Persbericht MCT Sitra Racing team 5 sept 2004

de DUCk

Die hard MF'er
25 aug 2003
447
0
Zwarte dag in de EK Superstock

Tijdens de EK Superstock race op Assen is Ghisbert van Ginhoven van het MCT Sitra Racing team betrokken geraakt bij een tragisch ongeval.

De 20 jarige Italiaan Alessio Perilli is aan het einde van de Veenslang naast de baan geraakt en komt met hoge snelheid ten val. Vervolgens glijdt hij de baan weer op. Ghisbert komt op dat moment aangereden en kan de schuivende coureur en motorfiets op geen enkele manier meer ontwijken. Hij rijdt over hem heen en komt ook te vallen. Perilli is als gevolg van dit ongeval overleden.

Zover wij hebben begrepen is de oorzaak van het overlijden van Perilli de impact van zijn crash en niet het overrijden door onze coureur. Het gehele MCT Sitra racing team is zeer aangeslagen door deze gebeurtenis. In het ziekenhuis zijn we in de gelegenheid om geweest het DUCCI / I.T. Networks team persoonlijk ons medeleven te betuigen. Onze gedachten gaan nu uit naar zijn familie, teamleden, vrienden en alle betrokkenen.

Met Ghisbert gaat het redelijk goed. Op het circuit is hij even buiten bewustzijn geweest. Na een intensieve controle in het Assense ziekenhuis mocht hij zonder al te ernstige kwetsuren naar huis. Geestelijk gaat het ook redelijk met hem. Hij beseft goed dat er geen enkele mogelijkheid was om een andere afloop van dit ongeval te bewerkstelligen.

Ook onze coureur Nicolas Saelens is ten val gekomen. Twee ronden eerder is hij in de Ramshoek met hoge snelheid onderuit gegaan. Na een controle in de medische post op het circuit kon hij naar huis.

For further information please contact:
Fred Cuijpers, P.R. & sponsor interests Tel. +31 (0)6 5329 8578 E-mail: F.Cuijpers@xs4all.nl
 
Het tragische ongeval gebeurde voor mijn ogen. Het was voor Ghisbert onoverkomelijk om nog te reageren op zo'n hoge snelheid. Ik wens het hele team alle succes tijdens deze herstelperiode en hopenlijk mogen wij Ghisbert weer in actie zien.
 
Ghisbert en het hele team sterkte, het had na je goede training zo'n mooie dag kunnen worden.
Het was schrikken toen ik je motor de paddock in zag komen er was op dat moment ook nog weinig bekend.
Later pas hoorden we de afloop, en het werd even stil in Assen.
 
ghisbert sterkte met het herstel...
en succes met het verwerken van ....

t lijkt me niet makkelijk iig...
 
Ik hoop dat Ghisbert er weer bovenop komt, lijkt me heel zwaar voor die jongen. Maar maak hem duidelijk dat ie er absoluut niets aan kon doen. Hij had echt super veel pech...

Ghisbert, ik hoop je snel weer op het paddock te zien en je weer gewoon een koekepan aan te kunnen bieden, net als tijdens de Ducati dagen. :)
 
Het allerbeste Gisbert en hoop dat je dit op een gezonde en goede manier kunt verwerken.

Succes veder en sterkte.... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan