peloton Wielrenners

FaDen

MF'er
22 apr 2003
60
0
Maarheze
Yello Hello,

ben me gisteren kapot geschrokken.

Ik moet dan wel zeggen dat ik gisteren nog ff in Belgie was. Lekker bochtige weggetje, lekker breed en snelle bochten. Dus gas open en lekker hangen in de bochten.
Zit ik in een 180 graden linker bocht ,lekker plat, helaas niet al te veel zicht en een laag hangende zon. Gangetje van 120-140, komt er in een keer een heel peloton fietsers voorbij aan de binnenkant. Nou ze zaten niet echt alleen maar op hun weghelft. Blij dat ik een x-aantal rijvaardigheids cursussen heb gehaald dus ik rij al aan de buiten kant van de bocht, in geval dat er een auto iets te ver aan de buitenkant rijdt, maar een peloton wielrenners was nu voor mij. Die moeten der eigen ook kapot geschokken hebben, ik ook.

Nou da was weer een nieuwe voor mij.

FaDen
 
En, was het een leermoment? Met 120...140 een onoverzichtelijke bocht induiken. Klinkt mij als een blauwdruk vooreen situatie die eindigd met een klein bericht op pagina 3: triest ongeval.
 
Wielrenners ZUIGEN. BIGTIME. Denken allemaal dat ze het recht hebben de hele weg in te pikken. Zelf als er een fietspad is. DONER TOCH OP. laat de weg over een de grote jongens.

fietsmeisje.jpg



(maar met die snelheid een onoverzichtelijke bocht in getuigt ook niet van inzicht)

Mazzel,


Roland
 
Kan me goed voorstellen dat ze op de weg willen rijden...op 't fietspad met al die jankende kinderen op der fiets, die ruim 2 en 3 breed uit rijden. Ik zou ook lekker de weg pakken (50km/h weg dan). Alleen als ze met een groep gaan rijden, dan wel 1 voor 1 ACHTER elkaar B|
 
Yello Hello,

Het leermoment was: je komt altijd weer nieuwe dingen tegen als je ze het minst verwacht (of ziet)

FaDen

P.S.1 Onoverzichtelijk is niet hetzelfde als niet al te veel zicht.
p.S.2 In verdediging voor de fietsers, er was geen fiets pad. Maar reden wel twee dik on de verkeerde weghelft, dan hou je nog pakweg een meterje of 1,5-2 over voor ike.
 
Jajajajajaja, nu is het natuurlijk weer zo dat topic-starter te hard een onoverzichtelijke bocht is ingevlogen. FOEI.

Maar ga met mij geen discussie aan over fietsers. Ik begin te stotteren, hoesten, loop rood aan en krijg ademhalingsproblemen.
Fietsers en vooral wielrenners denken dat de weg van hun alleen is. Alles en iedereen moet maar rekening houden met hun.

Ze hebben mij altijd geleerd dat als je een zwakke partij in het verkeer bent, dus ook als motorrijder, je defensief moet rijden........

Ik :r op fietsers.
tenminste op 95% van de fietsers
 
Wielrenners ZUIGEN. BIGTIME. Denken allemaal dat ze het recht hebben de hele weg in te pikken. Zelf als er een fietspad is. DONER TOCH OP. laat de weg over een de grote jongens.

(Afbeelding)


(maar met die snelheid een onoverzichtelijke bocht in getuigt ook niet van inzicht)

Mazzel,


Roland
roland toch, zit ik net je 150km/u verhaal te lezen, zie ik dit...
volgens mij kan de gemiddelde wielrenner beter sturen/inschatten dan de gemiddelde motorrijder....waren alle motorijders maar wielrenners..
jij bedoelt waarschijnlijk die toerfietsertjes mag ik hopen. denk er ook aan dat een fietser vaker in het gelijk staat dan een gemotoriseerd voertuig..
 
Zuid-Limburg wordt ook enige malen per jaar geteisterd door grote groepen fietsers. Geen voorrang verlenen, niet op het fietspad, met 6 naast elkaar, bochten afsnijden, etc. :r
Bijvoorbeeld de Amstel Gold Tourtocht: duizenden fietsers die alle wegen teroriseren.
Elk jaar stuur ik Amstel weer een mailtje dat ik hun drankjes en café's vermijd zolang ze zulke onzinnige evenementen blijven organiseren, maar ik krijg geen reactie. '(
 
roland toch, zit ik net je 150km/u verhaal te lezen, zie ik dit...
volgens mij kan de gemiddelde wielrenner beter sturen/inschatten dan de gemiddelde motorrijder....waren alle motorijders maar wielrenners..
jij bedoelt waarschijnlijk die toerfietsertjes mag ik hopen. denk er ook aan dat een fietser vaker in het gelijk staat dan een gemotoriseerd voertuig..

Groepjes wielrenners zijn mateloos irritant. Niet alleen denken ze dat ze het recht hebben om om de gewone weg te rijden ipv het fietspad maar ze hebben er ook een hekel aan als ze moeten afremmen voor ander verkeer, bijvoorbeeld op een rotonde oid. Vaak gebeurt dat ik door zo'n groepje zowat van m'n sokken gereden werd. Niet fijn. En vaak roepen ze nog een verwensing na ook.

Mazzel,

Roland
 
Yello Hello,

ben me gisteren kapot geschrokken.

Gangetje van 120-140, komt er in een keer een heel peloton fietsers voorbij aan de binnenkant.

Waren dan zeker wel prof-wierenners die goed gedrogeerd zijn, hoe kunnen ze je anders zo snel voorbij fietsen?
 
Zuid-Limburg wordt ook enige malen per jaar geteisterd door grote groepen fietsers. Geen voorrang verlenen, niet op het fietspad, met 6 naast elkaar, bochten afsnijden, etc. :r
Bijvoorbeeld de Amstel Gold Tourtocht: duizenden fietsers die alle wegen teroriseren.
Elk jaar stuur ik Amstel weer een mailtje dat ik hun drankjes en café's vermijd zolang ze zulke onzinnige evenementen blijven organiseren, maar ik krijg geen reactie. '(
Kom je er zo weinig? Ik wordt elk weekend / vakantiedag gestoord van dat spul. In mijn omgeving zijn er bar weinig bewoners die ze nog welkom heten: louter vanwege wangedrag en onfatsoen. En dan wil zo'n stupide gemeente valkenburg dat nog aanmoedigen ook, stelletje ^%!$@#^%!
Vrolijk 4-5 man breed een onoverzichtelijke berg omhoog. Een auto die van bovenaf komt rijdt er dan ook regelmatig (bijna) eentje aan gort (bv. sibbergrubbe, ingbergracht etc.)

[me]jeebee woont in de ook niet bepaald snuggere gemeente margraten.[/me]
 
weet er iemand waar je een Hummer kan huren? lijkt me leuk toeren in het weekend, wie gaat er dan mee?
 
ik ga er wel met de motor achteraan, dan shop ik de fietsers die gaan staan kijken bij hun maatjes ook van hun fiets

of toch maar niet ;)

maar vervelend zijn ze zeker, stelletje aso's
 
wielrenners zijn Satan's volgelingen op aarde!! wat een stelletje knoesten zijn dat joh! Hier in Putte rijden die idioten gewoon op een 80 km weg! en dan gewoon een rotonde over waar de rest voorrang heeft maar gewoon met ze alle stug doorfietsen.. en dan hebben we eens per jaar ook nog die klote-tour door ons dorp... ik weet niet eens hoe het heet maar alle grote mannen zijn er dan ook bij, dan is het hele dorp dus gewoon onbereikbaar...

ik zeg het ook dus gewoon hardop: als ik zo'n knurft tijdens de tour de france of wat dan ook onderuit zie gaan dan komt er toch een big smile op mijn facie..

en onthoud goed dat die pipo's altijd met hun schoentjes vastzitten in de pedalen dus je hoeft ze maar een klein beetje uit evenwicht te brengen })
 
Kom je er zo weinig? Ik wordt elk weekend / vakantiedag gestoord van dat spul. In mijn omgeving zijn er bar weinig bewoners die ze nog welkom heten: louter vanwege wangedrag en onfatsoen. En dan wil zo'n stupide gemeente valkenburg dat nog aanmoedigen ook, stelletje ^%!$@#^%!
Vrolijk 4-5 man breed een onoverzichtelijke berg omhoog. Een auto die van bovenaf komt rijdt er dan ook regelmatig (bijna) eentje aan gort (bv. sibbergrubbe, ingbergracht etc.)

[me]jeebee woont in de ook niet bepaald snuggere gemeente margraten.[/me]

Ik word ook helemaal schijtziek van al die fietsers hier in Zuid-Limburg. Niet alleen fietsers maar ook al die toeristen die het nodig vinden om 40 te rijden waar je 80 mag om van de omgeving te genieten... :r GA WANDELEN!! :(
Je moet wel naar Belgie of Duitsland uitwijken om een beetje lekker te kunnen :]
 
ik zal proberen uit te leggen waarom ze het doen.
fietspaden zijn vaak slecht en de fietser waar je langs moet zijn ''dom''. die gaan pas heel laat opzij, zonde van je ritme.
 
ik zal proberen uit te leggen waarom ze het doen.
fietspaden zijn vaak slecht en de fietser waar je langs moet zijn ''dom''. die gaan pas heel laat opzij, zonde van je ritme.


en wat zeggen ze tegen ons? zoek maar een circuit op als je wil racen. m.i. is het gewoon onaangepast gebruik van de weg.
 
ik zal proberen uit te leggen waarom ze het doen.
fietspaden zijn vaak slecht en de fietser waar je langs moet zijn ''dom''. die gaan pas heel laat opzij, zonde van je ritme.

1, voor een fiets betaal je geen wegenbelasting
2, een motor is (in een bocht)net zo breed als een auto en denken dat je ruimte de hebt.
3, denken dat ze bijelkaar moeten blijven en een militair stoet zijn
4, kunnen niet achter elkaar fietsen
5, zien niets en gillen voor ieder paaltje of drempeltje
6, fietsers zijn dom en gaan pas laat op zij

etc wat doen ze op de weg, buiten rijdend opstakel zijn. Daarnaast zijn er ook nog de mensen die fiets of motor rijden en rondkijken,die dus niet met het overige verkeer bezig zijn.
 
Daarentegen is het wel leuk om ze op te duwen de heuvel op.
Lekker spelen met de claxon en hengsen aan het gas.

Maargoed alle gekheid op een stokje.
Tis idd niet normaal meer hoe ze daar rijden. Ik snap ook echt niet dat ze dat zelf nou niet in de gaten hebben dat ze een gevaar voor zichzelf zijn.
Wat mij betreft mogen ze daar best fietsen hoor, maar wel op een nette en normale manier
 
Terug
Bovenaan Onderaan