pekel en ACF-50 en Chroom

Harmonizer

MF veteraan
Donateur
14 dec 2019
1.472
744
Hallo , wij hebben een Honda Schadow ace Ii 750 in de garage staan en als het droog weer is willen we gewoon rijden.
Ik lees in het topic doorrijden in de winter dat er mensen zijn die ACF-50 op hun motor spuiten en dit tot de lente laten zitten.
De vraag is: kan ik de chroome delen hier ook zonder problemen mee inspuiten en hoe haal je dit het er makkelijk weer af in de lente?

bvd
 
Zolang het droog is kun je prima rijden en ACF is gemakkelijk te verwijderen. Voor nat weer zou ikzelf meer voor schutzwax kiezen, te verwijderen met een goede reiniger.
Wat pekel betreft is de VT750 niet zo'n goede motor om mee door te rijden. Pekel doet toch wel zn vernietigende werk zeker op het blok en de velgen met name het naaf gedeelte.
 
Ik rij de hele winter door en spuit niks op mijn motor,strooizout kan geen kwaad zolang het droog is,in combinatie met water wel.
 
Zijn bij jou de wegen nu altijd droog dan :?
Nee maar daarom rij ik dan ook niet,alleen als ik zeker weet dat ze droog zijn,
verder zijn ze hier gelukkig niet zo strooierig,alleen als het echt glad is gebruiken ze strooizout en
dan alleen op de meest gebruikte routes.
 
Nee maar daarom rij ik dan ook niet,alleen als ik zeker weet dat ze droog zijn.
Dan heeft hij niet zoveel aan jou advies.😉
Ik heb de motor ingespoten met Tec7 gt7,
Bevalt goed👍ook op natte wegen en pakt weinig rotzooi op
 
Op m'n cruiser zat ook aardig wat chroom... die heb ik net zomin ingespoten als de andere motoren, maar juist 't chroom bleef vrij netjes op dat ding.
Af en toe ff natmaken, en met een droge doek oppoetsen. Kon ik m'n haar er weer in kammen.
 
Op m'n cruiser zat ook aardig wat chroom... die heb ik net zomin ingespoten als de andere motoren, maar juist 't chroom bleef vrij netjes op dat ding.
Af en toe ff natmaken, en met een droge doek oppoetsen. Kon ik m'n haar er weer in kammen.
Dat met dat haar 😥
 
De ACF50 werkt zeer goed, en is zeer gemakkelijk te verwijderen. Gewoon wassen met autoshampoo.
Voordeel van ACF is de hettebestendigheid, de kruipende functie waardoor het ook in het schroefdraad en andere gaatjes kruipt, en het makkelijke wegpoetsen.
Er zijn meerdere producten die beter beschermen, maar die kruipen weer niet of zijn niet hittebestendig, of zijn zeer lastig te verwijderen.
Je moet alleen een beetje opletten dat je het niet op je remmen en op je banden krijgt, het is namelijk een olie-achtig product.

Met mijn eerste Blackbird heb ik het 10 jaar en 105.000km gebruikt, ook in de winter, regen of pekel.
Na die 10 jaar zat er geen enkel roestplekje op.....

De klanten aan wie ik het verkoop komen er ook vrijwel allemaal voor terug. Met 1 spuitbus doe je voor 1 motor ongeveer 1 tot 2 jaar.
 
wat dat beftreft zijn die spuitboxen bij benzine stations prima om ff af te spoelen en anders emmer water uit de sloot
 
ACF-50 werkt ook erg goed op- en in stekkerverbindingen.
Dit om storingen te voorkomen. Wax-achtige bescherming is hiervoor minder geschikt.
Als je het op chroom gebruikt, blijft dit, ondanks het laagje, lekker glimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan