petitie A1 bij B rijbewijs (geen discussie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Petitie is wel op een behoorlijke FvD-manier opgesteld. :+ Lekker populistisch gepraat :) "Buitenland is al zover! Nu wij nog!!"

Nee helaas, als je al ziet hoeveel incapabele bestuurders er op wat voor voertuig dan ook rondrijden, lijkt het me eerder een goed plan om de examens strenger te maken. Mensen denken volgens mij vaak dat bijv autorijden/motorrijden/whatever een soort recht is. Iedereen moet het kunnen en mogen. Je mag 500x zakken en als je daarna slaagt mag je gewoon rondrijden. Ik ben meer voorstander van strengere examens (Vier keer gezakt? Probeer het over 2 jaar nog eens.) en om de paar jaar een theorieherhaling en praktijkherhaling. Kosten zijn voor jezelf. Mag wat korter dan de eerste keer, een soort opfriscursus.
 
Je krijgt toch al je brommer rijbewijs bij je B? :+
en zelfs daarin zie je dat het gewoon niet werkt.
ondanks het slechte rijgedrag van velen op een scooter (lees: niet kunnen rijden) is er toch vaak wel degelijk
te zien wie er apart examen voor afgelegd heeft, en wie m bij zijn/haar B heeft gekregen...

als diezelfde kliek dan ook nog es een 125 in handen krijgt zal het denk ik net zo lopen als bij de scooters:
- verzekeringen worden op slag fors duurder (en denk maar niet dat verzekeraars onderscheid zullen maken tussen de lichte en zware motoren)
- in steden zoals A'dam zijn ze op veel plekken niet meer welkom (voor motoren geld dat dan bij dijkweggetjes bijv.)
- het vergroot ook de mogelijke komst van verplichte APK en ander geneuzel waar de gemiddelde motorrijder niet op zit te wachten...

snap dat sommigen (met een schuin oog naar de buurlanden) het graag willen, maar de situatie hier in NL is nu eenmaal anders dan
in de rest van EU (ook al gelden dezelfde verkeersregels)...

ik wacht het af...
Lonewulf
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald met de oude proefvergunning, daar reed ik mee rond, maar na 7 lessen had ik het echte rijbewijs op zak.
Het echte motorrijden heb ik letterlijk met vallen en opstaan geleerd, al had ik destijds wel een echte instructeur. Iemand die zelf door weer en wind motor reed. Nou reden er destijds veel minder auto's rond, dus het ging prima zo.
Heden tendage, ben ik blij met hoe het nu geregeld is met het halen van een motorrijbewijs. Dus het lijkt me zeer ongewenst iedereen met een autorijbewijs zomaar te vetrouwen op een motor. Het is niet zomaar te vergelijken. Zeker met het verkeer van nu.

Dus nee, ik ga hier niet aan mee doen.
 
In België is dat de normaalste zaak van de wereld. Of dat dat daarom een verstandige zaak is...

In Belgie moet je nu (gelukkig) verplicht 4u les volgen om de code op je rijbewijs te krijgen en dus met die 125cc de baan op te mogen.
Nog steeds niet ideaal, er moet geen ex. afgelegd worden. Maar beter dan niets...


Net zoals een oudere generatie die hun volwaardig motorrijbewijs kregen bij het behalen van een B, in een midlifecrisis komen en vervolgens met hun 1000cc op de rechterhelft van het baanvak te rijden :]


Die generatie is er ondertussen stilletjes uit aan het gaan.... we zien tegenwoordig meer en meer 45 plussers die nu pas voor een A-rijbewijs kiezen.
 
In Belgie moet je nu (gelukkig) verplicht 4u les volgen om de code op je rijbewijs te krijgen en dus met die 125cc de baan op te mogen.
Nog steeds niet ideaal, er moet geen ex. afgelegd worden. Maar beter dan niets...





Die generatie is er ondertussen stilletjes uit aan het gaan.... we zien tegenwoordig meer en meer 45 plussers die nu pas voor een A-rijbewijs kiezen.

Ik las het vanmiddag toevallig ook, dat daar nu 4u les verplicht is. Maar, wie controleert dat eigenlijk? Als men dat nu gewoon verzekert en inschrijft, waar staat dat dat ik die 4u heb gevolgd? Is dat dan een vermelding op het rijbewijs of?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan