Persoonlijke Top 5

Precies vijf tot nu:

1) Honda CBR600 f2, begin brommer
2) Buell X1, speel fiets, heb ik nog steeds
3) Yamaha FZR1000, olieboot, had 100 k op de teller en reed nog prima
4) Suzuki TL1000 S ´97, niet heel geschikt voor woon werk, dus verkocht. Wel een toffe fiets!
5) Honda CB1300, mijn trouwe werkpaard (en vakantiepaard)


Oooh top 5, dus nu op juiste volgorde:
1) cb1300
2) buell x1
3) tl1000
4) fzr 1000
5) cbr 600 f2
 
- Ducati monster 900
- Yzf750r
- Suzuki gsxr750 srad

Maar eigenlijk delen de duc en de yzf een gedeelde eerste plaats (gevoelsmatig :+ omdat de yzf toch mn eerste motor is geweest..)
 
Met stip op 1: de BMW GS 1200 LC (2013)

2: suzuki bandit 1200n (1998)
3: BMW R1200R (2011)
4: BMW R1200C (2000)
5: kawasaki er6n (lesmotor)
 
1; Suzuki GSR600 (huidige motor en gewoon een heerlijke gooi, smijt en fun fiets :] *O* )

2; Kawasaki Z1000 (m'n eerste motor die ik voor weinig kon kopen en voor nog minder heb verkocht als schade fiets :$ )

3; Kawasaki ZXR750 (2e motor die ik na 3 maanden heb weggedaan omdat ik pijn in m'n rug en polsen kreeg bij het rijden)

4; Suzuki DL650 (was van m'n broer, af en toe op gereden en ga ik nog wel een keer kopen :Y )

5; Yamaha XJ600 Diversion (vorige motor, voor zo'n belachelijk bedrag kunnen kopen dat ik hem niet kon laten staan. SAAAAAAIIIIIII!!!! maar wel degelijk. Ingeruild op huidige motor :P )
 
1)Yamaha FZ6S S2.
Mijn huidige motor. Weer terug naar waar het bij mij begon, de Fazer. Houding is voor mij perfect, kan het lang uitzingen op de fiets. Lekker comfortabel dus, maar ook redelijk sportief! Hoop het met deze fiets nog lang uit te zingen :] .

2) Kawasaki ZX6R 2003.
Echt een motor om verliefd op te worden. Reed heerlijk, blok liep prachtig. Kreeg alleen erg veel last van mijn polsen en rug.. Dus met pijn in mijn hart ingeruild.

3) Yamaha FZS600 Fazer.
Mijn eerste motor, heerlijke fiets! Goede houding, erg zuinig en toch redelijk wat pit. Helaas economisch TL nadat hij (meerdere keren) was omgewaaid B| . Als dat niet was gebeurd, had ik hem nu waarschijnlijk nog gereden.

4) Suzuki SV650S.

Leuke fiets met een leuk motorblok. Om te rijden een erg makkelijke en vermakelijke fiets, maar het ding heeft me meerdere keren in de steek gelaten. Dus uiteindelijk maar ingeruild!

Meer motoren heb ik nog niet gehad, behalve de lesmotor :X ! Dat was een Yamaha XJ6, de onbetwiste nr. 5 :+
 
In wat voor manier was het verschil groot? Heb ook wel eens op een XR600 gereden, was behoorlijk instabiel (op de weg).

Mijn lc4 is uit 94 de xr was uit 92. De vering van de lc4 is stukken beter je kan deze tevens afstellen, voor je gevoel is hij de helft van het gewicht en heeft de helft extra vermogen. Ik rijd zelf nu met 21 18/19 inch allroad banden en tot de 110 houdt hij zich nog goed. Harder durf ik niet want volgens mij trilt dan alles los. alleen de xr is met foutjes zowel enduro als op de weg iets aardiger mijn lc4 kan je hard afstraffen mede omdat hij feller op het gas is.
 
Lijstje van motors die ik heb gereden:

1: Kawasaki ER6-n.
Op gereden met lessen en vond bochtjes met deze motor het leukste, ook genoeg vermogen alleen op de snelweg behoorlijk wat wind.
2: Honda Transalp XL650v.
Makkelijke all-road waar als je je avontuurlijk voelt ook nog op wat mindere paadjes kan rijden. Heeft naar mijn mening alleen net iets te weinig vermogen (heb nog A2 dus eigenlijk niet zo heel erg) en is niet zo geschikt voor het betere bochten werk.
3: Suzuki GSX-F 600.
Klein stukje opgereden maar vond de 4 cilinder wel lekker rijden en je zit niet zo voorover op deze motor.
4: Honda CR250.
Eerste echte motor waar ik heb op gereden toen ik 16 was. behoorlijke acceleratie en leuk om mee te spelen in het zand alleen niet zo praktisch. :9
5: Honda CB500.
Eerste motor tijdens lessen en AVB mee gehaald maar vond het niet echt een fijne motor om op te rijden, je kan er wel leuke stoppies mee maken.

Lijstje van motoren die mij interessant lijken als opvolger van mijn Transalp:

1: KTM Adventure 950/990
2: Yamaha FZS600
3: Suzuki DL650/1000
4: Suzuki DRZ400s (misschien dan nog wel een goedkope tour motor ernaast)
5: Een enduro motor (ook motor er nog naast)
 
1. Suzuki Bandit 1250
Koppel onderin, hoge fun factor.

2. Honda VFR800
Karakter, betrouwbaar en onverwoestbaar.

3. Yamaha FJR1300
Comfort, veel vermogen.

4. Suzuki DL1000
Leuke smijtfiets.

5. Yamaha Diversion 900
Grijze muis machine.
 
Laatst bewerkt:
Mijn lijstje:

1. Yamaha TRX 850 (ook m'n eerste motor)
Lekker veel koppel, wheelies en kneedowns zijn heel makkelijk!

2. Honda CBR954 RR Fireblade
Licht en snel met relatief veel vermogen. Lekkere smijt fiets! Wheelies en kneedowns zijn ook heel makkelijk.

3. Kawasaki ZX7R Ninja
Cult-fiets. Redelijk zwaar, maar eenmaal op één oor ligt ze mega stabiel! Fijne fiets. Negen maanden mee door Frankrijk getrokken. Geen centje pijn/

4. Suzuki GSX-R 750 (1999)
So-so. Wat problemen mee gehad... :( Voor mij geen Suziki meer.

5. Yamaha XJ650
Pekelbak.
 
Laatst bewerkt:
1 Fireblade 1992
2 Aprilia Tuono 2003
3 Triumph Street triple R
4 Aprilia RSv Mille 1999
5 Yamaha FZ750

De Blade omdat het de beste motor is die Honda gebouwd heeft. Ingeruild met 90K op de teller en still going strong. De Tuono omdat het zo'n waanzinnig ding is om mee te rijden. En net als met de Blade bestond er daarvoor niet zo'n fiets. Gaaf, gaaf en gaaf! Helaas TL gereden.
De Triumph vanwege dat super 3 cilinderblok en lage gewicht. Is de minst vermogende fiets die ik gehad heb, maar wel een die me een paar maanden m'n RBW gekost heeft. Funfactor en Fuck!factor dus beide even hoog.
De Mille reed geweldig, maar dat gehang op m'n polsen werd vervelend. De FZ omdat dit m'n eerste sportfiets is, en ook eentje die geschiedenis heeft geschreven. 150d km mee gereden.
 
1. ER6N, superstuurfiets, bruikbaar vermogen, zuinig
2. MT01, prachtig veel koppel, nekkendraaier en unieke fiets, goede remmen en vering
3. Forty-Eight, heerlijk ontspannen rijden, mooi koppel en genoeg vermogen, en dat geluid...
4. Street triple, stuurwonder, doet niks fout, zat vermogen. Speed zelfde verhaal maar gaat gelijk zo idioot hard. 3cilinder echter niet zo veel karakter, wel heel fijn.

oh sorry, heb ze niet allemaal gehad :+ wel op gereden of proefrit gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan