Pekel weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Gezien het feit dat het al een tijdje niet meer sneeuwt en regent enzo vroeg ik me af of de pekel nu echt 100% al weg is. Hier in de buurt van hsum is al een tijdje niet meer gestrooid, maar echt zeker weten doe ik het niet.

Is er geen website ofzo waar je dat kan controleren? Ik weet dat voor pekel het een paar keer goed moet regenen, nou is dat volgens mij wel gebeurd.

Maarre mijn motor is allergisch voor pekel, hij krijgt er allemaal witte uitslag van ;) Dus wil het even zeker weten.

Dus iemand toevallig verstand van pekel en/of werkzaam in de pekelwereld?

Heb al een nieuwe helm gekocht en al een tijdje niet meer gereden, en als het sneeuwt kriebelt het allemaal niet maarre zoals het nu is begint het toch echt weer te kriebelen.
 
hier kwam vanochten nog een strooiwagen langs... en daarnaat vriest het en sneeuwt het op sommige plaatsen..

duurt nog wel ff voor dat de pekel weg is.
 
De zout is inmiddels wel weg, echter de pekel nog niet.

Eerder andersom. Pekel is een zoutloplossing. Als 't water dan verdampt blijft het zout over. Zodra de weg dus droog is kan je al niet meer spreken van pekel.

Daarnaast denk ik dat als de weg droog is en het zout niet al teveel stuift je wel een stukje kan rijden zonder dat heel je motor onder je vandaan corrodeert.

Overigens wordt er in Nederland amper gebruik gemaakt van pekel om gladheid te bestrijden, meestal wordt er 'droog' zout gestrooid. Als het dan de sneeuw smelt en oplost in water kan je het technisch gezien wel pekel noemen :+ .
 
Eerder andersom. Pekel is een zoutloplossing. Als 't water dan verdampt blijft het zout over. Zodra de weg dus droog is kan je al niet meer spreken van pekel.

Daarnaast denk ik dat als de weg droog is en het zout niet al teveel stuift je wel een stukje kan rijden zonder dat heel je motor onder je vandaan corrodeert.

Overigens wordt er in Nederland amper gebruik gemaakt van pekel om gladheid te bestrijden, meestal wordt er 'droog' zout gestrooid. Als het dan de sneeuw smelt en oplost in water kan je het technisch gezien wel pekel noemen :+ .

Datiszo :Y
 
Aangezien het zout bijna op dreigde te raken zijn begonnen met het 'strooien' van pekel ipv zout. Bij ons in de buurt is het niet echt droog trouwens, dus pekel.
 
Je motor gewoon lekker in het vet of in een ander goedje zetten, dan kun je rijden zonder last te hebben van het strooizout en/of de pekel :)
 
Aangezien het zout bijna op dreigde te raken zijn begonnen met het 'strooien' van pekel ipv zout. Bij ons in de buurt is het niet echt droog trouwens, dus pekel.

De wegen niet droog? Lijkt me vrij sterk met de lage dauwpunten van de laatste dagen. Kan me niet voorstellen dat het hygroscopisch effect van zout effect heeft bij zulke lage dauwpunten.
 
Laatst bewerkt:
Actuele dauwpunten:

cgiaktgraph
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan