petitie motor rijders

thyro

Die hard MF'er
3 nov 2004
260
33
Hengelo
  1. Beste lezers.
Zoals jullie weten wordt er vaak al een oordeel genomen over motorclubs. Helaas kijken ze niet naar een persoon. Nee iemand heeft een leer jasje aan en wordt bestempeld als crimineel. Ik vind dit schandalig ten eerste sommige mannen zijn veteranen die meerdere keren hun leven hebben gewaagd voor de vrijheid van iemand anders zelfs brandweermannen leraren ziekenhuis personeel raken hierdoor hun banen kwijt terwijl hun hun taak al jaren goed en perfect uitvoeren ik vind dat dit moet stoppen en niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Ik dacht dat wij in een land van vrijheid leefde en geen discriminatie.

Deel deze petitie zo veel mogelijk

Michael looij Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift
 
Gaat dit over die “bikers” die onlangs hun baan waren verloren omdat ze aangesloten waren bij andersoortige organisaties welke er een doelstelling erop na houden die niet te vereenzelvigen was met die van hun werkgever?

En iets met komma’s zou fijn zijn.
 
Ik denk wel met meer dan twee maten, een club met maar twee maten of zoals zij zeggen “brothers” is natuurlijk niet echt een club of substantieel onoverzichtelijk groot gevaar te noemen.
 
Krijgsmacht zet omstreden voetbalsupporters aan de kant
Militairen die lid zijn van omstreden voetbal supportclubs zijn niet langer welkom bij het leger. Defensie heeft tenminste vier militairen laten weten dat hun verklaring van goed gedrag wordt ingetrokken, wat in de praktijk neerkomt op ontslag.

Drie anderen zijn inmiddels uitgenodigd voor een gesprek. Hen dreigt hetzelfde te overkomen. Het gaat om twee militairen die lid zijn geweest van de F-Side. Twee anderen hebben banden met Vak S van Feyenoord, drie zijn lid van de Bunnikside van FC Utrecht.

Het leger worstelt al jaren met een grote groep voetbal supporters van omstreden clubs die militair zijn. Van de 50 voetbal supporters in overheidsdienst werken er 27 bij Defensie. De krijgsmacht is ze liever kwijt dan rijk, omdat diverse voetbal support clubs in verband worden gebracht met intimidatie, afpersing, geweld, drugshandel en vuurwapenbezit. Dat gaat niet samen met een vertrouwensfunctie als militair, vindt Defensie.


Bron: Defensie perst motorclubs af - Veren Of Lood
 

  1. Beste lezers.
Zoals jullie weten wordt er vaak al een oordeel genomen over motorclubs. Helaas kijken ze niet naar een persoon. Nee iemand heeft een leer jasje aan en wordt bestempeld als crimineel. Ik vind dit schandalig ten eerste sommige mannen zijn veteranen die meerdere keren hun leven hebben gewaagd voor de vrijheid van iemand anders zelfs brandweermannen leraren ziekenhuis personeel raken hierdoor hun banen kwijt terwijl hun hun taak al jaren goed en perfect uitvoeren ik vind dat dit moet stoppen en niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Ik dacht dat wij in een land van vrijheid leefde en geen discriminatie.

Deel deze petitie zo veel mogelijk

Michael looij Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift
Niemand beweert dat alle motorrijders crimineel zijn. Dat wordt gesuggereerd in de petitie maar dat is natuurlijk bullsh*t. Gaat het om mc Veterans? Zeg dat dan.
Je krijgt alleen problemen als je bij een 1% club zit.
1% motorclubs noemen zich zo omdat ze, itt de andere 99% van de motorrijders, zich niet aan de wet wensen te houden.
Als dat je statement is, kan dat consequenties hebben. ook al heb je oma een keer geholpen met oversteken.
 
Laatst bewerkt:
Wat een gemiep zeg. Deelnemers van dergelijke motorclubs weten dondersgoed in welke omgeving ze - doelbewust en vrijwillig - verkeren. Die trieste leren jasjes helpen daar dan niet bij. Lijkt me niet zo raar, toch? Ik heb nooit gedoe met mijn lidmaatschap van een motorclub.

En als je dan toch een petitie start, laat die dan even controleren op spelling en grammatica 😩
 
en niet alles en iedereen over 1 kam scheren. Ik dacht dat wij in een land van vrijheid leefde en geen discriminatie.

De lijn tussen patroonherkenning en 'iedereen over 1 kam scheren' of discriminatie is heel erg dun. Als 100% van motorclubleden zich bezighoudt met criminele activiteiten kijken mensen iedereen met een dergelijk jasje met de nek aan. Ook bij 99%, 95% en 90%. Ook de zwaarte van criminaliteit doet mee in die afweging. Op een gegeven moment is er teveel gezeik mee, de man in de straat gaat geen moeite meer doen om de individu te beoordelen maar kijkt gewoon naar het groepslabel. Kan je wat van vinden, op een gegeven moment is dat een erg grijs gebied. Bij 99% criminele clubleden kan die 1% lekker de tyfus krijgen en met de rest op de brandstapel. Waar die grens precies ligt geen idee en verschilt per persoon. Bij zaken als bevolkingsgroepen denk ik dat je langer de individu moet beoordelen. Bij motorclubs denk ik doe dat jasje lekker uit en zoek met niet-criminele gelijkgestemden wat anders. Iedereen dezelfde handtas, lippenstift of leren string om maar iets te noemen.
 
Ik kan me heel goed voorstellen dat Defensie het risico niet wilt nemen.
Voor deze baas werken houd inderdaad in dat je af en toe keuze's moet maken.
Geld voor iedereen die voor een overheids bedrijf werkt trouwens.
En dat weet je , dat word je verteld , daar teken je voor.
 
terwijl hun hun taak al jaren goed en perfect uitvoeren

kan niet, want hun clubje heeft voorrang op alles. Hun president is hun enige baas. Als die hun niet nodig heeft en ze hebben tijd over, mogen ze gaan werken.
 
Het UWV zal dit verwijtbaar werkeloos noemen .
Zonder VOG mag je in bepaalde sectoren niet eens beginnen......


Defensie is aangaande een VOG redelijk ruimhartig en vergeving gezind , ook als je geen koorknaapje bent (geweest)
** beetje afhankelijk hoe / wat uiteraard ** , krijg je gewoon een VOG .

Defensie rekruteert actief in samenwerking met justitie ( als in, deze behandelen regelmatig dezelfde doelgroep )
Jeugdzone's , zelfs de wat zwaardere , worden echt als -geen probleem "tenzij" - gezien.
Er zijn meerdere projecten geweest dat mensen met een niet al te schone lij een duwtje richting Defensie kregen als alternatief.
( en ik ga er stiekem van uit, dat dit nog steeds gebeurt )

Ook vrij normaal, als je solliciteert naar een baan in het geweldsspectrum zal een handtasje wat minder snel aangetrokken zijn.
als iemand die op zoek is naar actie en wat wilt beleven.

Er zijn wel duidelijke grenzen. Als je hier overheen gaat zijn ze behoorlijk zwart-wit.
 
Laatst bewerkt:
Ik las de topic titel verkeerd.

Dacht dat het ging over kleine motor rijders O-)
 
Zoals Gert-Jan Knoops schrijft: Voor de Nederlandse Staat gelden er kennelijk twee vormen van onschuld presumptie. Een die in de Wet staat en een die in de realiteit wordt toegepast...
Onschuld presumptie is het uitgangspunt dat iemand onschuldig is totdat schuld bewezen is. Het is niet mogelijk om te straffen zonder een rechterlijke uitspraak tav schuld.

Dat is wat hier aan de hand is. De overheid kan en mag niet zelf bepalen wanneer iemand gestraft wordt zonder dat een rechter een veroordeling heeft uitgesproken. Als het voorbeeld met voetbalsuppporters niet duidelijk genoeg is, is deze dat misschien wel:
  1. Willem Holleeder is een veroordeelde crimineel
  2. Willem Holleeder is een Amsterdammer
  3. Jij bent een Amsterdammer
  4. Daarom wordt jij ontslagen
De overheid moet hier, helaas voor de zoveelste keer, terug in haar hok getrapt worden.

Als de overheid zo begaan is met, veronderstelde, criminaliteit dan mag zij beginnen met de enorme corruptie bij de politie aan te pakken. Dat is ondertussen op bananenrepubleik nivo aangeland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan