- Onderwerp starter
- #26
Ach, een beetje pekel kan geen kwaad hoor
Oke, 't is geen blinbling motor, maar voornamelijk een woon-werk beest, ook al reed ik er ook plezier ritten mee.
Wat ik ertegen doe? Niks.
Of ja, toch wel. De uitlaat collector en de verbinding van de collector met de eindbuis ontdoen van losse roest, en dan goed behandelen met hittebestendige alu lak. Vrijwaart de uitlaat niet van roest, zeker niet bij wintertje doorrijden, maar het verlengt de levensduur wel.
Bij dit type Suzuki gaat de uitlaat, bij all-weather gebruik, al na 30.000 a 35.000km stuk. Deze was, ongeveer 60.000km ná behandeling nog oke, en had nog mee gekunnen, maar een auto die mij achterlangs aan reed, besliste daar anders over ...
Btw: met een blinbling motor rijdt je NIET in de winter, met een woon-werk wel.
Je hebt gelijk. Zeker wanneer je iets net hebt (ook al is het tweedehands) let je extra op. Maar het is een gebruiksvoorwerp...