Pekelmotor ja of nee?

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
ik zit met een probleem (of luxe probleem ;) )
ik ben een beetje afhankelijk van de motor, ik heb namelijk geen autorbw.
ik rij dagelijks, alleen nou zit de winter er aan te komen...
veel verdien ik ook niet, ik zit nog tot volgende zomer op de opleiding, dit betekend ongeveer 600 eur per maand, waarvan er al 100/200 naar de bandit gaat.

maar nou is mijn vraag.... wat is slim?
de bandit mooi gepoetst houden en een pekelmotor kopen voor een klein bedrag... (en meer kosten hebben) of op deze motor de winter door en kijken hoe de pekel mn motor opvreet :X ? en zijn er goede pekelwerende spullen te koop?
aan de ene kant lijkt me ook wel leuk om een motor erbij te hebben, maar aan de andere kant gaat mn geld er nog harder doorheen en zit ik dan volgend jaar niet op mn droom motor waar ik al wat voor gespaard heb...

wat is wijsheid? :?
 
Gewoon doorrijden en de bandit goed inspuiten met siliconenspray of WD40. Ook regelmatig afspoelen met koud water. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en om heel eerlijk te zijn is er aan mijn bike niks te zien.
 
ook speelt een andere factor een grote rol.... op je bek gaan.
natuurlijk moet je geen motor kopen als uitgangs punt om op je bek te gaan, maar de kans is gewoon groter in de winter.... natte bladeren, koud wegdek, pekel, enz. en dan ga ik toch liever op mn bek op een crosser/brik dan om mn met veel moeite verdiende en mooigemaakte bandit :P
 
ook speelt een andere factor een grote rol.... op je bek gaan.
natuurlijk moet je geen motor kopen als uitgangs punt om op je bek te gaan, maar de kans is gewoon groter in de winter.... natte bladeren, koud wegdek, pekel, enz. en dan ga ik toch liever op mn bek op een crosser/brik dan om mn met veel moeite verdiende en mooigemaakte bandit :P

Met dat probleem zit ik ook inde winter onder uit gegelden was overal droog en niet glad en in die bocht wel maar dat kon je niet zien :( , ben toen op me bek gegaan.Geloof dat de totale schade 400 euri en een beetje was dus viel best mee.
Zou graag een rag-pekel machine willen voor erbij , maar mag maar 1 motor in de tuin van me pa.Denk dat ik de winter niet helemaal door ga rijden allen als het kan.
Maar ind. wat je zegt ga liever met een crosser ofzo op m'n bek dan met m'n "doordeweekse' machine.Om het zo maar effe te noemen
 
Gewoon je Bandit dik in de zuurvrije vaseline zetten (spuitbus) en de hele winter niks meer aan doen. Na de winter even goed schoonmaken en je hebt weer een mooie glimmende Bandit staan :)

Het schoonmaken is wel een pokkeklus...
 
Tsja, wat betreft op je bek gaan...
Op dagen dat er niet te rijden valt
(stuk of 5 per winter ofzo) gewoon niet rijden.
OV pakken, bij iemand blijven pitten, of gewoon
thuis blijven.

De rest van de winter: goed opletten,
voorzichtig doen, en niet te krampachtig de bocht in.
De gladheid valt meestal best wel mee.

Die Bandit die ken je ondertussen goed, je weet
hoe ie aanvoelt in bepaalde situaties.
Vlak voor de winter een andere kopen geeft het probleem
dat je dat gevoel kan missen als het nodig is.

Enne, een zwaardere motor als pekelfiets?
Die stap snap ik niet helemaal.
Koop dan die GSXR 1000 als "mooie" fiets,
en de Bandit als pekel...
Trouwens, als je van school af komt, hoe lang
gaat het duren voor je geld genoeg hebt voor een andere motor?

Deze winter doorrijden op de Bandit kan geen kwaad
(als je m goed schoon houdt).
 
Enne, een zwaardere motor als pekelfiets?
Die stap snap ik niet helemaal.
Koop dan die GSXR 1000 als "mooie" fiets,
en de Bandit als pekel...
Trouwens, als je van school af komt, hoe lang
gaat het duren voor je geld genoeg hebt voor een andere motor?

let ook op de knipoog ;)
modjes pesten is wel leuk.

thanks voor de tips!
 
Geen tectieltroep gebruiken, gewoon siliconenspray en na de winter erg goed poetsen en dan gewoon de winter :] lekker doorgaan.
Ik rijd ook door, alleen een paar dagen niet als het echt spekglad is van de ijsregen, okay.... een treintje dan maar :(

Ik haal altijd wel als het even na een koude periode weer wat warmer even het ergste vuil van de fiets en spoel alle pekel eraf, scheelt toch roesten uiteindelijk.
 
Gewoon je Bandit dik in de zuurvrije vaseline zetten (spuitbus) en de hele winter niks meer aan doen. Na de winter even goed schoonmaken en je hebt weer een mooie glimmende Bandit staan :)

Het schoonmaken is wel een pokkeklus...
:^
Of WD40, werkt ook in de kleinste hoekjes, enne ook kleurloos.
 
Gewoon doorrijden en de bandit goed inspuiten met siliconenspray of WD40. Ook regelmatig afspoelen met koud water. Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en om heel eerlijk te zijn is er aan mijn bike niks te zien.

je kunt hem beter inspuiten met kettingspray. WD40 wordt erg vloeibaar op een warm blok en druipt er zo vanaf, kettingspray blijft beter zitten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan