Hoi allen,
Ik heb een Aprilia Pegaso 650 uit 1997 (modeljaar 1996). Vanochtend had ik haar uit de garage gerold en was ik klaar om naar mijn werk te vertrekken... Ware het niet dat ze vervolgens niet wilde starten. Heb zonder & met choke geprobeerd, benzinekraan op reserve gezet (maar zou nog genoeg benzine in moeten zitten, lampje was bij de vorige rit vorige week nét gaan branden), uiteraard de killswitch gecheckt... Motor leek ook wel aan te slaan, maar na een halve seconde lopen direct weer uit, ook als ik wat gas bij gaf.
Nu ben ik zelf helemaal niet technisch en is mijn monteur/man net vanochtend voor een aantal dagen vertrokken naar het buitenland... En heb ik eigenlijk morgen de motor wel nodig, dus ik hoop dat iemand van jullie een briljant idee heeft van wat er aan de hand kan zijn, zodat ik misschien vanavond met een iets-meer-technisch-iemand-dan-ikzelf even kan kijken.
De starterkrans is eind vorig jaar vervangen en dat is het sowieso niet, want dat klonk heel anders. Pulsgever is ook net nieuw, die veroorzaakte even terug een ander probleem. De accu is twee weken geleden vervangen (en in de tussentijd heb ik er gewoon mee gereden). Laatste rit was een week geleden en sindsdien heeft ze gewoon binnen in de garage gestaan, niks mee geklooid verder. Carbs zijn een paar maanden terug ook nog uit elkaar geweest en helemaal schoongemaakt.
Dus wat zou ervoor kunnen zorgen dat een motor met een gloednieuwe accu binnen een week van stilstaan ineens (nét) niet meer wil starten? Waarom loopt de motor bíjna, maar blijft vervolgens niet lopen?
Hellup!
Ik heb een Aprilia Pegaso 650 uit 1997 (modeljaar 1996). Vanochtend had ik haar uit de garage gerold en was ik klaar om naar mijn werk te vertrekken... Ware het niet dat ze vervolgens niet wilde starten. Heb zonder & met choke geprobeerd, benzinekraan op reserve gezet (maar zou nog genoeg benzine in moeten zitten, lampje was bij de vorige rit vorige week nét gaan branden), uiteraard de killswitch gecheckt... Motor leek ook wel aan te slaan, maar na een halve seconde lopen direct weer uit, ook als ik wat gas bij gaf.
Nu ben ik zelf helemaal niet technisch en is mijn monteur/man net vanochtend voor een aantal dagen vertrokken naar het buitenland... En heb ik eigenlijk morgen de motor wel nodig, dus ik hoop dat iemand van jullie een briljant idee heeft van wat er aan de hand kan zijn, zodat ik misschien vanavond met een iets-meer-technisch-iemand-dan-ikzelf even kan kijken.
De starterkrans is eind vorig jaar vervangen en dat is het sowieso niet, want dat klonk heel anders. Pulsgever is ook net nieuw, die veroorzaakte even terug een ander probleem. De accu is twee weken geleden vervangen (en in de tussentijd heb ik er gewoon mee gereden). Laatste rit was een week geleden en sindsdien heeft ze gewoon binnen in de garage gestaan, niks mee geklooid verder. Carbs zijn een paar maanden terug ook nog uit elkaar geweest en helemaal schoongemaakt.
Dus wat zou ervoor kunnen zorgen dat een motor met een gloednieuwe accu binnen een week van stilstaan ineens (nét) niet meer wil starten? Waarom loopt de motor bíjna, maar blijft vervolgens niet lopen?
Hellup!