Perforatie leren motorbroek nuttig?

Gyrolion

MF'er
30 dec 2013
131
0
Zierikzee
Ik ben van plan om mijn eerste 2 delige leren combi aan te gaan schaffen.
Nu heb ik voor het koude weer een prachtig pak wat waterdicht is en wil voor het voor/zomer/najaar een mooi leren pak.
In de winkel kreeg ik het advies om een leren broek met perforatie aan te schaffen cq de Alpinestars track pants. (Wil zelf een Alpinestars set)
Nu ben ik er zelf nog niet helemaal uit of die perforatie alles is.. dus nu mijn vraag.

Heeft iemand ervaring met perforatie in de leren broek... en zo ja positief of negatief?
En liever een dichte broek of een geperforeerde?
 
Lijkt me logisch toch?

Perforatie is ook luchtiger in koudere dagen en bij een beetje motregen nog minder waterdicht dan een dichte leren combi.

En vice versa...
 
Leer zonder perforatie vinnik al fris onder de 20. Perforatie is waarschijnlijk alleen lekker tijdens die 1 keer in de twee jaar halve hittegolf in NL.
 
Ik heb zowel een geperforeerde als een niet geperforeerde leren broek.
De geperforeerde vind ik lekker bij temperaturen vanaf ong. 20 graden en hoger.
Daaronder wordt het al snel te fris naar mijn zin.
En zoals al benoemd is, niet echt waterdicht.
Maar met temperaturen van ruim 25 zoals afgelopen week is het best lekker.
 
Een leren broek wordt niet zo snel te warm, valt wel mee zeker met een lange temperatuurregulerende onderbroek eronder en een doorwaaijasje erboven. Ik zou geen geperforeerde nemen.
 
met een thermobroek eronder kun je sneller een geperforeerde broek aan idd...ik prefereer een geperforeerde...dichte leren broek is erg snel warm...maar ik ben een mooi weer rijder....zal dus niet snel regen tegenkomen
 
Ik heb al jaren een geperforeerde leren broek. Prima spul als het even warmer wordt en daar heb ik de leren spulletjes nu eenmaal voor.

Nadeel: regen wordt door de gaatjes als het ware naar binnen gezogen, dus als het maar even nat wordt moet je al snel regenkleding aan.

Overigens draag ik er áltijd een technische broek onder, veel beter bij warmte.
 
Als broek zou ik kiezen voor een 'normale' en eventueel een 2e geperforeerde jas.

Ik rijd zelf met textiel pak en heb er dit jaar een 2e jas bijgenomen: een doorwaai jas (zelfde principe). Hiermee is het vanaf ca. 25 graden heerlijk rijden en is het ook met 30+ nog net uit te houden. Qua broek heb ik er niet zo veel last mee, dus voor mij geen must.
 
Als het voor de zomer is lekker met perforatie nemen.
Ik heb nu sinds een paar weken een kevlar spijkerbroek. Dat is ook heel erg lekker. Heb dan mijn leren jas van motorpak (heeft ook perforatie) erbij en motorschoenen. Waait allemaal heerlijk door.

Laatst met 35 graden ben ik een rondje gaan doen maar dat was gewoon niet leuk meer. Na 30 minuten lekker naar huis gegaan.
 
Laatst met 35 graden ben ik een rondje gaan doen maar dat was gewoon niet leuk meer. Na 30 minuten lekker naar huis gegaan.

Mee eens. met 30+ gaat de lol er wel vanaf. De wind is warm en alles is warm. Dan laat ik hem liever ook staan en pak ik de auto.
 
Als broek zou ik kiezen voor een 'normale' en eventueel een 2e geperforeerde jas.

Ik rijd zelf met textiel pak en heb er dit jaar een 2e jas bijgenomen: een doorwaai jas (zelfde principe). Hiermee is het vanaf ca. 25 graden heerlijk rijden en is het ook met 30+ nog net uit te houden. Qua broek heb ik er niet zo veel last mee, dus voor mij geen must.

Doorwaaijas kan rond de 20 graden ook wel, doe je er gewoon een vest onder :) vanmorgen ook gedaan, en dan smiddags als het wat warmer is kan je gewoon in tshirt onder je jas.
Doorwaaibroek is lekkerder als het echt heel heet is....maarja hoevaak is dat :)

Ik zou voor een dichte leren broek gaan, en dan een doorwaaijas erboven. Gaat perfect. Perforatie in je broek is vaak toch wel frisjes hoor hier in NL
 
Nou dat is wel redelijk duidelijk dan. Geen track pants die geperforeerd zijn.
Alleen volgens mij was de GP-plus pants van alpinestars (die is niet geperforeerd) niet meer te krijgen.
Agh dan maar op onderzoek uit. ;)
 
Doorwaaijas kan rond de 20 graden ook wel, doe je er gewoon een vest onder :) vanmorgen ook gedaan, en dan smiddags als het wat warmer is kan je gewoon in tshirt onder je jas.
Doorwaaibroek is lekkerder als het echt heel heet is....maarja hoevaak is dat :)

Inderdaad. 's ochtends naar de zaak met een extra trui aan en 's middags alleen t-shirt. Maar mijn jas zit vrij strak tov de normale jas en met en extra trui wordt het wel nog iets strakker.
 
Ik zou voor een dichte leren broek gaan, en dan een doorwaaijas erboven. Gaat perfect. Perforatie in je broek is vaak toch wel frisjes hoor hier in NL

Perforatie is inderdaad vaak te fris. En met goed lang vochtregulerend ondergoed is een niet-geperforeerde broek ook bij 30plus nog prima te dragen.

Van een doorwaaijas ben ik niet zo'n fan meer. Ik heb liever een jas met flinke ventilatiegleuven, ook op je rug. Bij zo'n jas vormt er zich een luchtlaagje tussen jou en de jas en dat werkt isolerend en houdt de warmte buiten. Bij een volledige doorwaaijas heb je de hete rijwind nog steeds op je lichaam. Nou loopt dat in Nederland nog wel los, maar in een Spaanse woestijn merk je toch wel het verschil.
 
Perforatie is inderdaad vaak te fris. En met goed lang vochtregulerend ondergoed is een niet-geperforeerde broek ook bij 30plus nog prima te dragen.

Van een doorwaaijas ben ik niet zo'n fan meer. Ik heb liever een jas met flinke ventilatiegleuven, ook op je rug. Bij zo'n jas vormt er zich een luchtlaagje tussen jou en de jas en dat werkt isolerend en houdt de warmte buiten. Bij een volledige doorwaaijas heb je de hete rijwind nog steeds op je lichaam. Nou loopt dat in Nederland nog wel los, maar in een Spaanse woestijn merk je toch wel het verschil.
met het verschil dat je door de wind, hoe heet dan ook, wel je zweet sneller verdampt en dat is waardoor je kunt afkoelen. in hoeverre dit wat doet weet ik niet, zo te horen moet je dan of behoorlijk zweten of moet het niet extreem warm zijn buiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan