Per heden, ook op drie wielen

Ja zo heb ik ook al gereden met de VFR. Toen de bak nog niet af was heb ik tijdelijk gereden met een houten plaat met daarop 5 zandzakken van 25kg. Om zo de bak met bijrijder te simuleren. Op die manier heb ik ook de wegingen gedaan voor de nieuwe achter schokbreker.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond zijn we verrast door een geel spannetje, zoekend en snuivend.

[afbeelding]

[afbeelding]

en bij gebrek aan stoel, waardoor er geen passagier mee kon, is de bak omgebouwd tot zandbak.

[afbeelding]

Leuk dat je ff langs kwam Geert !

En of het leuk was, heb vanavond zo'n 70 km gereden met het span. en het gevoel werd steeds beter.
Het eerste stukje van Heemskerk naar de benzinepomp in Beverwijk was best spannend, 1 rotonde en daarna min of meer het zand in (zijn aan de weg bezig bij mij in de wijk), daarna nog een rotonde en dan langs de zwarte markt naar de pomp.

Toen terug en een leuk dijkje gepakt richting Assendelft, waar ik toch wel wat momentjes had dat ik het best spannend vond. Maar goed wie niet rijdt, leert het nooit. Dus doorgegaan naar Assendelft en daarna de provinciale weg naar Limmen gepakt, om vervolgens bij ootje even een bakkie te doen. Voelde mijn armen op dat moment best redelijk.
Na het bakkie voelde de armen alweer een stuk beter en ach het was heerlijk weer dus waarom niet. Op naar Velsen, even twijfelen en toen toch maar even de A9 gekozen om er na de Velsertunnel weer snel af te gaan en even door Santpoort en Driehuis te rijden.
Daarna de weg vervolgd en langs de duinrand naar Santpoort zuid gereden, om vervolgens door te steken naar Zandvoort, maar in Overveen was zoveel verkeer wat die kant op ging, dat ik gekeerd ben en richting IJmuiden gegaan.
Na een ritje door de haven over de sluizen naar Wijk aan Zee gereden en toen weer naar huis.

Leuk even een rondritje door de buurt en het gevoel voor de combinatie word steeds beter. Krijg hem al gemakkelijker door de bochten en rond rotondes.

Worden denk ik zomaar eens nog wel meer ritjes van de week :P
 
Haha, wat voor jou in de buurt is, is voor ons vakantiebestemming. Wijk aan zee.. heerlijk met deze temperaturen. Gaat lekker dus. Mooi man!

Wilde jullie toch deze foto niet onthouden van mijn proefrit periode. Toch is het met deze combi net of ik er al jaren op rijd. Hij rijd zelfs beter dan mijn vorige span. Niet spoorgevoelig en ook het voorwiel stuitert niet zoals de vorige deed bij het raken van een gat in de weg. Dat was best wel eens schrikken. maar deze stuurt als een mes recht uit.

full


JFJ.
 
Laatst bewerkt:
Haha.. ja vroeg me ook al af hoe oud Ootje dan wel moet zijn...
Maar eerlijk is eerlijk, jullie wonen in een mooie buurt..
 
hehehe, het is er best uit te houden ;)
Vanmorgen weer het briljante plan opgevat om wat kilometers aan mijn ervaring toe te voegen, door met het span naar mijn werk te gaan rijden. Toch weer even 45 km heen en 45 terug :P
Span houdt zich netjes op de snelweg, maar ook gelijk de ervaring dat je echt niet te hard de bocht in moet gaan. Bij Alkmaar dook ik de afslag net even te hard in en maakte ook direct de "klassieke" fout om even mijn achterrem aan te tikken, span linksaf en zo de berm in. Allemaal niet zo erg, maar goed wel weer even duidelijk dat het echt anders rijdt dan de solo. :P
 
Zo vanavond maar weer eens een lekker rondje maken, ook maar even een zakje uit het span gooien en eens voelen hoe dat rijdt.
Als ik echt in een gekke bui ben, misschien wel eens kijken hoe ik de stuurdemper op een nette manier kan monteren.
 
hehe, vond het wel passend om ze zwart-wit te doen :P
Rijden gaat steeds beter, vandaag weer eerst naar Alkmaar en daarna binnendoor naar Wognum gegaan, sturen gaat steeds soepeler.
Weet alleen wel dat er komend weekend niet heel veel van spannen gaat komen, we liggen met de scouting op het havenfestival in IJmuiden. Denk dat ik volgende week 's avond ga oefenen op de parkeerplaats van de zwarte markt, denk zo maar eens dat ik dan wel weer wat tips kan gaan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Zo gisteren geoefend, samen met mijn maatje naar de parkeerplaats gegaan (denk lijkt me wel verstandig om iig iemand erbij te hebben voor het geval dat er wel iets gebeurd.
En een aantal uitwijkmanouvres geprobeerd, ook rondjes rechtsom gedaan zonder ballast in de bak om te voelen waar het punt zit dat de bak gaat liften. Viel me nog enorm mee wanneer dat ging gebeuren.
Daarna nog even een fijn rondje door de omgeving gemaakt, word steeds leuker het rijden met het span
 
Ik las op een ander topic dat je probeert naar het OBT te gaan.

Tuurlijk, ga je daar naar toe :+

Hoe ga je ?

Span of solo

in iedergeval kunnen we samen oprijden.
 
Zo gisteren geoefend, samen met mijn maatje naar de parkeerplaats gegaan (denk lijkt me wel verstandig om iig iemand erbij te hebben voor het geval dat er wel iets gebeurd.
En een aantal uitwijkmanouvres geprobeerd, ook rondjes rechtsom gedaan zonder ballast in de bak om te voelen waar het punt zit dat de bak gaat liften. Viel me nog enorm mee wanneer dat ging gebeuren.
Daarna nog even een fijn rondje door de omgeving gemaakt, word steeds leuker het rijden met het span


als je in een rechter bocht per abuis een stoeprandje aan tikt dan gaat je span opeens een stuk rapper de lucht in, en dat is net een moment waarop je hard gaat verschieten :)

Maarja, al doende leert men
 
Ik las op een ander topic dat je probeert naar het OBT te gaan.

Tuurlijk, ga je daar naar toe :+

Hoe ga je ?

Span of solo

in iedergeval kunnen we samen oprijden.

Weet nog niet zeker hoe ik ga, zoals ik er nu inzit denk ik dat het het span gaat worden ;)
Is volgend weekend toch?

als je in een rechter bocht per abuis een stoeprandje aan tikt dan gaat je span opeens een stuk rapper de lucht in, en dat is net een moment waarop je hard gaat verschieten :)

Maarja, al doende leert men

hehehe dat klopt, gelukkig nog niet gebeurd dus heb nog de gelegenheid om te voelen hoe dat gebeurd allemaal :P
goed om te lezen dat het nog leukerder wordt ;)
dat word het zeker, dus dat is alleen maar goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan