Het blijft een sport
En het moet langer kunnen (gewoon woon - werk verkeer)
Dat wordt de nieuwe uitdaging.
Succes ermee, maar ik denk niet dat het zuiniger kan dan dit
Tenzij je de tankinhoud gaat verdubbellen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het blijft een sport
En het moet langer kunnen (gewoon woon - werk verkeer)
Dat wordt de nieuwe uitdaging.
bergafwaarts wil ook helpen
Inmiddels 35 jaar23 jaar de eerste eigenaar van een motor, is ook een mooie prestatie, toch?
Moest even terug zoeken naar mijn records, bovenstaand heb ik niet meer geëvenaard of verbeterd.Met 258 km/h op mn achterwiel rijden
Met +- 220km/h vallen
Mijn zwager ging onder uit met zijn motor, stond op bekeek alles, stapte weer op en na ongeveer 100 meter ging ie weer onderuit..niet heel het topic gelezen, maar iemand die beter doet dan 10x crashen met dezelfde motor ?
Mijn ogen zijn nooit goed geweest (-1.50 en - 1.75) maar ik was niet anders gewent, sinds mijn 34ste contact lenzen, had ik dat maar eerder gedaan).Jahoor, dat heb ik zelfs op 1 dag gedaan.
Ik was niet best in offroaden, ondertussen gaat het beter.
al off-roadend veel gemakkelijker dan op asfalt (circuit en straat)Jahoor, dat heb ik zelfs op 1 dag gedaan.
Ik was niet best in offroaden, ondertussen gaat het beter.
Mocht ik dat indrukwekkende record breken, dan kom ik daarna mijn stoel voorlopig niet uit ......om bij jouw luie stoel te komen.Ik denk dat zo'n beetje alle records die in me opkomen niet handig zijn hier te vernoemen omdat het allemaal domme ideeen zijn en niemand wil aanzetten tot het verbreken van dat record.
Ofja, eentje dan, 8500km in 3 weken tijd met een gs500.
De eerste die die verbreekt (aantoonbaar) krijgt van mij een avondje in mijn luie stoel met een pot bier erbij om de gewrichten en spieren te laten genezen van de afbeuling.
256 km/uur (volgens de GPS) op een FJ1200 uit 1986, (sindsdien heb ik een "been there, done that" gevoel bij hogere snelheden)
1500 kilometer op een dag met duo (op een Gl1000 uit 1978) (eigenlijk net 100 oid te veel voor het mooie)
350.000 kilometer met één motor doen met uitsluitend basis-onderhoud (XJ750 SECA uit '82; Sneuvelde uiteindelijk op doorgerotte framebuizen)
121 kilometer aan één stuk rijden bij een temperatuur onder de -10 graden Celsius zonder verwarmde kleding of handvatverwarming (op een TRX 850. Niet voor herhaling vatbaar. Op geen enkele motor trouwens)
14.000 kilometer in een jaar rijden op een motor van boven de 60 jaar oud. (KMZ K750 uit '59)
En 130 km/uur rijden op een Ural met zijspan. Klinkt niet spectaculair, maar eigenlijk koste dat nog de meeste moeite om dat betrouwbaar te kunnen doen (voor relatief korte stukjes), want daar moest ik eerst een motorblok en de overbengingsverhouding in een cardan voor aanpassen (en daarmee is het de enige in dit rijtje die ik in enige vorm nog een soort van prestatie van mezelf vind. de rest is min of meer spontaan ontstaan )
Dagelijks 150-200 kilometer voor woon-werk tikt op jaarbasis best wel aan. Vooral als je daar bovenop ook nog flinke toerritten en vakanties gaat rijden. Het afgelopen jaar was door de Corona en thuiswerken een negatieve uitschieter, maar over de afgelopen 25 jaar draai ik gemiddeld rond de 40.000 kilometer per jaar weg.
Zoveel ik heb in dik 25jaar nog niet eens bij elkaar gereden (incl alle voertuigen die ik gehad, gereden en gehuurd heb (tijdens mooie road trips in de US of A))
Concept van de FZR1000 is van 1989, Upgrade van Ruud Freriks in 1996 (nokkenas, carbs, tandwielen, CDI, Uitlaat) 165PK, top 315, als een snaar zo strak...
100pk ahw ofzo hier, iig nooit weer gehaald want ik vond het goedzo.Concept van de FZR1000 is van 1989, Upgrade van Ruud Freriks in 1996 (nokkenas, carbs, tandwielen, CDI, Uitlaat) 165PK, top 315, als een snaar zo strak...