Pepe's driewieler project!

_gijs_

MF veteraan
7 jan 2004
4.128
5
noord limburg
Hallo,

mag ik even uw aandacht voor het volgende,

Wellicht kunnen jullie je Pepe nog herinneren, Hij is al jaren Fanatiek MFer (nu wat minder) Pepe is vorig jaar door een dommigheidje, zijn beide benen verloren, en heeft hier een tijdje terug een topic geopend met wat vragen over zijspanrijden met een handicap.

Pepe heeft een enigzins verbouwde intruder, maar daar kan hij nu onmogelijk op rijden.

Hij was vooral te vinden op het chopper gedeelte van MF, echter er is een ander forum ontstaan waar div fanatieke chopperaars van MF heen zijn vertrokken, Ook Pepe en Ondergetekende komen regelmatig op dat andere forum,

Nu zijn er een aantal mensen daar opgestaan, en hebben bedacht dat Pepe een zijspan moet krijgen zodat hij weer mobiel gaat worden.

Eerste plan was een zijspan aan zijn intruder 1400 te bouwen, en deze aan te passen met een schakelsysteem aan het stuur, en een integraal remsysteem, een een zijspan waar hij zn rolstoel op kan vervoeren, een aangepast zadel om op te zitten,
een achteruit op het zijspanwiel.

Bij ongeschiktheid zal de intruder verkocht gaan worden, en een andere fiets die meer geschikt is worden aangekocht.

Een aangepast zadel is al aangeboden op maat gemaakt,
Er is al geinformeerd naar een schakelsysteem
er zijn contacten gelegd met Welkom bij Motor Mobiliteit voor Gehandicapten - Motor Mobiliteit voor Gehandicapten

Maar vooralsnog willen we eerst met een aantal mensen bij elkaar gaan zitten, en bekijken wat de mogelijkheden zijn, en hoe we het gaan aanpakken.

Omdat ik weet dat e rhier veel mensen zijn met een gezonde werklust, en vooral met veel kennis van zijspannen, zijn er mischien wel mensen die hulp willen bieden bij dit project, dmv, kennis overdacht, sponsering, advies, tips, materiaal, enz.

Het een en ander en wat braingestorm is te lezen op: http://anne.messageboard.nl/24014/viewtopic.php?t=428&postdays=0&postorder=asc&&start=0

en mensen die mee willen helpen, op wat voor manier dan ook aan dit project, vraag ik om hier even te kijken: http://anne.messageboard.nl/24014/viewtopic.php?t=438&highlight=

Of stuur een mailtje
 
Ik kan mij zijn Oproep nog herinneren en heb even op het Bord gelezen :Y
Ik ben ook bereid om te helpen als die Bral zijn Bek dicht houd :W
 
Ik ben ook wel bereid om te helpen met dit project.
heb al een hoop ideeen :Y

er is elektrieke post onderweg naar chopperstyle
 
Ik kan mij zijn Oproep nog herinneren en heb even op het Bord gelezen :Y
Ik ben ook bereid om te helpen als die Bral zijn Bek dicht houd :W

Dat vind ik nou raar...je gaat mensen uitsluiten en iemand anders helpen. Wie is dat dan ??
 
Dat vind ik nou raar...je gaat mensen uitsluiten en iemand anders helpen. Wie is dat dan ??

Ik heb op het Bord/Forum gelezen dat hij de MFers Mietjes vind en als je dat vind en wel Hulp wilt ben je volgens mij, hier aan het verkeerde Adres.
Duidelijk??
 
Laatst bewerkt:
de uitnodiging voor Pepe om op mijn spannetje te rijden staat geloof ik nog steeds open...
En ik denk dat er in principe wel een zijspan aan de Intruder te bouwen is (zie mijn vorige reacties in het topic van toen)En wat is Pepe nou zonder Intruder?
 
Laatst bewerkt:
Mag ik je complimenteren? Nog maar pasgeleden aangemeld en alleen maar geniale postings neergezet in 3 topics. :}





:N B| :r
:^ ik vind het geniaal :} :}

@gijs, kan je misschien even waarschuwen als je links post?
klik ik vol vertrouwen, zit ik ineens op een sjopperforum, ik heb 2 uur aan de reanimatie gelegen :P

zoals in het vorige topic, deze aangegeven wil ik best helpen denken en bouwen.
volgens mij is de hardware niet zo heel moeilijk, een bakje aan een intruder en handbediening bouwen zijn goed te doen.
het spul op kenteken krijgen ben ik ook niet bang voor, er zijn natuurlijk mensen die anders beweren maar die verdienen allemaal zelf hun zakcentje met aanpassen.
het kost wel allemaal geld natuurlijk -O-
het grootste probleem zal het rijbewijs van pepe zijn, hij zal met aanpassingen opnieuw moeten afrijden.

mag ik de veters aan het stuur knopen? *O* *O* *O* *O*
 
:^ ik vind het geniaal :} :}
In alle nieuwsgierigheid ff op profiel doorgeklikt, zou best kunnen dat zuiger tot voor kort met een andere nick al op dit forum actief was. :?

@on-topic: Ik wil best over een tijdje een zaterdag opofferen om weer wat ijzer te slijpen/zagen/boren ofzo. Maar ik heb wel een paar kant-tekeningen. :o Ten eerste heb ik het gevoel dat het hier niet een een low-budget-brik verhaal gaat. Ten tweede dat er al voldoende hulp voorhanden is in de categorie 'ervaren prutser'. En ten derde dat dit verhaal redelijk bewust buiten MF om gaat. Dus eigenlijk denk ik dat het voor mij blijft bij zijlijn & de volgende opmerkingen. 'Goed initiatief!', 'Gaat vast lukken!' & 'Veel succes gewenst'. ;)
 
In alle nieuwsgierigheid ff op profiel doorgeklikt, zou best kunnen dat zuiger tot voor kort met een andere nick al op dit forum actief was. :?

@on-topic: Ik wil best over een tijdje een zaterdag opofferen om weer wat ijzer te slijpen/zagen/boren ofzo. Maar ik heb wel een paar kant-tekeningen. :o Ten eerste heb ik het gevoel dat het hier niet een een low-budget-brik verhaal gaat. Ten tweede dat er al voldoende hulp voorhanden is in de categorie 'ervaren prutser'. En ten derde dat dit verhaal redelijk bewust buiten MF om gaat. Dus eigenlijk denk ik dat het voor mij blijft bij zijlijn & de volgende opmerkingen. 'Goed initiatief!', 'Gaat vast lukken!' & 'Veel succes gewenst'. ;)

:^

Goed verwoord. :Y
 
@on-topic:
Ten eerste heb ik het gevoel dat het hier niet een een low-budget-brik verhaal gaat.
Ten tweede dat er al voldoende hulp voorhanden is in de categorie 'ervaren prutser'.
En ten derde dat dit verhaal redelijk bewust buiten MF om gaat.

Ik wil hier even reageren.
Ik ben zelf geen spanner en lees zo nu en dan wel topics over hoe en wat.
Ook ben ik enkele maanden geleden zelf wel geinterresseerd geraakt in het spanrijden.
Ik reed in de begin jaren 80 ook al met een bakkie naast mijn motor, maar door omstandigheden zat het er verder niet meer in.
Hoe dan ook...

Allereerst wil ik zowoezo jullie alvast bedanken voor de steun, vertrouwen en voor de mensen die zich al hebben aangemeld "hulde"
Er gaat niets boven het feit dat er mensen zijn die op welke wijze elkaar komen helpen wanneer er om gevraagd wordt.

Wat betreft de quote hierboven:

We zijn van plan om de Intruder van Pepe te koop aan te bieden. Van dit geld wordt een geschikt exemplaar motorfiets aangekocht. (bv Goldwing oid)
Dan moet er natuurlijk een aangepaste bak aan komen zoals Gijs het al eerder beschreven heeft. En moet de motor zelf ook aangepast worden.
We proberen het zelf low budget te houden omdat wij er simpelweg geen geld voor hebben. Dit moeten we op een andere manier zien op te lossen.
Behalve dat we lassers zoeken en of goede monteurs oid, zoeken we ook mensen met kennis. Mensen die weten aan welke eisen een dergelijk bike moet voldoen.
Op dit moment hebben we inderdaad een lijst met een aantal namen er op, maar daar wordt nog een shipping in gemaakt. Als we 10 lassers hebben is het natuurlijk niet noodzakelijk ze alle 10 een klein stukje te laten doen. Nee, dan kiezen we voor iemand die er plezier in heeft, verstand van zaken heeft en er wat tijd voor vrij heeft zodat het mogelijk wordt dat het project gaat slagen.
Daar hebben wij jullie steun nog steeds bij nodig.
Vandaar dat ik gevraagd heb om te reageren als je wilt en je naam en telefoonnummer in de mail te vermelden.
Je krijgt een belletje/mail waarna je uitgenodigd wordt om bij de bespreking te komen.

Overigens wil ik opmerken dat het niets maar dan ook niets met "het" andere forum te maken heeft. Ik proef een beetje vijandigheid of concurentie wat eigenlijk niet zou moeten.
Het plan was er al. Dat heeft Pepe al eens op tafel gegooid. Ook hier op het forum is het al eens voorbij gekomen, maar uiteindelijk een stille dood gestorven.
Iemand die ook op chopperstyleforum lid is, is opgestaan en heeft het innitiatief genomen om het weer onder de aandacht te brengen en nieuw leven in te blazen.

Ik zou het daarom ook erg jammer vinden dat opmerkingen als: ik wil wel, maar dan moet.... enz. hier geplaatst worden.
Of je doet het voor Pepe of je doet het niet. Wat anderen er van vinden moet er los van staan.

Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben dan kan dat via mijn prive mail:
gasoline.afteshave@gmail.com
Voor aanmelding of informatie kan je mailen naar:
chopperstyle.info@gmail.com

Mvg Cooperboy
 
Klinkt als een mooi project. Ik ben bijna afgestudeerd ergotherapeut en heb eigenlijk altijd al zoiets willen doen. Ben vorig jaar bij Rob van het MMVG geweest. Die gast heeft wel een hoop kennis van zaken omtrend het aanpassen van motoren voor mensen met een handicap, maar helaas hangt daar een prijskaartje aan.
Ik weet dat de projectgroep MMVG een erg gesloten clubje is. Het CBR (die als onderdeel van de projectgroep meewerkt) wil, zo begreep ik, geen uitbreiding van de activiteiten, onder het mom van "het is nu lekker centraal." Ze zitten (helaas) niet te wachten op mensen die zelf iets ondernemen.
Toch ben ik ervan overtuigd dat het moet kunnen om op eigen initiatief weer motor te gaan rijden.
Als ikeen bijdrage kan leveren op het gebied van ergonomie oid, mijn mailadres staat in m'n profiel.
 
1
Er gaat niets boven het feit dat er mensen zijn die op welke wijze elkaar komen helpen wanneer er om gevraagd wordt.
2
Behalve dat we lassers zoeken en of goede monteurs oid, zoeken we ook mensen met kennis. Mensen die weten aan welke eisen een dergelijk bike moet voldoen.
3
Overigens wil ik opmerken dat het niets maar dan ook niets met "het" andere forum te maken heeft. Ik proef een beetje vijandigheid of concurentie wat eigenlijk niet zou moeten.
Ik zou het daarom ook erg jammer vinden dat opmerkingen als: ik wil wel, maar dan moet.... enz. hier geplaatst worden.
4
Mochten jullie nog vragen of opmerkingen hebben dan kan dat via mijn prive mail:
gasoline.afteshave@gmail.com
Voor aanmelding of informatie kan je mailen naar:
chopperstyle.info@gmail.com
1
Precies & in de eerste plaats vind ik het een mooi/goed en interessant project. Nogmaals het 'willen helpen' is geen probleem.
2
Hier blijkt mijn vermoeden wel te kloppen. Jullie pakken het serieus aan, mij kun je dan niet gebruiken met m'n beperkte basis kennis & kunde. O-)
3
Van mij is het sowieso niet vijandig bedoeld. Ik heb met 'chopperstyle' net zo veel of weinig van doen als met bijvoorbeeld het streetfighter subforum bij dit forum. Ik heb er niks voor en niks tegen zeg maar. Hooguit kan ik er leuke plaatjes kijken ofzo. Bij dit zijspan hoekje heb ik wat meer connectie met wat mensen, en voor mijn gevoel is het dan dus laagdrempeliger als we 'hier' iets met mekaar wat bekokstoven. Toch tikkie anders dan een oproep met aanmelden via mail, aan een voor mij vreemde, met mijn naam en telefoonnummer. Met verwijzing 'voor verdere discussie via mail/telefoon' & 'zie ander forum'. Is niet als kritiek bedoeld, ik denk dat in jullie geval de aanpak goed gekozen is. Ik probeer voor mezelf aan te geven waarom ik als het ware wat minder enthousiast erin spring t.o.v. de sleutelactie voor baksteen.
4
Waarom had ik dan bovenstaande liever via mail gedaan? :? Mij lijkt het wel een plus om een en ander in een topic te bediscussieren. Vooral dadelijk de technische en wettelijke aspecten van de aanbouw. Is namelijk een prima en laagdrempelige manier voor een aantal van de meer ervaren mensen hier om mogelijk een nuttige bijdrage te leveren. :)
 
Om te beginnen ben ik al blij met iedereen die mee wil denken of werken, waar ze ook vandaan komen. Zoals het er naar uitziet hebben we er daar snel voldoende van.

Verder is het nog niet helemaal zeker dat de Truder er uit gaat. Het liefst zie ik die motor toch als basis. Maar als een andere fiets makkelijker, goedkoper of veiliger is, prima.

Verder heb ik al contact gehad met de MMVG en zal zeker niet perse buiten hen om willen gaan. In tegendeel. De kennis die daar zit zal hard nodig zijn en zeer gewaardeerd worden.

Tot slot hoeft niemand zich gedwongen te voelen mee te denken/werken. Heb je zin, prima. Niet? Even goede vrienden.

Pepe
 
Even dit,

De reden dat ik dit hier gepost heb, is omdat ik het een zeer goed initiatief vind, er veel (ex) MFers bij betrokken zijn,
Op het chopperstyle forum zitten veel handige mensen, wat mischien wat minder daar is het verstand van zijspannen!
Vandaar dat gevraagd heb of er hier mischien mensen zijn die tips/hulp willen bieden,
Ik vind het prachtig zoals hier samen gewerkt werd om voor Baksteen een spannetje op te bouwen, en juist daarom dacht ik dat er vast wel een of meerderen bereid zijn om te helpen!

Geweldig te zien dat Ratman zich al aan heeft gemeld om aktief deel te nemen aan dit project!

Alle tips zijn welkom,
alle hulp is welkom,
 
Ik proef een beetje vijandigheid of concurentie wat eigenlijk niet zou moeten.
Het plan was er al. .

Mijn Opmerking, als je die mocht bedoelen, heefd niets met vijjandigheid of concurentie
te maken. Ik word er allen een beetje nijdig om als iemand, die hier(MF dus) vroeger heel regelmatig gescheven heefd, ons nou betitteld als Mietjes.
Darom die impulsieve reactie van mij!!


Ik zou het daarom ook erg jammer vinden dat opmerkingen als: ik wil wel, maar dan moet.... enz. hier geplaatst worden.
Of je doet het voor Pepe of je doet het niet. Wat anderen er van vinden moet er los van staan.


Mvg Cooperboy

Als mijn Rijtechnische Kennis nodig is laat maar horen ik ben best bereid de Kennis te delen. Maar ik denk,in dit speciifieke Geval, dat het beter is dat Pepe contact met Zijspanrob opneemt
 
ik denk dat er ondanks wat heen en weer misvattingen best wel bereidheid is om te helpen



het zijn stuk voor stuk zijspanrijders en dat zijn net ouwe wijven })
als er wat te ouweh**ren valt en ook nog wat te sleutelen is (hoe ingewikkelder hoe liever)
en als er ook nog koffie is valt er echt wel wat regelen.
dus meiden kom op . 8-)


o en halflive veters horen in je schoenen :j
 
ik denk dat er ondanks wat heen en weer misvattingen best wel bereidheid is om te helpen



het zijn stuk voor stuk zijspanrijders en dat zijn net ouwe wijven })
als er wat te ouweh**ren valt en ook nog wat te sleutelen is (hoe ingewikkelder hoe liever)
en als er ook nog koffie is valt er echt wel wat regelen.
dus meiden kom op . 8-)

Hier zou je best eens gelijk in kunnen hebben

o en halflive veters horen in je schoenen :j

Nee hoor. bij Schoppers aan de Uiteinden van het Stuur :Y



:+
 
1
Precies & in de eerste plaats vind ik het een mooi/goed en interessant project. Nogmaals het 'willen helpen' is geen probleem.
2
Hier blijkt mijn vermoeden wel te kloppen. Jullie pakken het serieus aan, mij kun je dan niet gebruiken met m'n beperkte basis kennis & kunde. O-)
3
Van mij is het sowieso niet vijandig bedoeld. Ik heb met 'chopperstyle' net zo veel of weinig van doen als met bijvoorbeeld het streetfighter subforum bij dit forum. Ik heb er niks voor en niks tegen zeg maar. Hooguit kan ik er leuke plaatjes kijken ofzo. Bij dit zijspan hoekje heb ik wat meer connectie met wat mensen, en voor mijn gevoel is het dan dus laagdrempeliger als we 'hier' iets met mekaar wat bekokstoven. Toch tikkie anders dan een oproep met aanmelden via mail, aan een voor mij vreemde, met mijn naam en telefoonnummer. Met verwijzing 'voor verdere discussie via mail/telefoon' & 'zie ander forum'. Is niet als kritiek bedoeld, ik denk dat in jullie geval de aanpak goed gekozen is. Ik probeer voor mezelf aan te geven waarom ik als het ware wat minder enthousiast erin spring t.o.v. de sleutelactie voor baksteen.
4
Waarom had ik dan bovenstaande liever via mail gedaan? :? Mij lijkt het wel een plus om een en ander in een topic te bediscussieren. Vooral dadelijk de technische en wettelijke aspecten van de aanbouw. Is namelijk een prima en laagdrempelige manier voor een aantal van de meer ervaren mensen hier om mogelijk een nuttige bijdrage te leveren. :)

:^ dat is niet de informele van elkaar-voor elkaar vorm die ik voor ogen had.
Sorry, dat is niet mijn stijl, ik help graag een vriend op drie wielen maar dit gaat op een goede doelenactie lijken.
Ik laat deze gelegenheid aan mij voorbijgaan.
als er hier op het forum discussie is doe ik graag mee maar jullie zullen dit zonder mijn fysieke aanwezigheid moeten doen.
 
Verder is het nog niet helemaal zeker dat de Truder er uit gaat. Het liefst zie ik die motor toch als basis. Maar als een andere fiets makkelijker, goedkoper of veiliger is, prima.



Pepe

Ik denk dat het heel goed te doen is om een bakkie aan een Intruder te knopen, ik zie dan ook niet direct een reden om hem weg te doen. Ik ken iemand die ook een Intruder zijspan heeft, enige nadeel is het zware sturen maar daar is een schommelarm voorvork voor uitgevonden (de schuinere voorvork maakt het iets erger dan bij een andere motor).
Reden voor verkoop is denk ik meer om geld vrij te maken door een goedkopere motor (BMW K100) terug te kopen en op die manier een budget te creeren voor de aanpassingen.

Een Goldwing is denk ik net zo duur als een intruder of duurder, op de GL1500 zit een elektrische achteruit maar ik denk niet dat de meerprijs opweegt tegenover de aanpassing.
 
geen enkel profbleem hoor mannen,

Als we met zijspantechnische vragen zitten, zal ik ze evengoed hier stellen, en wellicht hebben jullie dna nog goede ideeen en tips.

Meteen maar een vraagje eigenlijk, hoe staan de zijspanners tegenover een intruder 1400 als basis om een bakkie aan te hangen?



[Hmmmzz ratman post dus net een antwoord op de vraag die ik stelde,
Overigens zou ik ook mocht de intruder verkocht worden, een K100 als basis nemen, oerdegelijk, spangeschikt, en goedkoop]
 
Laatst bewerkt:
geen enkel profbleem hoor mannen,

Als we met zijspantechnische vragen zitten, zal ik ze evengoed hier stellen, en wellicht hebben jullie dna nog goede ideeen en tips.

Meteen maar een vraagje eigenlijk, hoe staan de zijspanners tegenover een intruder 1400 als basis om een bakkie aan te hangen?



[Hmmmzz ratman post dus net een antwoord op de vraag die ik stelde,
Overigens zou ik ook mocht de intruder verkocht worden, een K100 als basis nemen, oerdegelijk, spangeschikt, en goedkoop]

een intruder heeft een pak koppel.
een dubbel wiegframe en is kennelijk wat pepe mooi vind.

een K100 kost weliswaar niets maar heeft geen onderframe.
een onderframe kost tussen de 600 en de 1000 euro, daar wordt het al minder goedkoop van.

een K100 zal je met een wiegvork moeten uitrusten.
een intruder wordt alleen maar stoerder als je er aangepaste balhoofdplaten in maakt.
dan kan je de balhoofdhoeken de naloop aanpassen en gelijk voor wide glide look gaan met een dikke vork en voorband,
aangepaste naloop dus en een vette look voor minder geld als een wiegvork :}

bovendien zit je bij een intruder zowat met je kont op het asfalt, dat lijkt me een stuk makkelijker uit je rolstoel klimmen.
 
een intruder heeft een pak koppel.
een dubbel wiegframe en is kennelijk wat pepe mooi vind.

een K100 kost weliswaar niets maar heeft geen onderframe.
een onderframe kost tussen de 600 en de 1000 euro, daar wordt het al minder goedkoop van.

een K100 zal je met een wiegvork moeten uitrusten.
een intruder wordt alleen maar stoerder als je er aangepaste balhoofdplaten in maakt.
dan kan je de balhoofdhoeken de naloop aanpassen en gelijk voor wide glide look gaan met een dikke vork en voorband,
aangepaste naloop dus en een vette look voor minder geld als een wiegvork :}

bovendien zit je bij een intruder zowat met je kont op het asfalt, dat lijkt me een stuk makkelijker uit je rolstoel klimmen.

:Y

Nou nou een geschikt zijspannetje erbij verzinnen. Een strak ik de lak zittende ural bak, is volgens mij helemaal niet verkeerd. En met dat plaatstaal is het ook makkelijk om er een en ander aan te verzagen/verbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan