Pepe's driewieler project!

Dat is inderdaad heel mooi gemaakt!

Maar uuhh, leg eens uit!
Hoe ga je daar in de praktijk mee om, met die 2 handles? (En dit is een serieuze vraag!)
 
Dat is inderdaad heel mooi gemaakt!

Maar uuhh, leg eens uit!
Hoe ga je daar in de praktijk mee om, met die 2 handles? (En dit is een serieuze vraag!)
Daar heb ik in het begin ook aan getwijfeld. In eerste instantie zou ik een duimrem links op het stuur maken om de achterrem te bedienen, maar toen kwam Pepe met een plaatje van twee rempompen boven elkaar ergens op een Amerikaanse site en hij vroeg toen of ik dat niet kon maken omdat hij dat meer zag zitten. De spullen die ik al had gemaakt konden ook daarvoor gebruikt worden en dat is het dus geworden. We hadden denk ik ook een foto moeten maken met Pepe die de rem vast pakt maar helaas.... Dat zullen we alsnog een keer doen. De bedoeling is dat beide hendels tegelijk worden ingeknepen en dat blijkt in de praktijk prima te gaan, je kan de hendels zelfs redelijk t.o.v. elkaar doseren. Het bovenste hendel is voor de voorrem, het andere (uiteraard) is de achterrem. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er in eerste wat huiverig tegenover stond, maar het werkt prima. En Pepe is er blij mee, niet in de laatste plaats omdat alles van RVS is en zo mooi glimt })
 
Dat leek mij ook al wel. Je kan redelijk doseren door de hendels ten opzichte van elkaar te veranderen. Mooi dat ie er blij mee is.
 
Vandaag ook weer mee gereden en het werkt super. In de stad of bij andere lage snelheden gebruik ik alleen de bovenste maar heb dan automatisch mijn middel en ringvinger op de onderste rusten. Dus kan die er heel makkelijk bijpakken. Zie je een situatie aankomen dat het alle hens aan dek is grijp je gewoon vol om beide hendels.

Gaat nu al zonder er bij na te denken...En veel beter als gekut met je linkerduim...
 
Complimenten, dat is verrekte knap gedaan; ik rij met een duimkoppeling en, omdat mijn voetrem is vervallen, een achterremhendel op de originele plaats waar normaal de koppelingshendel zit. Heb je over deze aanpassing overleg gepleegd met de RDW (met name mbt de verzekering in het geval van een ongeval)?
 
Laatst bewerkt:
Complimenten, dat is verrekte knap gedaan; ik rij met een duimkoppeling en, omdat mijn voetrem is vervallen, een achterremhendel op de originele plaats waar normaal de koppelingshendel zit. Heb je over deze aanpassing overleg gepleegd met de RDW (met name mbt de verzekering in het geval van een ongeval)?

RDW zegt dat het moet zoals jij het hebt. En zo heb ik de mijne ook laten keuren...Maar wie weet het nou beter? _O-

En bij een ongeluk? Tsja, als dat onstaat door domme regels van het RDW wil ik die strijd wel aan.
 
tja leotje, het is nu nog mooi glimmend RVS, maar hoe lang zou het nou echt duren totdat Pepe er matzwart overheen blaft?.... Of heeft Pepe inmiddels ook het licht gezien?.. ;)


ik weet uit ervaring dat die duimrem in ieder geval verre van ideaal was, omdat je met je duim nou eenmaal veel minder kracht kunt zitten als met 4 vingers. en je hebt een behoorlijk grote hand nodig om ze allebei te gelijk naar elkaar toe te kunnen trekken.


Prima oplossing dus zo, kan ik me wel voorstellen
 
op de mv agusta van ralf herbig zitten twee pompen bedient door 1 hendel. hij kan de remkracht verdelen door de plaats van de handel op het draaipunt te wijzigen dmv de ringetjes onder en boven de handel.
 
Ja daar kan je hele leuke truckjes voor bedenken om dat perfect te krijgen.
Mijn opstelling is niet helemaal ideaal maar wel goed genoeg.

Voor de rest is het inderdaad wennen zoals Pepe ook al vertelde.
 
tja leotje, het is nu nog mooi glimmend RVS, maar hoe lang zou het nou echt duren totdat Pepe er matzwart overheen blaft?.... Of heeft Pepe inmiddels ook het licht gezien?.. ;)
Je hebt gezien wat ik er voor smiley achter heb gezet ;) . Ik heb Pepe vanavond nog gesproken en de boel is al zwart.......... :X ook de witte tie-raps zijn al vervangen door zwarte _O-
@Kwastert, Daar heb ik ook aan gedacht, heb lang geleden zoiets op een racer gezien maar dit is wat Pepe graag wilde.
 
op de mv agusta van ralf herbig zitten twee pompen bedient door 1 hendel. hij kan de remkracht verdelen door de plaats van de handel op het draaipunt te wijzigen dmv de ringetjes onder en boven de handel.


Het probleem is dat ALS die hendel afbreekt je niets meer hebt....
 
Je hebt gezien wat ik er voor smiley achter heb gezet ;) . Ik heb Pepe vanavond nog gesproken en de boel is al zwart.......... :X ook de witte tie-raps zijn al vervangen door zwarte _O-
O-)

Prima oplossing zo, simpel en doeltreffend.
en inderdaad als een van de remsystemen uitvalt heb je nog backup.
 
Ik heb dit gemaakt omdat Pepe dit graag wilde, hij had het op een Amerikaanse site gezien. Een paar dagen terug heb ik Pepe's topic nog eens doorgelezen en toen werd er verwezen naar mein Gespann . Daar zag ik dat ook op dit span een dergelijk dubbel remsysteem gemonteerd zat en ik las ook dat deze meneer motoren aanpast voor mensen met een beperking. Ik heb van Pepe begrepen dat deze oplossing niet helemaal strookt met wat de RDW voorschrijft maar kennelijk wordt het wel in Duitsland geaccepteerd. Ik wil toch eens gaan uitzoeken wat wel en niet mag want de aanpassingen die in eerste instantie op Pepe's span zijn gemaakt en zoals het ook door Janenjoep is beschreven vind ik niet heel praktisch.
Complimenten, dat is verrekte knap gedaan; ik rij met een duimkoppeling en, omdat mijn voetrem is vervallen, een achterremhendel op de originele plaats waar normaal de koppelingshendel zit. Heb je over deze aanpassing overleg gepleegd met de RDW (met name mbt de verzekering in het geval van een ongeval)?
 
Even een minder bericht ben ik bang.

Een paar maanden geleden kreeg ik last van mijn keel. Hee, ik rook meer als een pakkie per dag so...

Maar toen het maar niet over ging toch maar ff langs de huisarts. Een penicilinne kuurtje en een drankje waren niet genoeg dus een verwijzing naar de plaatselijke KNO arts. Slangen in je neus en stukjes weefsel uit je strot trekken is niet zo leuk als het klinkt...Maar geen resultaat dus onder narcose nog meer weghalen en op kweek zetten. Weer een week verder konden ze niet meer zien dan een chronische ontsteking maar toch maar door naar het Erasmus. KNO en kaakchirurg moesten natuurlijk al de onderzoeken, CT en MRI scans en de operatie nog eens dunnetjes over doen. Weer wachten. En uiteindelijk de uitslag, kanker aan de tongaanhechting en keelamandel.

Dan maken ze een masker waar ze je mee aan de tafel vastbouten en wordt er een bestralingsschema opgesteld. Na de eerste behandeling reageerde de tumor buitengewoon heftig en waren er meer bijwerkingen die ze niet konden verklaren. Terug naar de arts en een nieuwe scan met contrastvloeistof en shit toonde aan dat het kreng veel te snel groeide en er ook uitzaaiingen zijn naar de lymphe klieren. In samenspraak met de arts, en Anja natuurlijk, besloten de behandeling stop te zetten op pijnbestrijding na. Jullie snappen dat dat niet lang goed kan gaan en gelukkig hoeft dat in Nederland ook niet.

Vier en half jaar ben ik na mijn ongeluk bezig geweest om mijn leven weer op orde te krijgen. Het is niet eerlijk.

Maar ook hier bij MF heb ik veel mensen leren kennen met het hart op de juiste plaats. Die me hebben geholpen weer de weg op te kunnen. En ik heb het al vaak gezegt maar kan niet in woorden uitdrukken hoe dankbaar ik jullie daar voor ben. De Segunda Oportunidad is inmiddels waarschijnlijk het bekendste span van Nederland. Hij is overgenomen door iemand van COBB (een cluppie waar ik ook erg trots op ben) en zal binnen de club blijven en in volle glorie, zonder weizigingen, door verschillende clubleden worden bereden en dus te zien zijn op meetings e.d.

Praten gaat me steeds moeilijker af dus wil je reageren liever hier en niet langskomen of bellen. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
*^*#$*%($%^*, dat is allemaal mooi kud zeg.
Ik word hier, buitenboos, erg stil van.
Het leven is niet eerlijk.
Ik zou niet weten wat maar als ik, wij, iets voor je mogen dan hoor ik het graag.
 
Damn ken je niet

Maar dit is zeker niet fijn.

Zelfde verhaal als me vader afgelopen Oktober.

Sterkte aan alles en iedereen om je heen.
Weet hoe snel dit kan gaan dus ik duim voor jullie!
Sjiezus sterkte

Ook ik ben stil.....

Wat zijn we toch ver he in de medische wetenschap.
Echt dokters de grootste farce :S
 
Terug
Bovenaan Onderaan