peloton Wielrenners

ik zal proberen uit te leggen waarom ze het doen.
fietspaden zijn vaak slecht en de fietser waar je langs moet zijn ''dom''. die gaan pas heel laat opzij, zonde van je ritme.

Standaard reactie van een fietser: als je (ver van te voren) belt , kijken ze over hun schouder, raken in onbalans en wijken ze uit naar links ........
En die klikpedalen maken snel afstappen wel eens lastig ja ....

Beetje onzinnig, dat gescheld op fietsers in dit topic. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Ofzo. O-)
Op een dijk schelden de auto's dat ze nergens voorbij kunnen omdat 't te druk is, schelden de motorrijders op de fieters, auto's en wandelaars omdat hun bochten verpest worden, schelden de racefietsers op de gewone fietsers dat ze constant in de remmen moeten, schelden de fietsers op de automobilisten, motorrijders en racefietsers omdat ze van de sokken worden gereden en schelden de wandelaars op iedereen omdat hun rust verpest wordt. En oh ja, dan vergeet ik de dijkbewoners ook nog.
Leven en laten leven, accepteer dat je niet de enige bent die recht heeft op een stukkie weg en probeer de wijste i.p.v. de kwaadste te zijn.
 
Yello Hello,

ben me gisteren kapot geschrokken.

Ik moet dan wel zeggen dat ik gisteren nog ff in Belgie was. Lekker bochtige weggetje, lekker breed en snelle bochten. Dus gas open en lekker hangen in de bochten.
Zit ik in een 180 graden linker bocht ,lekker plat, helaas niet al te veel zicht en een laag hangende zon. Gangetje van 120-140, komt er in een keer een heel peloton fietsers voorbij aan de binnenkant. Nou ze zaten niet echt alleen maar op hun weghelft. Blij dat ik een x-aantal rijvaardigheids cursussen heb gehaald dus ik rij al aan de buiten kant van de bocht, in geval dat er een auto iets te ver aan de buitenkant rijdt, maar een peloton wielrenners was nu voor mij. Die moeten der eigen ook kapot geschokken hebben, ik ook.

Nou da was weer een nieuwe voor mij.

FaDen

Als je een koers begeleid moet je met het peloton meerijden.......niet er tegenin!!!!!!!! ;)


En nog wat: hoe doe je in godvredesnaam een bocht van 180 graden met 120-140 km/h op de klok!!!! Straatje keren bij die snelheid??? En dat ook nog eens bij een beperkt zicht en laagstaande zon???? U klaagt over het gedrag van wielrenners, maar wel eens gedacht aan uw eigen rijgedrag??? Een ruim artikel 5. overtreding goed voor een directe invordering van het rijbewijs. })
 
Wielrenners....
Krijg gelijk weer een flashback!

Zo'n 20+ jaren geleden kocht ik een splinternieuwe yamaha chopperbrommert, zo'n vissie :) Liep ong. 38...*-) Nu hadden mijn ouwe lui destijds een vakantiehuisje in Hoek van Holland en ik ging dan natuurlijk elk weekend met mn brommert erheen.
Maar elke keer als ik voorbij Maassluis kwam, ginger er van die wielrenners in mijn achterwiel rijden.... :( Was ik helemaal ziek van want mn brommert ging niet harder!! En gillen die gasten..was niet normaal meer :)

Ennieway, hele seizoen dus elke week geflipt als ik daar reed. Mog er niets aan doen van mn ouwe want dan verviel de garantie zei ie... |( Maar jaar erop toch opgevoerd en toen was het mijn beurt 8-) Ik dus daar zon 35-40 rijden tot ik een zo'n roedel van die snotuitneussproeiers achter me had hangen en dan steeds een beetje harder gaan rijden :)

Probeerden natuurlijk eerst een stukje vol te houden maar als dat dan niet meer ging, vloekten ze het hele alfabet bij elklaar :)
Vond het zo leuk, dat ik het elke week opnieuw deed 8-)

Trouwens, kom nu de laatste tijd veel in Belgie, maar daar is het helemaal raak zeg! Hele kuddes van die gasten daaro..Hebben wij hier niks te klagen zeg. (Randstad dan he :)
 
ik zal proberen uit te leggen waarom ze het doen.
fietspaden zijn vaak slecht en de fietser waar je langs moet zijn ''dom''. die gaan pas heel laat opzij, zonde van je ritme.


Toevallig ook zo'n fietsfreak??

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan wielrenners, zelden zulke aso kloothommels meegemaakt als tijdens de Tour de france.
Ze denken allemaal dat de een ronde van de tour meerijden, rijden op de weg waar ze niet horen en gaan dus niet aan de kant voor snelverkeer.
Begin nu niet gelijk te zeiken over motorrijders, tuurlijk zitten daar ook eikels tussen, maar bij wielrenners is dat gehalte toch minimaal 99,6%.

Ik kom bijna dagelijks een aantal van die homo's tegen, en als ze niet voor me aan de kant gaan hebben ze pech gehad. ik wijk niet meer uit voor fietsers die op de hoofdrijbaan rijden ipv het fietspad.
De rechter spiegel van m'n auto is daarom al 3 jaar kapot.......






Nou, kom maar op.
 
Toevallig ook zo'n fietsfreak??

Als ik ergens een hekel aan heb is het aan wielrenners, zelden zulke aso kloothommels meegemaakt als tijdens de Tour de france.
Ze denken allemaal dat de een ronde van de tour meerijden, rijden op de weg waar ze niet horen en gaan dus niet aan de kant voor snelverkeer.
Begin nu niet gelijk te zeiken over motorrijders, tuurlijk zitten daar ook eikels tussen, maar bij wielrenners is dat gehalte toch minimaal 99,6%.

Ik kom bijna dagelijks een aantal van die homo's tegen, en als ze niet voor me aan de kant gaan hebben ze pech gehad. ik wijk niet meer uit voor fietsers die op de hoofdrijbaan rijden ipv het fietspad.
De rechter spiegel van m'n auto is daarom al 3 jaar kapot.......






Nou, kom maar op.
ik was wielrenner ja. je reactie is zwaar overtrokken (en wel meerdere hier) vindt ik en mocht je ooit een fietser aanrijden hoop ik dat je je T*RING schrikt, je no-claim kwijt bent (als je die mocht hebben) en voor je leven getekend bent, aso.
 
het heet trainen

En dat kan je niet met z'n 2e naast elkaar, of netjes achter elkaar?

Ze rijden hier met 5 naast elkaar de berg op, met een gangetje van 10km/h en doen dan alsof ze niets of niemand zien. En als je je er dan langs drukt worden ze nog kwaad ook.

Ik heb 's Zomers altijd de ruitensproeiers van mijn auto hoog en ver naar rechts staan voor dat soort lui. })

Ik fiets zelf ook veel, maar dan op de MTB dus voornamelijk op bospaadjes etc en ik ga altijd netjes aan de kant voor wandelaars etc. En als we met z'n 8 en toevallig op de weg rijden waar geen fietspad is rijden we gewoon netjes 2 aan 2.
 
En dat kan je niet met z'n 2e naast elkaar, of netjes achter elkaar?

Ze rijden hier met 5 naast elkaar de berg op, met een gangetje van 10km/h en doen dan alsof ze niets of niemand zien. En als je je er dan langs drukt worden ze nog kwaad ook.

Ik heb 's Zomers altijd de ruitensproeiers van mijn auto hoog en ver naar rechts staan voor dat soort lui. })

Ik fiets zelf ook veel, maar dan op de MTB dus voornamelijk op bospaadjes etc en ik ga altijd netjes aan de kant voor wandelaars etc. En als we met z'n 8 en toevallig op de weg rijden waar geen fietspad is rijden we gewoon netjes 2 aan 2.

:^

Ik doe ook aan mountainbiken, maar probeer het idd zo netjes mogelijk te doen. Waarom veel wielrenners zo aso rijden (vooral in groepen) is me een raadsel. Weet je waar ze ook een hekel aan hebben? Ingehaald worden door een MTBer })
 
ik was wielrenner ja. je reactie is zwaar overtrokken (en wel meerdere hier) vindt ik en mocht je ooit een fietser aanrijden hoop ik dat je je T*RING schrikt, je no-claim kwijt bent (als je die mocht hebben) en voor je leven getekend bent, aso.

Geloof me, ik schrik niet, want ik zie de klap aankomen. Het is die wielrenner die op z'n muil gaat en zich de t*ring schrikt.
En mijn no-claim is nog steeds 70%, ik claim namelijk niet. Stoppen doe ik ook niet trouwens.

Dan rest nog dat laatste woordje uit je post; aso :} . Bedankt, maar de echte aso's zitten hier in de buurt op de racefiets en rijden op plaatsen waar ze niet thuis horen.


Kom eens fietsen in het Rijk van Nijmegen, het is hier prachtig. :+
 
Standaard reactie van..


.. kwaadste te zijn.

Beter is het niet te verwoorden..

Net jammer dat we eens met een groepje over een dijk reden, voorzichtig langs de wielrenners. Stop je een paar 100 meter voor een klein bruggetje gaan ze naast/tussen de groep staan. Ben je dan dom bezig of niet :]
Ik kan me er niet echt over opwinden en dat scheelt een hele hoop in een land als nederland.
 
Geloof me, ik schrik niet, want ik zie de klap aankomen. Het is die wielrenner die op z'n muil gaat en zich de t*ring schrikt.
En mijn no-claim is nog steeds 70%, ik claim namelijk niet. Stoppen doe ik ook niet trouwens.

Dan rest nog dat laatste woordje uit je post; aso :} . Bedankt, maar de echte aso's zitten hier in de buurt op de racefiets en rijden op plaatsen waar ze niet thuis horen.


Kom eens fietsen in het Rijk van Nijmegen, het is hier prachtig. :+
wat l*l jij uit je nek zeg. als we allemaal zo d8ten als jij zou het wel een zootje worden denk je niet?
waarom verander je je naam niet in Mr. roadrage.
nederland fietsland! (and u know it)
 
Ik kan me ergere dingen voorstellen om iemand te laten merken dat je het er niet mee eens bent?
 
Volgens mij moet hier alles wat niet motor is het ontgelden: koekblikken, racefietsers, what's next, bejaarden die niet snel genoeg de zebra oversteken, skaters??
Erg leuk als je fanatiek motorrijdt, maar als je dan gaat klagen over onerantwoord gedrag van medeweggebruikers heb je boter op je hoofd.
Als je al met je racefiets op drukke wegen gaat rijden, wat me erg dom lijkt, omdat je dan geen ritme kan houden op het fietspad, dan is het imo een stuk beter voor jezelf en je (trage) medefietsers (niet racers dus) dat je binnen de bebouwde kom gewoon de weg pakt.

1) Omdat je snelheid dichter bij die van auto's ligt dan die van fietsers
2) Omdat je op het fietspad te weinig ruimte hebt om verantwoord langs fietsers te gaan, die niet op of om kijken en zo ook rare manoeuvres kunnen maken als je naast ze zit
3) Omdat je racefiets supersmal is en je dus niet veel weg inneemt
4) Omdat je een stuk beter wegdek tot je beschikking hebt
5) Omdat je aardig vaart maakt op dunne bandjes en dus goed om je heen kijkt, waardoor je ander verkeer niet tot last bent.

Ik keur het ook zeker niet goed als ze 4-breed in de weg rijden en het andere verkeer ophouden, maar eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit gezien!
Buiten de bebouwde kom rij ik bij voorkeur nooit met de racefiets op de weg, gewoon omdat het me te link is, maar er is een stuk, vlakbij Emmen, waar het fietspad zo beroerd is dat ik de weg pak, maar dan wel met een gangetje van 40-45, om er zo snel mogelijk weg te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken; iedere groep heeft zijn rotte appels, (dus ook motorrijders!!) maar ik kan echt helemaal niks met bullshitopmerkingen dat 99% van de fietsers zo is, want dan ben je geen haar beter dan al die Spee-freaks die hetzelfde zeggen over "die levensgevaarlijke motorduivels".
En je bewijst voor mij echt niet dat je een grote stoere jongen bent als je zegt dat je die fietsertjes wel van de sokken rijdt, dat soort gasten zijn de grootste bedplassers van allemaal, ofterwijl de internet tough-guys :r
 
Volgens mij moet hier alles wat niet motor is het ontgelden: koekblikken, racefietsers, what's next, bejaarden die niet snel genoeg de zebra oversteken, skaters??
Erg leuk als je fanatiek motorrijdt, maar als je dan gaat klagen over onerantwoord gedrag van medeweggebruikers heb je boter op je hoofd.
Als je al met je racefiets op drukke wegen gaat rijden, wat me erg dom lijkt, omdat je dan geen ritme kan houden op het fietspad, dan is het imo een stuk beter voor jezelf en je (trage) medefietsers (niet racers dus) dat je binnen de bebouwde kom gewoon de weg pakt.

1) Omdat je snelheid dichter bij die van auto's ligt dan die van fietsers
2) Omdat je op het fietspad te weinig ruimte hebt om verantwoord langs fietsers te gaan, die niet op of om kijken en zo ook rare manoeuvres kunnen maken als je naast ze zit
3) Omdat je racefiets supersmal is en je dus niet veel weg inneemt
4) Omdat je een stuk beter wegdek tot je beschikking hebt
5) Omdat je aardig vaart maakt op dunne bandjes en dus goed om je heen kijkt, waardoor je ander verkeer niet tot last bent.

Ik keur het ook zeker niet goed als ze 4-breed in de weg rijden en het andere verkeer ophouden, maar eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit gezien!
Buiten de bebouwde kom rij ik bij voorkeur nooit met de racefiets op de weg, gewoon omdat het me te link is, maar er is een stuk, vlakbij Emmen, waar het fietspad zo beroerd is dat ik de weg pak, maar dan wel met een gangetje van 40-45, om er zo snel mogelijk weg te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken; iedere groep heeft zijn rotte appels, (dus ook motorrijders!!) maar ik kan echt helemaal niks met bullshitopmerkingen dat 99% van de fietsers zo is, want dan ben je geen haar beter dan al die Spee-freaks die hetzelfde zeggen over "die levensgevaarlijke motorduivels".
En je bewijst voor mij echt niet dat je een grote stoere jongen bent als je zegt dat je die fietsertjes wel van de sokken rijdt, dat soort gasten zijn de grootste bedplassers van allemaal, ofterwijl de internet tough-guys :r


Denk nou niet dat in het leuk vind om zo nu en dan een wielrenner met mijn spiegel aan te tikken. Ik moet kiezen tussen 2 kwaden, of die wielrenner aantikken, of frontaal in een tegenligger. De weg waar ik over spreek is misschien 5,5 meter breed, met aan beide kanten een steil oplopend talud. Daarbij komt nog dat deze weg zeer bochtig is, buiten de kom ligt en er 80 gereden mag worden. Als daar midden in een bocht plots 3 of 4 wielrenners naast elkaar rijden kan ik alleen nog maar hopen op een goede afloop. Zouden zij achter elkaar rijden is er niets aan de hand.

Ook aan jou de uitnodiging om eens hier in de omgeving te komen rijden. Je zult waarschijnlijk begrip krijgen voor mijn uitspraken.

Voor ik het vergeet; een grote stoere jongen hoef ik niet zijn, en in mijn bed plas ik al een tijdje niet meer. Ik heb alleen in de laatste jaren een antipathie tegen wielrenners gekregen.
 
Typisch Hollands fenomeen: altijd maar schelden op iedereen.
In Belgie niet zo: een fietser zal nooit schelden als hij weeraleens van zijn sokken geblazen word door een Vmax met open uitlaat ... met een beetje sjans haalt hij net niet zijn magnum.45 boven
 
Yello Hello,

Ik heb schijnbaar nogal was losgemaakt.
En ik moet zeggen dat ik me nou nog nooit echt geergd heb aan wielrenners. Maar dit was een heus peleton, ongeveer 150man. Dat vondt ik wel erug gortig. Ik de Tour De France sluiten ze ten minste de weg af.

Hier moest je maar zien hoe je er voor bij komt.
Nou heb ik ze hier net over de grens in Belgie wel vaker zien rijden maar dan rijdt er meestel zo'n autotje voor met lampen en borden. En natuurlijk weer er achter. Dan is het gewoon veilig. Nu had je gewoon 150man in een keer op de weg.

FaDen
 
Blij dat ik een x-aantal rijvaardigheids cursussen heb gehaald dus ik rij al aan de buiten kant van de bocht, in geval dat er een auto iets te ver aan de buitenkant rijdt

Om dat te weten moet ik geen rijvaardigheidscursus volgen.
 
Yello Hello,

Ik heb schijnbaar nogal was losgemaakt.
En ik moet zeggen dat ik me nou nog nooit echt geergd heb aan wielrenners. Maar dit was een heus peleton, ongeveer 150man. Dat vondt ik wel erug gortig. Ik de Tour De France sluiten ze ten minste de weg af.

Hier moest je maar zien hoe je er voor bij komt.
Nou heb ik ze hier net over de grens in Belgie wel vaker zien rijden maar dan rijdt er meestel zo'n autotje voor met lampen en borden. En natuurlijk weer er achter. Dan is het gewoon veilig. Nu had je gewoon 150man in een keer op de weg.

FaDen

Blijkbaar een peloton Hollanders
 
Volgens mij moet hier alles wat niet motor is het ontgelden: koekblikken, racefietsers, what's next, bejaarden die niet snel genoeg de zebra oversteken, skaters??
Erg leuk als je fanatiek motorrijdt, maar als je dan gaat klagen over onerantwoord gedrag van medeweggebruikers heb je boter op je hoofd.
Als je al met je racefiets op drukke wegen gaat rijden, wat me erg dom lijkt, omdat je dan geen ritme kan houden op het fietspad, dan is het imo een stuk beter voor jezelf en je (trage) medefietsers (niet racers dus) dat je binnen de bebouwde kom gewoon de weg pakt.

1) Omdat je snelheid dichter bij die van auto's ligt dan die van fietsers
2) Omdat je op het fietspad te weinig ruimte hebt om verantwoord langs fietsers te gaan, die niet op of om kijken en zo ook rare manoeuvres kunnen maken als je naast ze zit
3) Omdat je racefiets supersmal is en je dus niet veel weg inneemt
4) Omdat je een stuk beter wegdek tot je beschikking hebt
5) Omdat je aardig vaart maakt op dunne bandjes en dus goed om je heen kijkt, waardoor je ander verkeer niet tot last bent.

Ik keur het ook zeker niet goed als ze 4-breed in de weg rijden en het andere verkeer ophouden, maar eerlijk gezegd heb ik dit nog nooit gezien!
Buiten de bebouwde kom rij ik bij voorkeur nooit met de racefiets op de weg, gewoon omdat het me te link is, maar er is een stuk, vlakbij Emmen, waar het fietspad zo beroerd is dat ik de weg pak, maar dan wel met een gangetje van 40-45, om er zo snel mogelijk weg te zijn.

Om een lang verhaal kort te maken; iedere groep heeft zijn rotte appels, (dus ook motorrijders!!) maar ik kan echt helemaal niks met bullshitopmerkingen dat 99% van de fietsers zo is, want dan ben je geen haar beter dan al die Spee-freaks die hetzelfde zeggen over "die levensgevaarlijke motorduivels".
En je bewijst voor mij echt niet dat je een grote stoere jongen bent als je zegt dat je die fietsertjes wel van de sokken rijdt, dat soort gasten zijn de grootste bedplassers van allemaal, ofterwijl de internet tough-guys :r

Beste onbaatzuchtige beffer :? ...

Ik kan heel goed begrijpen dat jij jezelf niet kunt voorstellen hoe het er hier aan toe gaat (grens Belgie/Nederland) Ik denk dat je na 1 zomer hier vanzelf besluit om je racefiets bij het oud-vuil te zetten omdat je dan gewoon niets meer te maken wilt hebben met deze sport. De wielrenners komen hier van links en rechts met peletons van 4 a 5 man breed en wie niet uitwijkt krijgt een schop tegen zijn portier of een roggel op zijn helm, en ik spreek uit ervaring. Het is zonde want eigenlijk is het een heel nobele sport. Ik hoop echt dat je eens de mogenlijk hebt om hier eens te komen kijken want ik weet zeker dat je me gelijk geeft

greets
 
Ik vind dat die fietsers gelijk hebben, ik hoor hier regelmatig kerels zeiken
omdat de koekblikkers hun bocht verzeiken dat is bij een fiets net hetzelvde effect door de tragere fietsers moeten ze steets hun opgebouwde snelheid weer
afremmen.
 
Ik kan heel goed begrijpen dat jij jezelf niet kunt voorstellen hoe het er hier aan toe gaat (grens Belgie/Nederland)

:^

Je kan eigenlijk geen enkele regio in Nederland vergelijken met het Limburgse Heuveland wat dat betreft.
Op het moment dat er hier een groepje Hollanders op een renfiets komt, en een heuvel zien, denken ze allemaal dat ze Armstrong zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan