Persoonlijke records met je motor !!!

275km op de teller ('99er R6)

1500km gereden op één dag ('99er R6)
Niet echt een goed plan omdat nog een keer te doen

450km op 1 tank (Donderpoes)

3x schade gereden (waarvan de laatste een technies TL opleverde (Donderpoes)

1x Donderpoes laten stuiteren na ketting smeren en dan vergeten jiffy uit te klappen op het moment dat de bikelift eronder vandaan gaat

1x proberen weg te rijden met een GS500 met schijfremslot er op (geen succes!!)

3 dagen met pech gestaan in Weil im Stad (of hoe dat gat ook mag heten) met een Honda VFR Vtec.
Iets met een lekkende radiateur.
2x in een week tijd!! (Na de 1ste een gebruikte gemonteerd, na de 2e in Germanie land een nieuwe laten komen vanuit Hollandia😳)
Ansich ook wel een record opzich
Kortom, niet echt records gemaakt en gehad..
 
Ik denk dat zo'n beetje alle records die in me opkomen niet handig zijn hier te vernoemen omdat het allemaal domme ideeen zijn en niemand wil aanzetten tot het verbreken van dat record.

Ofja, eentje dan, 8500km in 3 weken tijd met een gs500.

De eerste die die verbreekt (aantoonbaar) krijgt van mij een avondje in mijn luie stoel met een pot bier erbij om de gewrichten en spieren te laten genezen van de afbeuling.
 
Ik heb er ook wel wat.... maar deel er maar eentje: samen met de vrouw 7 keer lek in 2 dagen op een gravelweg in de Yukon.
10E3FE51-0ABA-4F83-9091-21456F7C3BFA.jpeg
 
256 km/uur (volgens de GPS) op een FJ1200 uit 1986, (sindsdien heb ik een "been there, done that" gevoel bij hogere snelheden)
1500 kilometer op een dag met duo (op een Gl1000 uit 1978) (eigenlijk net 100 oid te veel voor het mooie)
350.000 kilometer met één motor doen met uitsluitend basis-onderhoud (XJ750 SECA uit '82; Sneuvelde uiteindelijk op doorgerotte framebuizen)
121 kilometer aan één stuk rijden bij een temperatuur onder de -10 graden Celsius zonder verwarmde kleding of handvatverwarming (op een TRX 850. Niet voor herhaling vatbaar. Op geen enkele motor trouwens)
14.000 kilometer in een jaar rijden op een motor van boven de 60 jaar oud. (KMZ K750 uit '59)

En 130 km/uur rijden op een Ural met zijspan. Klinkt niet spectaculair, maar eigenlijk koste dat nog de meeste moeite om dat betrouwbaar te kunnen doen (voor relatief korte stukjes), want daar moest ik eerst een motorblok en de overbengingsverhouding in een cardan voor aanpassen (en daarmee is het de enige in dit rijtje die ik in enige vorm nog een soort van prestatie van mezelf vind. de rest is min of meer spontaan ontstaan 🤔)
 
Laatst bewerkt:
Jahoor, dat heb ik zelfs op 1 dag gedaan.
Ik was niet best in offroaden, ondertussen gaat het beter.
Mijn ogen zijn nooit goed geweest (-1.50 en - 1.75) maar ik was niet anders gewent, sinds mijn 34ste contact lenzen, had ik dat maar eerder gedaan).
13 jaar een off roadje gehad, opgefokte DR500 met zo'n 55pk opt achterwiel, nog in de tijd dat ik geen contactlenzen had.
Regelmatig met dat ding het bos in, en dan bijna voluit in de 4de versnelling over de zandpaden heen, waar ik dat kon/durfde..
En dan kwam het wel eens voor dat ik een dwarsbalk om het pad af te sluiten wat laat zag, en het is meer dan eens gebeurd dat ik binnen een meter van zo'n dwarsbalk stil stond / genoeg was afgeremt om er om heen te kunnen... Dat was soms best spannend..
Gelukkig had ik er een voorvork van een RM250 in met schijfrem, dus het remde wel redelijk.
 
Ik denk dat zo'n beetje alle records die in me opkomen niet handig zijn hier te vernoemen omdat het allemaal domme ideeen zijn en niemand wil aanzetten tot het verbreken van dat record.

Ofja, eentje dan, 8500km in 3 weken tijd met een gs500.

De eerste die die verbreekt (aantoonbaar) krijgt van mij een avondje in mijn luie stoel met een pot bier erbij om de gewrichten en spieren te laten genezen van de afbeuling.
Mocht ik dat indrukwekkende record breken, dan kom ik daarna mijn stoel voorlopig niet uit ......om bij jouw luie stoel te komen.
 
  • Haha
Waarderingen: Tcat
256 km/uur (volgens de GPS) op een FJ1200 uit 1986, (sindsdien heb ik een "been there, done that" gevoel bij hogere snelheden)
1500 kilometer op een dag met duo (op een Gl1000 uit 1978) (eigenlijk net 100 oid te veel voor het mooie)
350.000 kilometer met één motor doen met uitsluitend basis-onderhoud (XJ750 SECA uit '82; Sneuvelde uiteindelijk op doorgerotte framebuizen)
121 kilometer aan één stuk rijden bij een temperatuur onder de -10 graden Celsius zonder verwarmde kleding of handvatverwarming (op een TRX 850. Niet voor herhaling vatbaar. Op geen enkele motor trouwens)
14.000 kilometer in een jaar rijden op een motor van boven de 60 jaar oud. (KMZ K750 uit '59)

En 130 km/uur rijden op een Ural met zijspan. Klinkt niet spectaculair, maar eigenlijk koste dat nog de meeste moeite om dat betrouwbaar te kunnen doen (voor relatief korte stukjes), want daar moest ik eerst een motorblok en de overbengingsverhouding in een cardan voor aanpassen (en daarmee is het de enige in dit rijtje die ik in enige vorm nog een soort van prestatie van mezelf vind. de rest is min of meer spontaan ontstaan 🤔)
😳-O-

Zoveel ik heb in dik 25jaar nog niet eens bij elkaar gereden (incl alle voertuigen die ik gehad, gereden en gehuurd heb (tijdens mooie road trips in de US of A))
 
😳-O-

Zoveel ik heb in dik 25jaar nog niet eens bij elkaar gereden (incl alle voertuigen die ik gehad, gereden en gehuurd heb (tijdens mooie road trips in de US of A))
Dagelijks 150-200 kilometer voor woon-werk tikt op jaarbasis best wel aan. Vooral als je daar bovenop ook nog flinke toerritten en vakanties gaat rijden. Het afgelopen jaar was door de Corona en thuiswerken een negatieve uitschieter, maar over de afgelopen 25 jaar draai ik gemiddeld rond de 40.000 kilometer per jaar weg. :o🤫
 
Er voor gaan zitten, 15 jaar geleden motor tiptop in orde en op de Duitse autobahn voluit en nooit weer. En dat voor een motor uit 1993.......enige wat ik zag was dat de kilometerteller ergens in de hoek lag, toerenteller net niet.

D6DD922D-0619-4074-BB93-A5B43887DCED.jpeg
 
Concept van de FZR1000 is van 1989, Upgrade van Ruud Freriks in 1996 (nokkenas, carbs, tandwielen, CDI, Uitlaat) 165PK, top 315, als een snaar zo strak...
100pk ahw ofzo hier, iig nooit weer gehaald want ik vond het goedzo.

Overigens stuurt de 888 rechtuit nog steeds superstrak met hyperpro vering. En bochten werk is het duwen en daar werd ik op Assen moe van, wel voldaan gevoel nadien.

Deze was een stuk gemakkelijker, gooien en smijten:

7FEA5BD8-5E42-4527-826F-CB8CD4585148.jpeg

En deze nooit de kans gehad:

C35ADBB2-96A3-44DE-87FA-EE6F486B7AA7.jpeg
 
Kreeg vorige maand een persoonlijk record binnen: €578 mocht ik overmaken naar 't CJIB (48 km/h te hard)

Eén van de weinige PR's die ik niet per se hoeft te verbeteren van mezelf :t

(Gelukkig rijbewijsje nog veilig in de broekzak)
 
Terug
Bovenaan Onderaan