zag er goed uit)
Ontsteking zelf zag er goed uit, geen beschadigingen oid.

Helaas bestaat het probleem nu dus nogsteeds en ik heb geen idee waar ik moet gaan zoeken, het lijkt niet op naverbranding oid omdat dit meer een knal geeft, terwijl dit meer op een hik lijkt.


Tellerstand staat op 44k, als ik de pakkingen tussen het blok zie zien deze er nog redelijk vers uit, mooi groen dus ik denk dat het blok in de tussentijd al eens uit elkaar is geweest.

Videolink van het probleem:



Ik hoop dat iemand me een richtig op zou kunnen sturen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan