Petitie en protestmars Stop Slechte Wegen (B)

Schrijf niets waar je niks van afweet aub?
Sinds 1830 heeft men in België twee volkeren verplicht doen samenleven.
Twee volkeren met een verschillende cultuur en taal.

Vlamingen 60% van die bevolking heeft men sindsdien altijd als tweederangs burgers behandeld. Zelfs het koningshuis heeft nooit moeite gedaan om hun taal te spreken.
En dat zit de nu rijkere Vlamingen danig hoog. De Vlaamse regering kan geen enkele beslissing nemen voor haar eigen volk omdat de Walen telkens weer roet in het eten gooien.
Dat is zelfs met de wegen zo en in Wallonië liggen ze der nog slechter bij. Maar daar doet men der niks aan zonder Vlaamse centen.
Alleen een onafhankelijk Vlaanderen in een Europa van de regio's kan deze zaken oplossen.
En deze keer is er geen weg terug, de Vlamingen zullen nooit meer toegeven zoals vroeger.
En daar zal ook de Koning niks aan veranderen. Een regering zoals alle vorige hebben wij niet meer nodig en een koningshuis nog minder.
Het probleem is Brussel, een oorspronkelijk Vlaamse stad die volledig omgeven is en dus in Vlaanderen ligt. Brussel werd altijd al gesponsord door Vlaanderen maar word bestuurd door Franstaligen. Vlamingen hebben er niks in de pap te brokken. En met je Vlaamse taal word je er als een vreemdeling gezien, zelfs bij de overheidsbedrijven.
Vlaanderen aansluiten bij Nederland is geen optie. Al denkt Wallonië er wel eens aan om bij Frankrijk aan te sluiten. Sarkozy ziet dat echter niet zitten. Het rampgebied ten noorden van Parijs is al veel te groot. *D

Volledig off-topic, maar dit wou ik toch even duidelijk stellen.
ergens rond die tijd wilde die 2 'volkeren' samen 1 land zijn met 1 koningshuis en zich dus afscheiden. dat hebben ze voor elkaar gekregen en nu gunnen ze elkaar het licht niet in de ogen. lijkt wel oorlog.
 
ergens rond die tijd wilde die 2 'volkeren' samen 1 land zijn met 1 koningshuis en zich dus afscheiden. dat hebben ze voor elkaar gekregen en nu gunnen ze elkaar het licht niet in de ogen. lijkt wel oorlog.

Wat U zegt klopt niet. En U kent de ware toedracht niet.
Net zoals wij de Nederlandse geschiedenis en problemen niet kennen en er dus ook geen oplossingen voor bieden.
Dit zit de Vlamingen al jaren erg hoog, gelieve U dus als buitenstaander van enige commentaar te onthouden?
Dit is idd altijd al een beetje oorlog geweest en we hopen met zijn allen dat er geen burgeroorlog van komt. Want wij Belgen achten ons niet beter of intelligenter dan de voormalige Joegoslaven.
En zoals een voormalig Vlaams nationalistisch politicus jaren geleden al zij.
Uiteindelijk zal de grove fout die in 1830 werd gemaakt ooit moeten opgelost worden.
Het is niet dat we willen splitsen maar uiteindelijk zal er geen andere oplossing meer mogelijk zijn. Zijn woorden blijken waarheid te worden na meer dan een jaar zonder regering. En twee totaal verschillende volkeren, met verschillende cultuur en achtergronden zijn niet meer bereid tot compromissen. Het is echter niet allemaal kommer en kwel want onze regering van lopende zaken neemt nog steeds de beslissingen. En we staan er nog steeds beter voor dan heel wat Europese landen. Paniekzaaien is blijkbaar ook een graag gebruikt wapen in deze strijd.

Wat mij betreft is deze discussie hierbij gesloten, want het is de plek niet. :X
 
ergens rond die tijd wilde die 2 'volkeren' samen 1 land zijn met 1 koningshuis en zich dus afscheiden. dat hebben ze voor elkaar gekregen en nu gunnen ze elkaar het licht niet in de ogen. lijkt wel oorlog.

Het ging eerder om een paar mensen, maar kom. Ik zie niet in waarom ik me aangesproken moet voelen over een fout die een paar mensen bijna 200 jaar geleden gemaakt hebben.

En zoals mordan al zei: de Belgische geschiedenis/organisatie is heel complex. Dus als je er graag uitspraken over doet, informeer je dan eerst wat beter.
 
Laatst bewerkt:
Dit zit de Vlamingen al jaren erg hoog, gelieve U dus als buitenstaander van enige commentaar te onthouden?
Lekker kort door de bocht.

Als alle buitenstaanders zich van commentaar moeten onthouden dan mag jij als eerste zwijgen. Dit was toch motorforum.nl?

Er zijn zat NL'ers die er wel wat vanaf weten en ik heb al meerdere keren Walen kunnen uitleggen dat hun patriotistische praatjes weinig met de geschiedenis te maken had... als kaaskop zijnde ;)
 
Lekker kort door de bocht.

Als alle buitenstaanders zich van commentaar moeten onthouden dan mag jij als eerste zwijgen. Dit was toch motorforum.nl?

Er zijn zat NL'ers die er wel wat vanaf weten en ik heb al meerdere keren Walen kunnen uitleggen dat hun patriotistische praatjes weinig met de geschiedenis te maken had... als kaaskop zijnde ;)

Sorry dat ik hier even Uw motorforum.NL kwam bevuilen met Vlaams nationalistisch geleuter.
Idd "geleuter" voor wie er niks van begrijpt. En daarom een antwoordje voor zo iemand die hierover begonnen is op een motor forum. Voor U een leuk probleempje uit het buitenland waar men zo onmiddellijk een oplossing voor neerschrijft. Voor ons als sinds 1830 bittere ernst en van levensbelang. En laat het ons nu op dit motor forum verder hebben over benzinedampen, kale banden en putten in de weg. *D
 
Zelf woon ik in de Brusselse rand, en het is toch constant uitkijken en slalommen tussen putten en gaten. En zeker deze die ze gauw hebben hersteld. Van ver even wat extra gladde asfalt in gegoten en klaar is kees denkt men dan.
Ja ... maar dat is toch overal zo, niet?
Niet typisch Brussels of vlaams of belgisch ... das eigen aan wegen.
Ook in Frankrijk is dit zo en Engeland en Noorwegen en ...
Toegegeven Belgie zou wel wat sneller meer kunnen investeren in betere reparaties, maar om nu te zeggen dat het huilen met de pet op is, is te kort door de bocht.

Je mag het draaien en keren zoals je wil. de laatste 10 jaar is er al hééél veel kilometers weg vernieuwd en verbeterd. Bijlange nog niet genoeg. Het moet doenbaar blijven natuurlijk. de een zaagt dat er niet snel genoeg vernieuwd wordt, en de ander klaagt dan weer dat er teveel wegenwerken zijn ... zo is het ook nooit goed natuurlijk.
Tot zolang is het gewoon belgisch asfalt, met af en toe een put een riooldeksel en een gladde bitumenstreep.

Dit in tegenstelling tot de echt gevaarlijke infrastructuur zoals in de Gentse haven.
Ik ken de weg daar ook en het is een rotweg. Je bent "gedwongen" om er sneller te rijden dan de omgeving en de ondergrond verantwoordt. Onoverzichtelijk, slecht asfalt, vuil, haventraffic. Het is een prehistorisch & gevaarlijk stuk baan dat niet meer beantwoord aan de eisen die het hedendaags verkeer aan een weg stelt.


Wat die vangplanken betreft? Alles kan helpen maar het kan toch nooit de bedoeling zijn dat men motorrijders de vangrails inrijd?
Als motorrijder moet je ervan uitgaan dat 100% van de andere weggebruikers je niet hebben gezien en ervoor zorgen dat je nooit gesandwiched kan geraken.

Maar de infrastructuur moet idd zo zijn dat ze beschermd als het misgaat en niet nog meer lijfelijke schade toebrengt. De wegbeheerder kan niet altijd anticiperen op mogelijke ongevallen. Maar in het geval van de gentse havenweg is na een hele rits ongevallen ondertussen meer dan gebleken dat er daar echt iets fout zit.


In het Brusselse zijn heel wat busbanen die meteen ook trambanen zijn en toch ook door taxi's worden gebruikt. Toch ook heel wat valkuilen, die gelukkig door de betere taxichauffeurs al gekend zijn.

Mjaa, maar zijn die bus/tram banen dan wel opengesteld voor taxis?
Bus+tram banen zijn meestal van het type "bijzondere overrijdbare bedding" en das niet tzelfde als busstrook. En daar is de reglementering veel strikter op. Busstrook bijvoorbeeld mag je op rijden om te gebruiken als een soort afrit, de b.o.b. helemaal niet.


Onduidelijkheid troef en nergens nog geen verkeersborden gezien. Men zal zich wel moeten haasten om binnen een maandje klaar te komen?
Aha ... en nu komt de kat op de koord.
De vernieuwde wetgeving voorziet enkel de mogelijkheid om busstroken open te stellen voor moto's. Het zijn de gemeenten die beslissen en uitvoeren, dus niet federaal of gewestelijk. Ik voorspel dat we het eerste jaar niet veel open busstroken gaan zien. Mischien een paar stukjes snelweg rond Brussel en Antwerpen waarop een busstrook ligt.

On topic:
De oproep tot actie in Gent is helemaal terecht en ik ga daarom ook deelnemen.
Ik wens Lorenzo nog veel "courage" en een zo goed mogelijk herstel toe.



ps: Los daarvan hou ik niet van nationalistisch geleuter. tov de echte problemen in de wereld is het zo onbetekenend om daar je energie aan te verspillen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie niet in waarom een protestactie zou helpen. Belgie is een failliet land en kan die wegen simpelweg niet meer onderhouden.
 
Ik zie niet in waarom een protestactie zou helpen. Belgie is een failliet land en kan die wegen simpelweg niet meer onderhouden.

Belgen klagen graag en paniek zaaien is tegenwoordig nogal in.
Vooral om ons communautair vraagstuk op te lossen maken velen ons graag bang.
Maar als dit een failliet land is? Wel dan wil ik oud worden in een failliet land. :Y
Portugal, Griekenland en Spanje hebben dan wel beter weer maar ook echte problemen.
Geef mij maar ons kikkerweertje en al die dingen die hier niet altijd eerlijk maar toch wel goed geregeld zijn. *D
Zelfs onze motoren en scooters zijn hier bij de goedkoopste van Europa.
Als je die dan ook nog gebruikt voor woon-werk verkeer betalen ze je die via de belasting gewoon terug. Al zal Europa hier mss gauw een stokje voorsteken?
Maar zo lang het werkt moet je der maar van profiteren. Ook weer zo'n typisch Belgische mentaliteit. :P En de reden waarom gans de wereld ook naar België wil. O-)
 
Laatst bewerkt:
Belgen klagen graag en paniek zaaien is tegenwoordig nogal in.
Vooral om ons communautair vraagstuk op te lossen maken velen ons graag bang.
Maar als dit een failliet land is? Wel dan wil ik oud worden in een failliet land. :Y
Portugal, Griekenland en Spanje hebben dan wel beter weer maar ook echte problemen.
Geef mij maar ons kikkerweertje en al die dingen die hier niet altijd eerlijk maar toch wel goed geregeld zijn. *D
Zelfs onze motoren en scooters zijn hier bij de goedkoopste van Europa.Als je die dan ook nog gebruikt voor woon-werk verkeer betalen ze je die via de belasting gewoon terug. Al zal Europa hier mss gauw een stokje voorsteken?
Maar zo lang het werkt moet je der maar van profiteren. Ook weer zo'n typisch Belgische mentaliteit. :P En de reden waarom gans de wereld ook naar België wil. O-)

droom dat maar.....
 
Belgen klagen graag en paniek zaaien is tegenwoordig nogal in.
Vooral om ons communautair vraagstuk op te lossen maken velen ons graag bang.
Maar als dit een failliet land is? Wel dan wil ik oud worden in een failliet land. :Y
Portugal, Griekenland en Spanje hebben dan wel beter weer maar ook echte problemen.
Geef mij maar ons kikkerweertje en al die dingen die hier niet altijd eerlijk maar toch wel goed geregeld zijn. *D
Zelfs onze motoren en scooters zijn hier bij de goedkoopste van Europa.
Als je die dan ook nog gebruikt voor woon-werk verkeer betalen ze je die via de belasting gewoon terug. Al zal Europa hier mss gauw een stokje voorsteken?
Maar zo lang het werkt moet je der maar van profiteren. Ook weer zo'n typisch Belgische mentaliteit. :P En de reden waarom gans de wereld ook naar België wil. O-)
Jij draagt precies aan waarom het land falliet is. Ik verwacht dat het belastingontduiken de komende jaren vanzelf minder gaat worden, en die lekkere regeltjes die jij zo aanprijst zullen worden weggesnoept.
Daarom zou je niet oud moeten willen worden in een falliet land.
 
Jij draagt precies aan waarom het land falliet is. Ik verwacht dat het belastingontduiken de komende jaren vanzelf minder gaat worden, en die lekkere regeltjes die jij zo aanprijst zullen worden weggesnoept.
Daarom zou je niet oud moeten willen worden in een falliet land.

Niet getreurd. De kids zijn volwassen, leuk jobke bij de overheid met dito pensioen, het huisje afbetaald en zonnepanelen. Van die leuke dingen die in België heel wat opbrengen aan subsidies. :Y Daar kan je je al een leuke motorscooter van kopen. *D
Wie doet het ons na? Ik denk niet dat het Nederland is en zeker ook niet Frankrijk.
Leuk landje toch, al zou het nog fijner zijn als ze het zouden splitsen. Zijn we meteen van die armoezaaiers van Walen af. Die kosten ons nog net iets te veel en we krijgen er alleen maar problemen voor terug. En dan die grenzen weer sluiten, want ik heb echt wel de indruk dat iedereen naar België wil. O-)
Klinkt mss cru? Maar ik heb er dan ook tot nu toe voor gewerkt.
En wat dat belastingontduiken betreft. Je motor gebruiken voor woon-werkverkeer en al je kosten inbrengen is volledig legaal, subsidies krijgen voor schone energie trouwens ook.
 
Laatst bewerkt:
Goed voor je Mordan. Maar met het belastingontduiken bedoelde ik niet de legale regeltjes gebruiken. ;)
Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt met het aantal Nederlanders die naar Belgie wil. De Nederlanders die er wel heen gaan nemen behoorlijk wat geld mee, dus ik zou me daar geen zorgen om maken.

Overigens, ik heb helemaal niets tegen Belgie. Jullie zijn gewoon onze gezellige benedenburen. Alleen wordt het wel tijd om een regering te vormen :P.
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft geen regering te vormen om er maar één te hebben. Er één hebben is geen enkel probleem, dat kan volgende week al. Maar dan is het weer net als voorheen. De Vlamingen doen een voorstel en Walen zeggen "Non" uit principe. En er gebeurd weer niets, ook de wegen blijven erbij liggen als voorheen. Zo gaat dat hier al jaren, en vroeger gaven de Vlamingen altijd toe om de lieve vrede. Maar aan alle goedheid komt een eind. Vlaanderen wil diepgaande hervormingen, de Walen willen eigenlijk dat alles blijft bij het oude. Hoe zou je zelf zijn als alle centen uit Vlaanderen komen? Om maar een voorbeeldje te geven. De Walen willen zo graag België behouden, "Eendracht maakt macht" zegt onze nationale spreuk. En toch weigeren ze al jaren het Nederlands te leren en/of te praten. Nochtans één van onze officiële nationale talen.
Begrijpen wie begrijpen kan? Dat is gewoon een mankement aan respect naar de grootste bevolkingsgroep en grootste geldschieter toe. En dat begrijpen buitenstaanders niet altijd, dat dat na al die jaren enorm diep zit bij de Vlamingen. Weet je hoe het voelt, als men in je eigen hoofdstad je taal niet begrijpt? :?

Dat iedereen naar België wil, daar bedoelde ik niet meteen de Nederlanders mee.
Gewoon even naar onze grootsteden komen en genieten van de multicul. :Y
En het zijn ook weer de linkse Walen, die gans de wereld hier binnen laten.
Wij hebben genoeg, dus waarom het niet delen? Welkom in het land van melk en honing, wat je niet hebt kan je hier gratis krijgen.

Nederlanders die hier bij ons wonen zijn welkom, en het klopt dat ze hun centen meebrengen.
Maar ook dat is niet zonder reden. Het is niet om dat wij zo'n gezellige buren zijn maar omdat men dan in Nederland geen belastingen meer betaald. Eerlijk is eerlijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan