petitie motor rijders

Zoals Gert-Jan Knoops schrijft: Voor de Nederlandse Staat gelden er kennelijk twee vormen van onschuld presumptie. Een die in de Wet staat en een die in de realiteit wordt toegepast...
Onschuld presumptie is het uitgangspunt dat iemand onschuldig is totdat schuld bewezen is. Het is niet mogelijk om te straffen zonder een rechterlijke uitspraak tav schuld.

Dat is wat hier aan de hand is. De overheid kan en mag niet zelf bepalen wanneer iemand gestraft wordt zonder dat een rechter een veroordeling heeft uitgesproken. Als het voorbeeld met voetbalsuppporters niet duidelijk genoeg is, is deze dat misschien wel:
  1. Willem Holleeder is een veroordeelde crimineel
  2. Willem Holleeder is een Amsterdammer
  3. Jij bent een Amsterdammer
  4. Daarom wordt jij ontslagen
De overheid moet hier, helaas voor de zoveelste keer, terug in haar hok getrapt worden.

Als de overheid zo begaan is met, veronderstelde, criminaliteit dan mag zij beginnen met de enorme corruptie bij de politie aan te pakken. Dat is ondertussen op bananenrepubleik nivo aangeland.
Je moet dat advocatengelul niet te letterlijk nemen, dat doet de rechtbank ook niet.
 
Te lezen online op NRC: Aanpak van criminele motorclubs werkt niet
Te lezen online op AD: Noem criminele motorbendes niet meer kortweg motorclubs
Te lezen online op NOS: Schiet op met direct verbod op criminele motorclubs waarschuwt politie


1 ding valt me op, elke nieuwssite benoemt de probleem clubs als criminele motorclubs. Maar steevast blijft de schrijvende media ook een verkeerd beeld schetsen van motorclubs door een eenzijdig beeld te creëren over motorclubs door alleen maar melding te maken van de criminele bendes waardoor er een verkeerd en scheef beeld ontstaat. Het gevolg, de lokale motorclub die 1x per maand een toertochtje maakt op ronkende motoren maar bestaat uit personalia van diverse pluimage die niks met criminaliteit te maken hebben, vallen ook onder de noemer criminele motorclub. Maakt niet uit wat de redenering van de overheid, Openbare Ministerie en politie is, de redenering bij het gewone volk die werkelijk geen benul hebben van motorclubs en het verschil tussen Satudarah, Hells Angels, No Limits, Bandidos, enz. en lokale vriendenclubjes die bijeenkomen onder de noemer motorclub raakt wal noch kant en ontbeerd alle onderbouwingen en motivaties en wordt aangewakkerd door het totale verkeerde beeld van de media. Alleen al het woord motorclub laat het grote publiek al denken dat ze dan te maken hebben met criminelen, moordenaars, drugsdealer, knokploegen, huurlingen en wat al niet meer. En daar heeft elke motorclub die helemaal niks met dat criminele wereldje te maken heeft behoorlijk last van. Ook het veranderen van de naam zal hier weinig tot niets aan veranderen, het publieke beeld is nu eenmaal dat een groep motorrijders met ronkende motoren niets meer is dan een criminele motorbende. En om deze niet gestaafde, ongefundeerde opinie worden nu meer en meer motorclubs/vriendenclubs geweerd van evenementen, bijeenkomsten, sponsordagen, goede doelen acties. Om de rotte appels worden de goede appels ook in de vuilnisbak gegooid.

Mijn mening is dat het totaal geen nut heeft om criminele bendes middels petities en dergelijke aan te pakken. Criminele bendes trekken zich absoluut niks aan van de publieke opinie en mening. Een petitie ondertekend door het volk van Nederland heeft voor hun net zoveel aanzien en waarde als een rol wc papier, ze gaan hun kont afvegen met zo'n petitie en meer niet. Het aanpakken van criminele bendes is een taak van de overheid en Justitie. Wat we wel effectief kunnen bestrijden is het beeld dat er is ontstaan omtrent motorclubs. Door het grote publiek te wijzen op het verschil tussen de criminele en niet criminele bendes, door het publiek te wijzen op de maatschappelijke betrokkenheid die de meeste motorclubs tonen, door het grote publiek te tonen dat de meerheid van de motorclubs alleen bestaan om gezamenlijk toertochten te maken, de saamhorigheid binnen zo'n groep en vooral het publiek erop wijzen dat de niet-criminele motorclubs zich volledig distantiëren van de criminele bendes.
 
Zoals Gert-Jan Knoops schrijft: Voor de Nederlandse Staat gelden er kennelijk twee vormen van onschuld presumptie. Een die in de Wet staat en een die in de realiteit wordt toegepast...
Onschuld presumptie is het uitgangspunt dat iemand onschuldig is totdat schuld bewezen is. Het is niet mogelijk om te straffen zonder een rechterlijke uitspraak tav schuld.

Dat is wat hier aan de hand is. De overheid kan en mag niet zelf bepalen wanneer iemand gestraft wordt zonder dat een rechter een veroordeling heeft uitgesproken. Als het voorbeeld met voetbalsuppporters niet duidelijk genoeg is, is deze dat misschien wel:
  1. Willem Holleeder is een veroordeelde crimineel
  2. Willem Holleeder is een Amsterdammer
  3. Jij bent een Amsterdammer
  4. Daarom wordt jij ontslagen
De overheid moet hier, helaas voor de zoveelste keer, terug in haar hok getrapt worden.

Als de overheid zo begaan is met, veronderstelde, criminaliteit dan mag zij beginnen met de enorme corruptie bij de politie aan te pakken. Dat is ondertussen op bananenrepubleik nivo aangeland.


Dat mag de overheid wel, aangezien het over militairen gaat, geld ook het militaire strafrecht.
Die is ietsjes stugger, korter door de bocht, en strenger als een paar burger toga dragers uit dragen.

Je hele vergelijking met het burger strafrecht gaat dus gewoonweg niet op.

Je legt met je eed af, je hier aan te houden... Hoeft niet, word je alleen geen militair.
Het is een keuze die je maakt.

Defensie kennende, zijn ze ook gewaarschuwd ( nu ophouden ... of we slaan je met het boek om de oren ) , en mijn *gok* is, dat de militairen
de club boven defensie hebben verkozen. ( of mis gegokt hebben, dat het wel los zou lopen ) .
 
Dat mag de overheid wel, aangezien het over militairen gaat, geld ook het militaire strafrecht.
Die is ietsjes stugger, korter door de bocht, en strenger als een paar burger toga dragers uit dragen.

Je hele vergelijking met het burger strafrecht gaat dus gewoonweg niet op.

Je legt met je eed af, je hier aan te houden... Hoeft niet, word je alleen geen militair.
Het is een keuze die je maakt.

Defensie kennende, zijn ze ook gewaarschuwd ( nu ophouden ... of we slaan je met het boek om de oren ) , en mijn *gok* is, dat de militairen
de club boven defensie hebben verkozen. ( of mis gegokt hebben, dat het wel los zou lopen ) .

Geen sprake van Militair Strafrecht, er is immers geen sprake van overtreding of misdrijf door de desbetreffende medewerker, dat is nu juist het hele punt. De overheid is hier simpelweg de werkgever die een medewerker onwettig behandeld door deze schuld door associatie aan te wrijven.

GJ Knoops heeft het hier bij het juiste eind, Stefan666 moet nog even doorstuderen.
 
  1. Willem Holleeder is een veroordeelde crimineel
  2. Willem Holleeder is een Amsterdammer
  3. Jij bent een Amsterdammer
  4. Daarom wordt jij ontslagen
Amsterdammer zijn is niet iets waar ik vanaf kan komen. Ook al woon ik al decennia in Den Haag, die geboorteplaats blijft in mijn paspoort staan.

Maar lid worden van eenzelfde club als waar Willem Holleeder lid van is, is iets waar ik zelf voor kies. Dan kan ik ook zelf besluiten daar uit te stappen. Je analogie gaat dus mank.
 
Amsterdammer zijn is niet iets waar ik vanaf kan komen. Ook al woon ik al decennia in Den Haag, die geboorteplaats blijft in mijn paspoort staan.

Maar lid worden van eenzelfde club als waar Willem Holleeder lid van is, is iets waar ik zelf voor kies. Dan kan ik ook zelf besluiten daar uit te stappen. Je analogie gaat dus mank.
Het gaat niet om iemand die lid is van welke club dan ook maar om iemand die omgaat met een lid van een bepaalde club. Dat lid wordt ergens van verdacht
Dat is ook wat schuld door associatie inhoud: veoordeling vanwege de kennissen die je hebt.
Exact zoals ik het beschrijf.

Keristus ik zou bijna gaan denken dat dit forum door het OM is overgenomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan