Pekelfiets of winterklus Yamaha diversion voor 350,00

sahaja

Die hard MF'er
11 mei 2009
461
0
Papendrecht
Te koop aangeboden een rode Yamaha Diversion uit 1993 met 78000 km op de teller.

Ik wilde deze winter zelf gaan rijden maar kreeg olie uit mijn motorblok en ben zelf niet handig genoeg om dit te repareren.

Motor is in goede staat. Banden, remblokken, uitlaten (ixil ) ketting, tandwielen zijn goed.
Heb zelf vervangen en nooit mee gereden: Oliefilter, luchtfilter, benzinefilter, nieuwe gebruikte carburateur, witte knipperlichten en een nieuw bekleed zwart leer zadel.

Groet Frank.
full
 
Waar lekt ie precies dan? Schakelaskeerring, pakking aan carter of bakzijde, koppakking, ehhh of elders? Wel handig om te weten ivm hoeveelheid werk... Mooie prijs trouwens zeg!
 
Motor heeft kenteken, deel 3 enz.

Ik ben zelf niet zo technisch dus kan jullie alleen maar vertellen wat ik constanteerde.
Bij het startte van de motor kwam er olie uit het motorblok. Een vriend van mij zei dat een koppakking was,maar op een Diversion Forum schreef men dat dit niet noodzakelijk is, kan ook een bout zijn. Het is gewoon een mooie motor die 2 handige handjes verdient en je kunt voor weinig geld lekker rijden.
 
waar woont deze pekel schoonheid ??? evt intresse ik heb al een diversion en veel een klein bedsrag er 1 extra bij kopen kan nooit zo veel kwaat denk ik

ik hoor het graag meerdere foto's van evt olie lek is ook welkom
 
Wally, deze rode schoonheid huist onder afdekhoes in Papendrecht( dat is onder de rook 15min van Rotterdam). Het is een leuke fiets. Als ik handig was verkocht ik hem niet.....

Foto,s van lek kan ik je niet geven. Blok ziet er(nu) droog uit.
 
Tja, ik begrijp jullie vraag.........wat het lastig maakt is dat mijn accu niet de power heeft om hem te startte, zou anders langskomen om zelf te zien waar dit lek zit.
Zal een foto bijvoegen van het Diversion forum


Daar zegt men dat het waarschijnlijk een ring is van 1 der bouten die de cilinderkop vastzet.
full
 
met tube gryze siliconen kit van de gamma (dat zeg ik) is hij voor een hele winter afgedicht, en dan verkoop je hem van het voorjaar (in de goede tyd)voor meer geld.
 
met tube gryze siliconen kit van de gamma (dat zeg ik) is hij voor een hele winter afgedicht, en dan verkoop je hem van het voorjaar (in de goede tyd)voor meer geld.


Goed bedoeld , dank je wel. Ik heb besloten de Diversion te verkopen gezien het feit dat er nu 2 nieuwe ( 6800 km en 6870)Kawasaki,s staan.....een Z1000 en een Z750.
Voor deze winter een Piaggio zip erbij gekocht.
Dus.........wie of wie.
 
Goed bedoeld , dank je wel. Ik heb besloten de Diversion te verkopen gezien het feit dat er nu 2 nieuwe ( 6800 km en 6870)Kawasaki,s staan.....een Z1000 en een Z750.
Voor deze winter een Piaggio zip erbij gekocht.
Dus.........wie of wie.
Denk je dat ik er mee naar huis kan rijden ?? (regio Amsterdam) Of is het lek dusdanig ernstig dat na 5 min. alle olie uit het blok is gespoten?
 
Laatst bewerkt:
Zeer mooie fiets voor die prijs. Hoeeft hij overigens vacuümpomp of elektrische?
Met vacuümpomp zal de volgende eigenaar zeer waarschijnlijk veel problemen krijgen.
 
Zeer mooie fiets voor die prijs. Hoeeft hij overigens vacuümpomp of elektrische?
Met vacuümpomp zal de volgende eigenaar zeer waarschijnlijk veel problemen krijgen.

verklaar je nader ?
en hoe kom je er achter of dit een vacuum pomp of een elektrische is ?

foto's of wat dan ook altijd welkom
 
komt de olie ook aan de zijkant (van het blok er uit dan) omdat u een foto bijvoegd van een cilinder
lekt is volgens het forum dus bij de bouten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan