Peugeot Django

chopper_cooper

MF veteraan
7 mrt 2009
2.687
1
Vandaag is op de EICMA de Peugeot Django gepresenteerd, met deze Neo-retro scooter gaat het Franse bedrijf zich mengen in het (retro) segment die nu gedomineerd wordt door de Vespa.
De Django is afgeleid van de Peugeot S55 tweezitter scooter uit 50-jaren en later uitgroeide tot het S57-model.

De Django wordt geleverd in vier verschillende uitvoeringen;

Django The Heritage is in monochrome pastel alla jaren '50.

peugeot-a-eicma-2013_9.jpg


Django Sport in de kleuren van de oldtimer races (Satin Silver en Blue Frankrijk) en is herkenbaar aan de solo-zit en nummering op de carrosserie.

peugeot-django-2014-12-11026628xzkih.jpg

peugeot-django-2014-31-11026649nwkqj.jpg


Django Evasion met de 2-tone lak doet een beetje denken 'naar de jaren zestig'

peugeot-a-eicma-2013_13.jpg

Laatste Django Allure is, de meer verfijnde versie met satijn of metallic kleuren en voorzien van top box als standaard.
peugeot-a-eicma-2013_2.jpg

peugeot-a-eicma-2013_5.jpg

peugeot-a-eicma-2013_6.jpg



De motoren van de Django zijn: 50cc 2-takt & 4-takt, 125cc en 150cc.
 
Laatst bewerkt:
Frans bedrijf?
Peugeot is toch Chinees ondertussen?
Dat is ook wel te zien,die oude Peugeot scooters waren niet stuk te krijgen,als je nou kijkt naar de onderdelen dan lijkt het wel speelgoed.
 
Nope..., nog steeds Frans en enkele brom-modellen hebben idd een Aziaat-blok.

De Geopolis heeft nog steeds het Quasar (300) van de Piaggio groep.

peugeot-a-eicma-2013_12.jpg

peugeot-a-eicma-2013_10.jpg


Tevens (niet in NL) wordt de Satelis geproduceerd met de Quasar 300 en de Master 400.(Master blok vervalt per 2014)
 
Laatst bewerkt:
Leuk ding, en zijn eindelijk leverbaar.
Heb ze nog niet gezien in het wild, maar worden nu volop aangeboden bij winkels op marktplaats.
Ben benieuwd naar het formaat, hij oogt klein.
 
gisteren op een Django gezeten is volgens mij hetzelfde frame als de 50cc voor kleine mensen is het goed te doen met mijn 182 vond ik hem iellig zeker voor de snelweg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan