Persoonlijke Top 5

pippen

MF veteraan
6 sep 2004
3.671
1.131
In een ander topic gaf iemand zijn persoonlijke top 5 motoren die hij zelf had gehad. Vond ik eigenlijk best interessant om over na te denken. Na gebruik van de zoek functie geen topic gevonden dat hier op leek, dus bij deze:

Wat is jullie top vijf? En waarom die motoren?

Ik trap gelijk af:


  • [*]KTM 950SM '06
    DSC04427.JPG

    Totale controle! Na 1 meter al leuk. :}


    [*]KTM 990SD '09
    P1010022.JPG

    In de Alpen dé ideale fiets, echter niet leuk rustig te rijden. Ook leuke circuitfiets.


    [*]Honda CB600f Hornet '98
    3+Honda+CB600F+Hornet.JPG

    Stuurwondertje, rotonde kneedown, super makkelijk.


    [*]Honda CB350F '74
    P1030404.JPG

    On-ver-woestbaar. Grote lol op gehad in de ardennen, vooral met iemand achterop (dan stuurt hij beter).


    [*]Yamaha YZF-R6 '06
    10+Yamaha+R6+2006.JPG

    Nummer 1 circuitfiets.

Ik ben benieuwd! :)
 
Laatst bewerkt:
Wat die Drent zeg voor wat betreft het aantal motoren ;) Tenzij ik die van mijn vrouw meetel, dan kom ik wel op 5. Maar die heb ik dan weer niet allemaal gereden. Ga toch niet op een R6 rijden :? Fazer ging nog wel :P

Mijn Top 5 dus:

1. DL650 V-strom
2. FJ1200
3. XJ600S Diversion

Toevallig ook de volgorde van eigenaarschap (van 3 naar 1). Als ik de Fazer van mijn vrouw toe zou moeten voegen dan komt die op 3 en zakt de Div naar 4.
 
top5 welke van mij waren (de bovenste 3 zijn nog steeds in bezit):

1. Hawk GT 647(mijn eerste echte motor, nog steeds verliefd op)
2. VFR750 (ultiem werkpaard, kan alles goed, en onverwoestbaar, en dat geluid :9~)
3. VFR400R NC30, ultiem scheermes en bijzonder door de V4 400cc
4. VTR250, 250cc v-twin die 13.800 toeren draaide, heerlijk smijtfietsje, onderdelen beetje duur, lekker zuinig wel, zeldzaam
5. CB250RS, enkelstampertje, deed het altijd, kickstart, stuurde leuk, remmen wat minder.

top 5 gereden, dus nooit van mij geweest.

1. Ducati Monster1100, wat een heerlijke koppelbak, en dat geluid! superlicht
2. Triumph Street Triple 675 R, ultiem blok, stuurt super, enorm soepel
3. Speed Triple 1050, KOPPEL KOPPEL KOPPEL, toerenbegrenzer komt er te snel in.
4. Versys 650, stuurfiets! geniaal rijwielgedeelte, blok beetje tam en saai
5. GSX-R1000 K8, sterkste fiets waar ik ooit op gereden heb, superpower, voor de rest totaal nutteloos op de openbare weg, leuk om even een keer rechtuit open te trekken, maar daarna weer snel afgegeven
 
Laatst bewerkt:
top5 welke van mij waren (de bovenste 3 zijn nog steeds in bezit):

1. Hawk (mijn eerste echte motor, nog steeds verliefd op)
2. VFR750 (ultiem werkpaard, kan alles goed, en onverwoestbaar, en dat geluid :9~)
3. VFR400R NC30, ultiem scheermes en bijzonder door de V4 400cc
4. VTR250, 250cc v-twin die 13.800 toeren draaide, heerlijk smijtfietsje, onderdelen beetje duur, lekker zuinig wel, zeldzaam
5. CB250RS, enkelstampertje, deed het altijd, kickstart, stuurde leuk, remmen wat minder.

top 5 gereden, dus nooit van mij geweest.

1. Ducati Monster1100, wat een heerlijke koppelbak, en dat geluid! superlicht
2. Triumph Street Triple 675 R, ultiem blok, stuurt super, enorm soepel
3. Speed Triple 1050, KOPPEL KOPPEL KOPPEL, toerenbegrenzer komt er te snel in.
4. Versys 650, stuurfiets! geniaal rijwielgedeelte, blok beetje tam en saai
5. GSX-R1000 K8, sterkste fiets waar ik ooit op gereden heb, superpower, voor de rest totaal nutteloos op de openbare weg, leuk om even een keer rechtuit open te trekken, maar daarna weer snel afgegeven

Een Hawk, daar heb ik laatst ook op gereden en verraste mij positief, erg leuke fiets.
Street Triple ook heerlijke fiets. Op dezelfde dag ook op een Monster 696 gereden, maar die viel behoorlijk tegen qua sturen. Dan zal de 1100 wel beter zijn.
 
1. Yamaha XJ 6 (les motor)
2. Yamaha XJ 600 Diversion (eigen motor)

Enige 2 motoren waar ik tot nu toe op gereden heb.
Bevalt me prima. Geen enkele op of aanmerkingen. Misschien na een jaar rijden wel :P

Oja en 1x een Honda nog wat les motor (proef les) maar dat reed kut dus die tel ik niet mee.
 
1. Yamaha XJ 6 (les motor)
2. Yamaha XJ 600 Diversion (eigen motor)

Enige 2 motoren waar ik tot nu toe op gereden heb.
Bevalt me prima. Geen enkele op of aanmerkingen. Misschien na een jaar rijden wel :P

Oja en 1x een Honda nog wat les motor (proef les) maar dat reed kut dus die tel ik niet mee.

M'n eerste wheelie deed ik op een Diversion. Met vriendin achterop. Geleende motor ook nog, haha. Als ik aan die tijd terugdenk... :]
 
1. Honda CB 900 F Bol d'or 1979.
Mijn eerste motor, verkocht in 1992 en weer teruggekocht in 2005.

2. Ducati 900 SS
Mijn droommerk en mijn eerste Ducati

3. Ducati ST2
Best rijdende fiets die ik ooit gehad heb. Wordt niet voor niks "Ducati's best kept secret" genoemd.

4. Honda CBX 750 F
Niks bijzonders maar voor een student destijds een supermotor waar ik veel uren uitzendwerk voor gedaan heb om hem bij elkaar te sparen. Ik heb er vele kilometers op gereden en heel veel schik mee gehad.

5. Honda Varadero
Heb ik nu en is een fantastische all-round motor waar ik altijd met plezier op stap. Een motor waarvoor ik de auto laat staan. Ook als het regent.
 
1 honda cbf geknepen en standaard (les motor)
2 ktm lc4 620 (eigen motor)
3 honda xr 600 (oom zijn motor)
4 bmw 1200 gs (kennis zijn motor)

De cbf is een hartstikke leuke les motor, maar wel tam. Verschil tussen de enduro lc4 en xr is echt groot. De gs was heerlijk om op te rijden, vergeleken met een enduro.
 
1 honda cbf geknepen en standaard (les motor)
2 ktm lc4 620 (eigen motor)
3 honda xr 600 (oom zijn motor)
4 bmw 1200 gs (kennis zijn motor)

De cbf is een hartstikke leuke les motor, maar wel tam. Verschil tussen de enduro lc4 en xr is echt groot. De gs was heerlijk om op te rijden, vergeleken met een enduro.

In wat voor manier was het verschil groot? Heb ook wel eens op een XR600 gereden, was behoorlijk instabiel (op de weg).
 
Ik heb er ook nog maar 3 gehad, maar hier dan de top 3 :)

1 Honda Fireblade 900 RR
2 Kawasaki Z750
3 GSX600F

Nu rijd ik de Kawasaki, maar als ik mag kiezen dan blijft de Fireblade de fijnste fiets die ik ooit gereden heb. Helaas kreeg ik (vanwege de leeftijd ;) ) last van mijn gewrichten en was het rijden meer een beproeving dan een belevenis....
 
1 Blackbird
2 BMW K12 RS/GT
3 ZX10R (te licht en zenuwachtig, daarom op 3)
4 Pan 1100
5 BMW 1100RT

Ik vind een BMW 1200RS/GT iets comfortabeler dan de Bird, maar de Bird is zoooooveeeeel mooier en rijdt ook fabuleus, ondanks haar gewicht. Toch zal ik de Bird wel ingaan ruilen voor een 12 RS/GT, omdat dat beter past met langere reizen/woon-werk. Echter dat heeft geen haast. Ik geniet nog elke km van de Bird.
ZX10 was niet van mij, maar heb een aantal kms mogen proberen, dat werd al snel een paar honderd km. zo scherp en precies sturen, en zo fel, das best leuk, maar voor mij maar voor even.
met de Pan en de RT heb ik heerlijke reizen gemaakt. alleen, of met vriendin achterop, haarspelden of snelweg.. ging allemaal heel soepel. Zit alleen wat te weinig pit in die toerbuffels.
 
Laatst bewerkt:
Precies vijf tot nu:

1) Honda CBR600 f2, begin brommer
2) Buell X1, speel fiets, heb ik nog steeds
3) Yamaha FZR1000, olieboot, had 100 k op de teller en reed nog prima
4) Suzuki TL1000 S ´97, niet heel geschikt voor woon werk, dus verkocht. Wel een toffe fiets!
5) Honda CB1300, mijn trouwe werkpaard (en vakantiepaard)
 
Laatst bewerkt:
#1 KTM 950 Super Enduro - R
#2 Honda CBX 1.000 Z
#3 Husaberg FE570
#4 Honda CBR1000F
#5 Kawasaki KLR650C

Motoren die niet in de top 5 kwamen:
Suzuki GSX 1100 F
Honda Shadow
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2x een Transalp gehad, een Suzuki Freewind en nu een BMW F650CS (Scarver)
Mijn top 5 word nog korter omdat ik nagenoeg niet de kans heb gehad op de Freewind te rijden dus word het een top2
1. BMW F650CS (Scarver) Het pas allemaal wat beter en is niet "topzwaar", heerlijke motor voor de wat meer rechtop houding
2. Honda TransAlp 600, Heerlijke motor, vooral als je rechtop wilt zitten
 
Dit zal wel geen verrassing zijn:
1. Honda CBR1100XX Super Blackbird (1999)
2. Honda CBR1100XX Super Blackbird (2004)
3. Honda CBR1100XX Super Blackbird (1997)
4. Honda CBX750F (1986)
5. Honda CB550F (1976)

1. Omdat het verreweg de beste motorfiets is die er ooit gemaakt is. Sportief wanneer je dat wil, en ook goed geschikt om er rustig met zijn tweeen een vakantietrip met bagage te maken.
2. Idem, maar mijn 1999 model had meer vermogen, en stuurde ook beter.
3. Idem, maar het carburatiemodel had wel een wat grotere dip in het middengebied
4. Een van de weinige motoren die ik ooit nieuw heb gekocht. Een (toen) waanzinnig mooi model zonder problemen. De beste koplampen die ik ooit op een motor ben tegengekomen (mag ook wel aangezien deze voor de Endurance-races waren ontwikkeld).
5. Mijn eerste liefde, die vergeet je niet.

De grootste tegenvaller was ook een Honda, de CBR1000F die ik in 1999 nieuw had gekocht. Deze motor wilde niet goed sturen, en dat was ook niet beter te krijgen. Ik heb hem na 6 maanden met veel verlies verkocht.

EDIT: ik heb mijn nummers 1, 2 en 3 nog in mijn bezit.
 
Laatst bewerkt:
Dit zal wel geen verassing zijn:
1. Honda CBR1100XX Super Blackbird (1999)
2. Honda CBR1100XX Super Blackbird (2004)
3. Honda CBR1100XX Super Blackbird (1997)
4. Honda CBX750F (1986)
5. Honda CB550F (1976)

1. Omdat het verreweg de beste motorfiets is die er ooit gemaakt is. Sportief wanneer je dat wil, en ook goed geschikt om er rustig met zijn tweeen een vakantietrip met bagage te maken.
2. Idem, maar mijn 1999 model had meer vermogen, en stuurde ook beter.
3. Idem, maar het carburatiemodel had wel een wat grotere dip in het middengebied

_O- _O-

Mijn lijstje:
1. Honda CBR1100XX 2001. Hoef ik niet uit te leggen na wat hierboven staat. in 1997 op een nieuwe gereden maar het engeltje op mijn schouder gaf mij het advies om een RF600R te kopen.
2. Suzuki RF900RS2 Heeft mij in ca 12 jaar nooit in de steek gelaten en heb er een hoop lol mee gehad. Maar toen ik tegen mijn nr 1 aan liep moest ie wel weg. Is al die jaren blijven kriebelen.
3. Honda CB750 Four. Mijn eerste echte motor.
4. Duc Multistrada 1200, mooi concept, mooie motor. Moet er nog op proefrijden maar ik ben bang dat ik dan afscheid ga nemen van mijn XX. Ik zet hem daarom ook op 4 en niet op 2 ;)
5. Kan ik echt niet bedenken, er zijn zo veel mooie motoren.
 
_O- _O-

Mijn lijstje:
1. Honda CBR1100XX 2001. Hoef ik niet uit te leggen na wat hierboven staat. in 1997 op een nieuwe gereden maar het engeltje op mijn schouder gaf mij het advies om een RF600R te kopen.
2. Suzuki RF900RS2 Heeft mij in ca 12 jaar nooit in de steek gelaten en heb er een hoop lol mee gehad. Maar toen ik tegen mijn nr 1 aan liep moest ie wel weg. Is al die jaren blijven kriebelen.
3. Honda CB750 Four. Mijn eerste echte motor.
4. Duc Multistrada 1200, mooi concept, mooie motor. Moet er nog op proefrijden maar ik ben bang dat ik dan afscheid ga nemen van mijn XX. Ik zet hem daarom ook op 4 en niet op 2 ;)
5. Kan ik echt niet bedenken, er zijn zo veel mooie motoren.

Het maakt natuurlijk geen zak uit, maar het ging in eerste instantie om motoren die je zelf gehad hebt, of zeer uitgebreide rij ervaring mee hebt.
Ik zou nog wel een paar motoren kunnen verzinnen die ik graag wil hebben. Binnenkort waarschijnlijk een KTM 690 smc-r bijvoorbeeld. Of een Kiddo's Triumph Bonneville :9~
 
motoren die ik heb gehad:
Honda cb-1

die ik heb gereden
1 Kawasaki gt550, eigenlijk een barrel, maar zorgde voor een grote glimlach bij sportieve bochten, heerlijk om dat logge frame te voelen wringen terwijl je de viercilinder op koppel bestuurt
2 Ducati monster 620 - aftermarket uitlaten laten vonken in de bochten, lekker sturen, bruut geluid
3 Yamaha buldog (opgevoerd) - ontspannen, rechtop en 'in' de motor en knallen op koppel, lomp geluid, maar eigenlijk niks voor mij. geeft wel veel vertrouwen
4 Honda cb500 - lesmotor...
5 Yamaha tenere op vierkant afgesleten noppenbanden - king of the road-gevoel, maar angstaanjagend insturen
6 BMW f800r - heel veel vertrouwen, maar wat een saai apparaat

wishlist (try before you die)
1 street triple!!!
2 Honda Hornet van een recent productiejaar (kijken of ik daarna nog wel terug wil op m'n cb-1)
3 Duke 690 (geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen... spreekt me wel aan)
4 panigale 899 (ultieme supersport voor op straat lijkt me)
5 tuono v4r (onbenullig breken in Duitsland + sportieve V4)
6 BMW k1600 (heel benieuwd naar de 6-in-lijn)
7 Triumph Rocket III (groot, groter, grootst)
8 Honda nc750 (lijkt me oersaai, maar dat moet je ook eens mee hebben gemaakt)
 
Laatst bewerkt:
Mijn teller komt tot 5, waarvan ik de nummer 1 en 3 nog heb.

1. Suzuki SV650N (1999). Perfect blok icm korte overbrenging, uiterst wendbaar.
2. Honda CB500 (1994). Super fiets, perfect handelbaar
3. Kawasaki Z750 (2004). Geeft gelijk vertrouwen, leuke power.
4. Suzuki SV650S (1999). Super blok, maar minder dan de N vanwege de langere overbrenging.
5. Suzuki SV1000S (2003).Te onrustig, erg korte actieradius.
 
tja, ik kom precies tot 5, dus here goes, volledig doorspekt met persoonlijke meningen en ongefundeerde gevoelens:

1. Aprilia ETV 1000 Caponord 2002 (Kan alles. Heeft voldoende vermogen om met passagier en bagage nog flink te knallen. Woon-werk verkeer, toeren alles is comfortabel.
2. Yamaha XJ6Sa Diversion 2009 (Kan alles net iets minder, maar geeft bijzonder veel vertrouwen. Geeft in alle weersomstandigheden vertrouwen om heelhuids bij B te komen, (synoniem: 'saai' (wat ik overigens niet vind)). Voor allround gebruik een van de betere opties.)
3. Yamaha FZ1Sa Fazer GT 2008 (Te nerveus voor woonwerk verkeer (mijn mening) in slechte weersomstandigheden. Stuurt als een malle. Fantastisch blok en onderstel. Zithouding zeker niet GT. Veel last van turbulentie zowel met als zonder hoge ruit. Geroosterde benen door de volle onderkuip, in de winter wel fijn.)
4. Yamaha SZR660 1996 (Te klein en te iel voor vakantie. Vibraties maken je ledematen doof na een uur. Maar bochten nemen doet ie als de beste, heerlijk!)
5. Kawasaki ZZR1100 (C) 1992 (Onbetrouwbaar. Raket eerste klas. Lelijk... Zithouding erg (misschien wel te) comfortabel)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan