peugeot Ludix

alfredokawa

Rookie
28 feb 2010
2
0
Herent
Hallo,
Mijn zoon heeft een brommer peugeot Ludix met de onnodige problemen. Hopelijk kan iemand op het forum hem tips geven om dit op te lossen? Alleszins bedankt op voorhand.
-) na het uitbouwen van men peugeot ludix rijd deze achteruit.
het blok is uitgerust met volledig nieuwe onderdelen( polini 70 cc,volle motorforce krukas,mallosi multivar,stage 6 koppeling,doppler s3r uitlaat en een 19 mm delorto ds racing carbu). wat ik er al aan gedaan heb is in mijn ontsteking gezocht(ontsteking van een andere peugeot ludix er opgezet+ bobijn,en een massa kabel gelegd van de - pool van men batterij naar men frame). ook heb ik de volle krukas,en de originele krukas in het BDP gezet,om te zien of de spie dan op dezelfde plaats stond,wat ook het geval is.
in begin starte de brommer goed maar nu start hij alleen maar na benzine in het bougiegat te doen,vanaf dan start hij direct en blijft hij mooi draaien,alleen als er dan gas word gegeven gaat deze achteruit.
origineel reed hij wel vooruit,maar kon er niet mee gereden worden omdat de as van de trommelrem(achter) geblokkeerd zat. ik wou er dan tijdelijk een andere motorblok onder steken(ook peugeot ludix) deze was volledig intact en reed vooruit,maar bij montage op de andere reed die ook ineens achteruit.
 
kan niet anders dat de ontsteking op het verkeerde tijdstip staat! anders rijd hij echt niet achteruit!!
als dat andere blok gewoon origineel is??? moet het in de CDI zitten dat die kapot is en op een verkeerd tijdstip de puls door geeft naar de bobine! ook kan het nog zijn dat de bougie kabel of bougie kap ergens een breuk heeft waardoor de vonk te laat bij de bougie is en dus pas na het BDP vonkt en daardoor achteruit rijd!
 
Misschien een grotere sproeier? Klinkt alsof ie gewoon te weinig brandstof in het mengsel krijgt.
Wat zit er nu in? 19mm is ook niet bepaald supergroot voor een 70cc polini. Een 50cc wilt pas met een 17,5 goed vooruit.
 
kan niet anders dat de ontsteking op het verkeerde tijdstip staat! anders rijd hij echt niet achteruit!!
als dat andere blok gewoon origineel is??? moet het in de CDI zitten dat die kapot is en op een verkeerd tijdstip de puls door geeft naar de bobine! ook kan het nog zijn dat de bougie kabel of bougie kap ergens een breuk heeft waardoor de vonk te laat bij de bougie is en dus pas na het BDP vonkt en daardoor achteruit rijd!
Door een breuk in de bougiekabel komt de ontsteking later ? _O-
En gaat hij niet nou net de verkeerder kant op lopen als hij te vroeg staat?
 
Misschien een grotere sproeier? Klinkt alsof ie gewoon te weinig brandstof in het mengsel krijgt.
Wat zit er nu in? 19mm is ook niet bepaald supergroot voor een 70cc polini. Een 50cc wilt pas met een 17,5 goed vooruit.
Onzin. Kijk eens naar de SOBW.

Ik zou 't zoeken in de onsteking, heb hetzelfde geintje eens gehad toen ik 14 was en met al mijn wijsheid toentertijd de ontsteking ging 'afstellen' van een Puch Maxi.
Verder kan je beter dit posten op brommerforum.nl ofzo
 
Laatst bewerkt:
Onzin. Kijk eens naar de SOBW.

Ik zou 't zoeken in de onsteking, heb hetzelfde geintje eens gehad toen ik 14 was en met al mijn wijsheid toentertijd de ontsteking ging 'afstellen' van een Puch Maxi.
Verder kan je beter dit posten op brommerforum.nl ofzo
Heb je de reacties op een brommerforum wel eens gezien?
Ik zou ook net doen of het een motor is, en hier posten.

Maar die Peugeot heeft toch een Chinees GY6 motortje?
Grote gat op het nokkenwiel op de top, twee kleine gaatjes gelijk aan het pakkingvlak, en de T op het vliegwiel gelijk met de aangegoten lip.

Volgens mij heb je namelijk je ontsteking 5 graden te vroeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan