pekel? de vervuiler betaalt

In oostenrijk (in de dorpjes iig) worden er kleine steentjes gestrooid.. Ik weet niet wat je liever hebt...

hoe het in de andere landen zit weet ik eigenlijk niet maar als er een betere methode is dan ben ik er erg benieuwd naar.

Ga regelmatig naar Oostenrijk, maar de steenslag daar is enorm met die kleine
kiezels. Weet dan niet wat ik liever heb : pekel/kiezel. Beiden is niet goed voor je motor. Maar goed, het is wat je zelf wilt, paar weken wachten met rijden of doorrijden met een goed ingespoten motor/of regelmatig afspuiten van pekel.
vind het wel best zoals het nu is met het strooien
 
LEVENSGEVAARLIJK !!!
Al dat condenswater dat op de weg geloost word en daar dan opvriest !!!!

Zou ik die autofabrikant die zulke auto's op de weg brengt voor de rechter kunnen dagen :? :?
Ho ho! Airco's lekken ook koelmiddel (HFC-134a, vloeistof die in het systeem zelf zit), da's geen lekker goedje hoor. Erg slecht voor het milieu ook.
 
hmm nog ff ontopic.

lekker pekelen hoor, hou de spuit maar op je fiets ad eind vd dag.
als je onderuit gaat baal je als een stekker dat er niet gepekeld is
 
De techniek van de 'intelligente' wegen, met wateropslag diep in de bodem, is nu al gewoon voorhanden. De laatste jaren wordt dit namelijk in de woningbouw al veelvuldig toegepast ivm de steeds strenger wordende energie-eisen (zogenaamde epc: energie-prestatie-coëffient).
 
YES!!! Zinvolle info na een flink aantal euhm...'minder zinvolle' posts!! *O*

Nu we er dus uit zijn dat er altijd mensen zijn die zeuren, mensen zijn die dan weer zeuren dat mensen zeuren, mensen die zeuren op de mensen die zeuren dat er gezeurd wordt (volgens mij val ik hier nu onder |( ), zo zullen er vast ook wel mensen komen die zeuren op de mensen die gezeurd hebben over de mensen die zeuren over zeurende mensen... :+

Anyway...is er na al dat zeuren ook nog een discussie mogelijk over hoe het ANDERS kan!? Dus, zoals ik uit de quote hierboven kan halen, andere strooimiddelen? En wat zijn dan de voor- en nadelen? En als we dat nu eens uiteengezet hebben, zullen we dan beslissen of we tevreden zijn of niet?! Zo niet, dan kunnen we weer gaan zeuren (YES! :+ ) bij de overheid ofzo, zo wel dan kunnen we stoppen met zeuren! :9~

Nou, nog mensen die willen zeuren op mijn post?! _O-
Of gaan we alternatieven verzinnen?! O-)

PS: Ik probeer niemand aan te vallen hoor, neem het aub niet persoonlijk op :+

Amen :+ Maareehhh.. :9 Stoppen met zeuren? Dan zoeken we natuurlijk weer iets anders *O*

Maar wel goed om te zoeken naar een manier om het wegdek aan te passen zodat het en warm blijft en ook langer mee gaat. Wie weet vinden ze nog wel een manier wat ook geld scheelt, niet dat we er iets van gaan merken.. maar toch :9

En kritisch zijn en tegen dingen aanschoppen is ook goed, dus zeur niet dat hij zeurt })
 
Een andere optie is het verwarmen van de wegen. Daar is jaren terug al eens een discussie over geweest.

Er wordt dan een laag onder het wegdek gelegd, die langdurig warmte vasthoudt en deze slechts heel langzaam weer afgeeft. Het werkt dus als een soort accu/zonnecel, omdat het zwarte wegdek de zonnewarmte prima opneemt.
Het werkt absoluut (kan zelfs gebruikt worden om, als er geen vorst is, huizen etc. te verwarmen) maar is peperduur.
Janb for president!
 
laatst las ik ergens dat alleen in Nederland en Duitsland gladheid
bestreden wordt met pekel. Andere landen doen dat dus anders.
maw. het kan anders.
waarom dan niet de schade die pekel veroorzaakt verhalen op de veroorzaker.
zou dit juridisch haalbaar zijn?
ligt hier een taak voor de KNMV en ANWB?

Je kan ook de brandweer voor de rechter dagen wegens waterschade als ze je woning geblust hebben.
Nee , zonder pekel komen we nergens in nederland, s'winters dan.
Er zijn nog ideeen geweest om het met ureum te doen, dat is niet agressief, maar daar is toch maar vanaf gezien.

Gr,
Henk
 
Hier in Engeland wordt ook stevig gepekeld. Er is dit jaar een nieuw soort geintroduceerd dat kennelijk meer effectief is, probleem alleen is dat het spul zelf vrij glad is (!). Ook is een aantal viaducten verwarmd (vriezen veel sneller op) kennelijk.

Een schade-claim indienen voor pekel schade is onzinnig: Wees dankbaar dat er gestrooid wordt, denk es wat het "kost" als je onderuit glijdt en van een betonnen muur moet worden gepeld. :X
 
Ik ben voor tracing onder den nederlandsche wegen. :Y


Ps, zielig hoe sommige mensen reageren op een ander. Eigen mening ok, maar onderbouw die en ga de discussie aan ipv simpel te zeggen dat mensen dom, kneus of gek zijn :N
Doe je irl ook niet mag ik hopen :Z
 
De techniek van de 'intelligente' wegen, met wateropslag diep in de bodem, is nu al gewoon voorhanden. De laatste jaren wordt dit namelijk in de woningbouw al veelvuldig toegepast ivm de steeds strenger wordende energie-eisen (zogenaamde epc: energie-prestatie-coëffient).

tuinbouw doet dat ook.
zomers warmte opslaan door de hitte in het grondwater te stoppen, swinters eruit.

Alleen die milieuknakkers moeten weer zo nodig zeiken waardoor er geen vergunningen worden verleend om deze techniek toe te passen.
 
Dat méén je niet?
Hoe milieuvriendelijk is het verbruik van ouderwetse energie dan wel??????
 
Dat méén je niet?
Hoe milieuvriendelijk is het verbruik van ouderwetse energie dan wel??????

voor de tuinbouw is het afvoeren van de hitte belangrijker dan het opnemen van de hitte, swinters wordt vaak de teelt gewisseld en hoeft er dus niks verwarmt te worden.
Door dat er meer warmte in het grondwater wordt gedaan als eruit gehaald, zijn die pipo's het er niet mee eens.

dat de Calve pindakaas fabriek in Delft (vlak naast het glastuinbouw gebied van nederland, het Westland) al jaren grondwater onttrekt van de bodem, daar zeggen ze dan weer niks over.

dat ze wellicht die extra temperatuur in het grondwater zouden kunnen gebruiken voor het wegennet in de regio of noem maar is wat anders, kan natuurlijk weer niet he...

 
Laatst bewerkt:
Pekel is he enigste middel dat de minste overlast geeft op ZOAB-wegen
Zand - grind en dergelijke middelen verstoppen de bovenlaag van ZOAB.
EN ZOAB heeft het voordeel dat er bij regen veel minder water op blijft staan en dus aanzienlijk minder spatwater oplevert tijdens regenbuien

EgbertO
 
Dat méén je niet?
Hoe milieuvriendelijk is het verbruik van ouderwetse energie dan wel??????
Heel veel (milieu)projecten lopen stuk omdat er wel weer één of andere groepering is die er bezwaar tegen heeft. Daarom komen allerlei alternatieve energieprojecten ook zo slecht van de grond in NL. Er is altijd wel iemand die er tegen is en het tegenhouden of traineren van iets is in NL een stuk eenvoudiger dan het starten van iets.
 
Even ter aanvulling op een paar opmerkingen die ik tussendoor zag over dat zout sneeuw en ijs doet smelten.

Zout laat geen sneeuw of ijs smelten.

Het zout zorgt alleen voor een lager vriespunt van het water, zodat eenmaal gesmolten het niet bij 0 graden celcius weer begint aan te vriezen.

Oftewel van vloeistof vorm overgaat in vaste vorm (kristallen gaat vormen) ... ofzoiets.

Zand erin mengen zal alleen wat meer grip geven, maar verder niks doen aan het aanvriezen. Maar als het errug koud is/wordt, heeft zout ook geen zin meer, vandaar dat ze er dan maar zand of steentjes overgooien?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan