pekel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Het duurt nog een paar dagen, of een week, en dan is het weer ergens een piepklein beetje glad in ons land, en dan gaat er diezelfde avond weer 500 ton zout het grondwater in. Slecht voor de salamandertjes en voor de bomen en planten langs de weg, slecht voor ons drinkwater, en slecht voor je auto. En waar dient het voor? Zodat al die automobilisten gewoon hard kunnen blijven rijden, en er net zoveel ongelukken gebeuren als dat er niet gepekeld is en iedereen rijdt wat langzamer. Pekel kan wat blikschade schelen, maar het scheelt zeker geen verkeersdoden, want als je langzaam moet rijden kun je niet iemand dood rijden.

Kunnen we niet 's actie voeren tegen die stomme pekel?
 
Hoezo "slecht" voor je auto?

Ik heb liever dat ik m'n auto een keer moet wassen dan dat ik er mee naar de schadehersteller moet om de plaatdelen met pekel en al te (kunnen) laten verwijderen.

Motorfiets staat sowieso binnen 'onder zeil' ..... en komt alleen buiten als 't +15° dooit.
 
Laatst bewerkt:
Het duurt nog een paar dagen, of een week, en dan is het weer ergens een piepklein beetje glad in ons land, en dan gaat er diezelfde avond weer 500 ton zout het grondwater in. Slecht voor de salamandertjes en voor de bomen en planten langs de weg, slecht voor ons drinkwater, en slecht voor je auto motor. En waar dient het voor? Zodat al die automobilisten gewoon hard kunnen blijven rijden, en er net zoveel ongelukken gebeuren als dat er niet gepekeld is en iedereen rijdt wat langzamer. Pekel kan wat blikschade schelen, maar het scheelt zeker geen verkeersdoden, want als je langzaam moet rijden kun je niet iemand dood rijden.

Kunnen we niet 's actie voeren tegen die stomme pekel?
 
Probeer het maar eens. Zelfs milieudefensie, greenpeace, groenlinks en hoe die bomenknuffelaars dan ook maar heten branden hun vingers er niet aan. De onnozele nederlander wil dat er tonnen zout gestrooid worden dus dan gebeurt het.
 
Probeer het maar eens. Zelfs milieudefensie, greenpeace, groenlinks en hoe die bomenknuffelaars dan ook maar heten branden hun vingers er niet aan. De onnozele nederlander wil dat er tonnen zout gestrooid worden dus dan gebeurt het.

De "Onnozele" Nederlander weet ook dat er weinig tot géén schade aan het "milieu" aangericht wordt door het gebruik van "pekel" gedurende deze periode.

P.S. Als je de natuur d'r gang laat gaan en alle kunstmatige oplossingen "stil" zet dan staat méér dan de helft van NL in deze tijd onder een laag(je) zeewater..... Ik weet niet waar je woont maar er is dus een alternatief/oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Van mij hoeft die smerige pekel ook niet en heeft Xtine een goed punt.Iedereen op winterbanden laten rijden en klaar.EN bij gevaarlijk weer blijven we gewoon gezellig met zijn allen thuis. *O*
 
gewoon eens in de week voor 50 cent in de wasbox onderkant van je auto ff afspoelen....

en mensen in nl kunnen al niet autorijden, laat staan op glad wegdek.. dus helaas is het nodig..

maar om nou te roepen dat alles meteen roest als het in aanraking komt met pekel... ? valt ook wel mee..
 
Ja want winterbanden doen het zo lekker op ijs en de economie kan ook nog wel een stukje slechter dus laten we vooral thuisblijven :)


Economie _O- ach ja die moet blijven draaien en in dat kader/raamwerk is plots alles gerechtvaardigd.Weet je wat de economie in ons mooie landje werkelijk onderuit haald? Je zorg kosten elke maand en wettelijke bijdrage.Je maandelijke rekeningen gas-water-licht die verdubbeld zijn _O- Die 500 euro extra uitgave per maand hadden we in 2000 niet. ;) Konden we heerlijk leuke dingen van doen en de ziekenzorg was toen van een hoger niveau met kortere wachttijden als hedentendage _O-
 
Laatst bewerkt:
Het duurt nog een paar dagen, of een week, en dan is het weer ergens een piepklein beetje glad in ons land, en dan gaat er diezelfde avond weer 500 ton zout het grondwater in. Slecht voor de salamandertjes en voor de bomen en planten langs de weg, slecht voor ons drinkwater, en slecht voor je auto. En waar dient het voor? Zodat al die automobilisten gewoon hard kunnen blijven rijden, en er net zoveel ongelukken gebeuren als dat er niet gepekeld is en iedereen rijdt wat langzamer. Pekel kan wat blikschade schelen, maar het scheelt zeker geen verkeersdoden, want als je langzaam moet rijden kun je niet iemand dood rijden.

Kunnen we niet 's actie voeren tegen die stomme pekel?

Veel plezier in de berm.
 
Ik ben ook tegen pekel. Vooral omdat het meestal voor niets gestrooid wordt. De volgende dag regent het weer weg. Verder ben ik ook tegen de natuur. Gewoon asfalt is goed genoeg.
 
Kunnen we de wegen niet wrappen of plastidippen? Nadat het gesneeuwd heeft trek je alles los en klaar. Mooi zwart asfalt
 
Het zoveelste pekeltopic. Ga svp even verder in een bestaand topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan