Peugeot Geopolis (met ABS-PBS)

Sander1989

MF veteraan
8 mrt 2008
3.281
0
Utrecht
Lees hier al tijdje mee en heb nu ook een account aangemaakt, maar verbaasde me dat nog geen topic over dit model was. Ik denk dat dit wel een grote concurrent voor de SH300 ABS kan zijn.

Ik zelf ben al beetje aan rond kijken voor een motorscooter, omdat ik dit jaar eentje wil gaan aanschaffen nadat ik me motor rijbewijs heb gehaald hopelijk dit voorjaar.

De Geopolis is leverbaar met 125(NL?), 250 en 400cc(NL?) motor.
Sinds tijdje is die ook met optie ABS-PBS remsysteem leverbaar bij de Geopolis, alleen moet nog uitzoeken of dit ook in NL is.
Heeft een aardige bagageruimte de Geopolis (intergrale+jethelm), alleen 400cc versie wat minder past geen integrale helm in, wel 1 a 2 jethelmen in.
Heeft ook een handschoenen opberg plek onder het stuur met met 12v aansluiting.

main_Peugeot%20Geo%20400.jpg

peugeot_geopolis_luxus-grau.jpg


http://www.peugeot-motocycles.de/technik/frameset.htm?geopolis.htm (Overzicht specificaties/prijzen alle Geopolis modellen.)
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/tpl/mag5/art20061015/htm/route-peugeot-geopolis.htm (Info/test Geopolis 250(Engels)) http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=fr_en&trurl=http://www.scooter-infos.com/essai-99-peugeot-geopolis-250.html (Test 250 in Engels)
http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=fr_en&trurl=http://www.scooter-infos.com/essai-1242-peugeot-geopolis-400.html (Test Geopolis 400(Engels)) (125 versie staat ook op de site)
http://www.peugeotscooters.nl/ (NL Peugeot scooters (pruts) site)

Mijn voorkeur gaat tot nu toe gaat uit naar X-Max 250, SH300 ABS, Geopolis 250/400 ABS motor scooter.
Geopolis voldoet wel meest aan me eisen tot nu toe (uiterlijk, prestatie(400cc), opties), maar beslissing zal vallen na het proef rijden van meerdere motorscooters.

Ga binnenkort effe met de importeur bellen hoe het zit de ABS versie en 400cc versie in NL. Anders word toch misschien uit Duitsland halen als ik hem toch er graag wil.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding om te zien, mooi design!

Heb net de test doorgelezen van de 400, maar ik denk niet dat het een concurrent van de SH300 gaat worden:

400 cc en toch maar 148 kmh (kan de sh300 ook, 147 kmh gps gemeten) Dat betekend een grotere slag, waarschijnlijk iets meer bottom power. Maar als je een andere variateur in de SH300 zet (heb toen zelf de J.Costa geprobeerd), dan is hij altijd vol aan het gas, tot ver boven de 120 km/h

202 kg vs 172 kg voor de sh300

verbruik 1 op 25.5 vs 1 op 30 voor de sh300,(bij sportief rijgedrag 1 op 27)

geen topkoffer, en abs alleen bij de executive uitvoering bij te bestellen.

Franse t/o japanse kwaliteit

16/14 inch wielen combinatie, de sh is juist zeer stabiel door zijn lage zwaartepunt en de 16/16 inch combinatie

Wel pluspunt: meer dan 13 ltr tank

dan nog de prijs: 5400 euro in Duitsland voor de executive uitvoering, dus komt er onze mooie bpm erbij, en dan zit je al gauw in de buurt van de 7000 euro met alles erop en eraan.

En vergeet niet, er gaan veel verhalen dat peugeot enorm veel technische (elektronica) problemen zou hebben.

En mocht je hem in Duitsland halen, denk er wel aan dat je dan ook de volle mep betaald qua btw en bpm, en vergeet niet dat er een europees coc (certificate of conformance) erbij moet zitten, anders kun je problemem bij de rdw krijgen.

Laat maar horen wat het geworden is.
 
Laatst bewerkt:
Vind hem ook mooi, alleen het zadel ziet er wat goedkoop uit.

Maar doet Peugeot er wel iets aan om deze scooters in NL te verkopen? Ik zou niet weten waar je hem moet bestellen, en waar je informatie kan krijgen.
 
Een site van nix ja. Welgeteld kun je er één plaatje van de Geopolis bekijken.
Als ze zichzelf serieus zouden nemen dan zouden ze er veel meer werk van maken.
Ik denk daarom niet dat ze Nederland als potentiële afzetmarkt beschouwen. Misschien dat ze genoeg hebben aan Frankrijk zelf.
 
Wat een lelijke en Peugeot-onwaardige site. Geen wonder dat je de Peugeot motorscooters hier nooit ziet. Op de http://www.peugeotscooters.fr/home.html (Franse site) zien we hoe het wel kan.
 
Dat ziet er een stuk beter uit. Je vindt er tenminste ook technische info op.
Zo lees ik daar dat de Geopolis 400 meer dan 40 kg zwaarder is dan de 250.
Dat vind ik wel een groot verschil.
 
Net met importeur gebeld en na hoop door geschakeld te zijn wist ik eindelijk bij wie ik moest zijn. Alleen die was al in gesprek dus zal later terug gebeld worden.

Maar ik bedoelde dat vooral 250 cc versie concurrent kan zijn.

Tuurlijk is die wel wat minder snel om gewoon 50 cc minder heeft.
Maar heeft ook hoop plus punten vind ik.

Grotere benzine tank
Grotere bagage ruimte onder zadel (jet+helm past)
Uiterlijk
Prijs( € 4799,00 zonder ABS met ABS ? in NL?)

Maar natuurlijk moet eerst mee gereden hebben voordat je echt kan oordelen, maar op papier en wat tot nu toe gezien heb vind ik hem wel aardig leuk.
 
Zal dit niet het x8 piaggio 400 motorblok zijn? Hier is het tijdschrift scootin van 02/07 helemaal niet zo postitief over. Blok reageert nogal traag in het begin en gaat er dan als een waanzinnige vandoor(kun je ook op youtube zien). Het benzineverbruik valt ze zwaar tegen, ze komen aan 1 op 18.
Kan me niet voorstellen dat ze zelf een blok zouden ontwikkellen. Maar dat weet ik ook niet.
Zou eerst proefrijden als ik jou was.
Daarnaast(mats zegt dat ook al) maakt 40 kilo meer of minder veel uit, qua prestatie's.
 
Laatst bewerkt:
Beste Forum vrienden,

Vanaf 19 okt 2007 ben ik in het bezit van de Peugeot Geopolis (250 cc). Ik heb hem aangeschaft voor het gebruik in woon-werkverkeer. Dagelijks (door weer en wind, storm en regen) ga ik ermee naar kantoor. Inmiddels heb ik er ~ 3500 km mee gereden. Mijn ervaring tot nu toe is zeer positief. Een makkelijk en soepel te hanteren machine waarmee je vlot en flexibel het fileleed voorbij gaat en achter je laat. Als ik de tocht met de auto moet maken dan kan ik rekenen op ongeveer 1 uur reistijd (plus 14 euro parkeerkosten). Met de scooter varieert het van 20 tot 30 minuten. Scheelt me zo een uur per dag en 14 euries, want m'n werkgever biedt de motor een vrije P-plaats aan in hun garage.

Wat betreft de techniek, tot nu toe geen enkel storing of mankement gehad, even afkloppen. Motor loopt soepel. En vind je het echt belangrijk: door de automatische transmissie ben je als eerste weg bij het stoplicht, goed daarna komen de snelle motorjongens je wel weer voorbij, maar dan heb je de kik al gehad.

De scooter is lekker wendbaar en trek vlot op waardoor je met gemak door het verkeer manoevreert.

Oh ja, tot nu toe is mijn benzine verbruik 1 op 27. Ook zeer prettig gezien de huidige brandstof prijs. Conclusie, hier spreekt een tevreden eigenaar en rijder.
 
Ik heb net een bod gedaan op een Geopolis 250 van 2007 en < 7000 km
2600 Euro
Lijkt me redelijk toch?
Jaja het komt er misschien van ...
Wieweet kan ik dan eindelijk eens een ritje maken met Wimper? ;-) :] :9 :9~
 
Succes met het bod denbettes.

Wat Frans, Japanse of Italiaanse kwaliteit betreft. Je moet een beetje geluk hebben hoor.
Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die een spiksplinternieuwe VW Sharan kocht, er na 1000km mee naar het zuiden rijdt en op 3000km is de motor compleet naar de vaantjes. Krek dezelfde motor als in mijn Octavia waar ik tot nog toe 80.000km heb gedaan en dit zonder één enkel voorvalletje.

Het frame is wellicht het enigste dat je Frans kan noemen en voor het overige worden die blokken allemaal bij Piaggio aangekocht inclusief overbrenging enz.
Wat elektrische storingen betreft, tja ook hier weer het verhaal. Beetje geluk mee hebben en in welke omstandigheden je de scoot gaat gebruiken.

Oke, als de constructeur het gewoon nalaat om geen dichtingsringen/rubbers in te bouwen waar dit wel nodig kan geacht worden dan zit je met vodden...

Qua uiterlijk (aandrijftrein = uitlaat) kan ik het maar niet mooi vinden bij alle 125,250 en 300cc van de merken die er gebruik van maken en dat zijn er een hoop he. Lijkt wel afkomstig van een brommertje.

MAARRRR!!!

De 400 en 500 versies hebben dan echt wel een stoere aandrijftrein en uitlaat. Daar heb je tenminste het uiterlijk van een echte motorscooter. Persoonlijk he mensen.

Atlantic modellen
Scarabeo
Beverly
Geopolis
Xevo
... en ik vergeet er wellicht nog een paar die al de piaggio blokken gebruiken.

Mocht het ooit voor mij zo ééntje worden, gegarandeerd met een 400 of 500cc. Gewoon stoer. :9~

Stel je eens voor. een opvolger van de SH300 in de vorm van een scoot met tweecilinder met 560cc. Dus twee SH300 cilinders tegenéén plakken. :}
 
Ik vind de Geopolis wel het mooiste model in de 250 serie...
Intussen ook nog wat andere biedingen lopen
PS 125 i 2007 6000 km :kan ik krijgen voor 1900 Euro
Piaggio X9 500 cc 2002 20-30000km voor 1700 Euro
Geopolis 250 6000 km kan ik krijgen voor 3000 Euro
Want vinden jullie de beste prijs/kwaliteit.
Ik rijd dagelijks 90 km waarvan 25 km snelweg (kan ook binnendoor).
 
Denbettes: Klinkt niet gek, jou aanbiedingen die je in je hoofd hebt. Als ik jou was zou ik die Ps125 i wegstrepen. Lijkt me echt te zwak voor de autosnelweg(autostrada), daar zul je waarschijnlijk snel spijt van krijgen, gezien de afstand(25km)terplaatse.

Tja, tussen een 500 en een 250 is het al wat lastiger kiezen. Je weet dat waarschijnlijk het onderhoud van de 500 hoger uit zal vallen en een hoger benzineverbruik(wegenbelasting), ook zul je dan in het begin iets meer geld voor onderhoud aan de kant moeten zetten lijkt me, stel dat er dingen boven water komen drijven.

Al moet ik zeggen dat 45 kilometer enkele reis best een behoorlijke afstand is. Zelf zou ik met mijn SH 300 maximaal zo'n 50 kilometer per dag doen(snelweg)waarschijnlijk met tegenzin op termijn(stel dat het iedere werkdag zou zijn). Acceptabel vindt ik zo'n 40 kilometer iedere dag, da's goed te doen. Je zit dus net op zo'n omslagpunt van licht naar zwaar, is mijn persoonlijke mening.

Wat de beste prijs/kwaliteit verhouding is, is lastig te zeggen. Misschien kan die x9 nog wel een ton mee....Probeer eens of je een proefrit op beide kunt maken.

Succes met je keuze, we horen het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan