Peugeot Metropolis 3 wielen

Mee eens, maar ik ga geen auto kopen alleen voor de winterdagen ;)

Hoeft ook niet...,

quadro-a-eicma-2012_6.jpg


Topic Aeon Quadro
 
Laatst bewerkt:
En ik geen 3wieler voor de winterdagen.
Ik heb op een open dag proefgereden op een mp3,voor mij had het weinig met motorrijden te maken.
Ding was log,zwaar en traag met bochten,het wendbare wat je met een 2 wieler ervaard is helemaal weg met zo'n 3 wieler,ik vond het echt helemaal nix al stond ik er wel voor open.

''3 wielen zouden verplicht moeten worden op alle motoren'' dat gaat echt helemaal nergens over
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit op een MP3 heb gereden ... ik heb wel al jaren ervaring met winterrijden op een tweewieler. Ook horizontale ervaring helaas ;)
 
Dan moet je hier maar eens voor gaan sparen ;)


of anders deze,blijft ook wel aardig overeind ;)

 
Laatst bewerkt:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit op een MP3 heb gereden ... ik heb wel al jaren ervaring met winterrijden op een tweewieler. Ook horizontale ervaring helaas ;)
Ik ook, ook die horizontale ervaring '(
Mijn regel: gladheid = trein
Maar goed, soms rij je van huis weg met de gedachte "het gaat wel", en blijkt het onderweg toch glad te zijn; dat zijn altijd lastige dagen.
Voor de rest rij ik het hele jaar door, op 2 wielen, en zou ook niet anders willen.
 
En ik geen 3wieler voor de winterdagen.
Ik heb op een open dag proefgereden op een mp3,voor mij had het weinig met motorrijden te maken.
Ding was log,zwaar en traag met bochten,het wendbare wat je met een 2 wieler ervaard is helemaal weg met zo'n 3 wieler,ik vond het echt helemaal nix al stond ik er wel voor open.

''3 wielen zouden verplicht moeten worden op alle motoren'' dat gaat echt helemaal nergens over

Je gaat het toch niet vergelijken met die opgevoerde bromfiets van je ;)

een scoot net zo zwaar als als een mp3 rijd hetzelfe als met 2 wielen en net zo wendbaar en snel in de bochten
Meer gewicht eist gewenning
 
Je gaat het toch niet vergelijken met die opgevoerde bromfiets van je ;)

een scoot net zo zwaar als als een mp3 rijd hetzelfe als met 2 wielen en net zo wendbaar en snel in de bochten
Meer gewicht eist gewenning

Mee eens!

De eerste grote scooter waar ik op reed was de Burgman 650 van Sossa. Dat was effe wennen maar ging hoe langer hoe beter. Toen ik een keer een MP3 400cc had gehuurd hebben Sossa en ik nog weleens geruild van voiture, maar mij viel de MP3 100% mee.

Kopen zou ik 'm nooit. Mij te groot, te zwaar en vooral te duur. Maar rijden deed het ding toch prima.
 
Het is gewoon het idee, drie wielen is gewoon veiliger, meer rem wat resulteert in een kortere remweg, kan zomaar eens je leven redden als je het voertuig beheerst natuurlijk!!!

Ook stabieler dan 2 wielen, als 1 wiel eens grip verliest heb je er gewoon nog een!!!
 
Het is gewoon het idee, drie wielen is gewoon veiliger, meer rem wat resulteert in een kortere remweg
Waar baseer je dat op?

Het aantal wielen en/of gewicht maakt bar weinig uit. Waar het om draait is de wrijvingscoefficient (dimensieloos!) tussen band en wegdek. Op Youtube zijn wel filmpjes te vinden van een lege en daarna volle vrachtwagen t.o.v. een busje.
 
Vrachtwagen vs busje is een totaal ander vergelijk dan een mp3 vs motorscooter. Dan verzorgt dat extra voorwiel meer grip en remvermogen.
 
Het is gewoon het idee, drie wielen is gewoon veiliger, meer rem wat resulteert in een kortere remweg, kan zomaar eens je leven redden als je het voertuig beheerst natuurlijk!!!

Ook stabieler dan 2 wielen, als 1 wiel eens grip verliest heb je er gewoon nog een!!!
Stabieler is het allen als je stil staat en op tijd de lock inschakeld , zodra je rijd pleur je net zo hard om :P
 
Die Quadro is stabieler dan de mp3 door het lage zwaartepunt blijft die uti zich zelf rechtopstaan heb er op gereden maar vond de 350 underpowerd met 22.8pk
 
Ach ... het verhaal van de mp3 is èèntje van de believers en non-believers.
Vergelijk het met de èchte motorrijders en de èchter motorscooterrijders.

En, helaas, hebben de non-believers dan ook nog weinig tot gèèn ervaring met dat 'andere ding' maar wèl een uitgesproken mening erover ...
 
Ik heb geen ervaring , mij lijkt dat als 1 voorwiel in een bocht over een glad putdeksel rijdt het andere voorwiel nog wel grip heeft.

Al zou ik geen motorrijbewijs hebben, en ik wil motorscooter rijden om file opstoppingen te ontwijken,
dan zou de keuze snel gemaakt zijn voor een mp3 lt {of yourban 300{350} met hoog scherm}
3 keer examen doen voor een berg geld terwijl je zo op een mp3 kan stappen met b rijbewijs.
alleen jammer van die grote lelijke kenteken plaat.
maar verder een droom voor mensen met alleen een B rijbewijs, die eens wat anders willen dan een brommer.
in Frankrijk rijden er al meer dan 37.000 rond.
 
Laatst bewerkt:
Die Quadro is stabieler dan de mp3, door het lage zwaartepunt blijft die uit zichzelf rechtopstaan....
Ben ik ook niet met je eens.

De beide wielophangingen zijn totaal verschillend, ik vraag me af waarom je altijd alles vergelijkt met die MP3.


De MP3 heeft twee pootjes aan een paralellogramstelsel, die gedraagt zich bij kantelen dus als een tweewieler, moet ook met een hulpmiddel rechtop gehouden worden.

De Aeon heeft aparte triangels die worden afgesteund door schuin geplaatste hydraulische cilinders. Ik heb zo'n vermoeden dat juist die schuine plaatsing de zaak stabiel maakt.
De kortste stand, de ruststand, is immers in het midden.
 
"Getting to the office and I hit a sunken part of the parking lot."

Met een motoropleiding leer je een beetje kijken naar dat soort dingen, met een B-rijbewijs mis je dat.


in de states kennen ze geen uitzondering voor 3 wielers het zijn allemaal motoren en je hebt er een motorcycle endorsment nodig
 
ik vergelijk hem omdat ik met beide ervaring heb

en jij was ook bij die pers voorlichting daar zeiden ze toch echt door het lage zwaarte punt zo ben ik ook op stoplichten af gereden en niets gedaan gewoon stil blijven zitten toen ik een voet naar 1 kant uit zetten viel die die kant op

en door hem te locken met de rode handel dan ging pas de het hydrolische systeem werken
 
Waar baseer je dat op?

Het aantal wielen en/of gewicht maakt bar weinig uit. Waar het om draait is de wrijvingscoefficient (dimensieloos!) tussen band en wegdek. Op Youtube zijn wel filmpjes te vinden van een lege en daarna volle vrachtwagen t.o.v. een busje.


Je kunt toch zelf wel verzinnen dat je doordat er 1 wiel meer aan zit voor je voor dubbel zoveel wrijving hebt dan bij een voertuig met 1 wiel voor???

Bovendien als je al eens wegglijd met je voorwiel omdat je met 1 wiel iets wegglijd over iets glad heb je met 2 wielen veel meer kans simpel omdat hier 1 wiel nog wel grip kan hebben...

Ik snap echt die tegenstand niet, gaat toch om je eigen veiligheid???
 
.... bij die pers voorlichting daar zeiden ze toch echt door het lage zwaarte punt....

.....en door hem te locken met de rode handel dan ging pas de het hydrolische systeem werken....
Het zwaartepunt zal best laag zijn, er zit immers niet zo'n omvangrijk en zwaar kantelmechanisme boven de voorwielen; maar dat is niet de reden dat ie rechtop blijft staan.


Wat je doet met het rode hendel is het elektrisch dichtdraaien van een hydraulisch ventiel, daarmee worden de linker en rechter hydrauliekcilinders geblokkeerd en blijft de motor dus rechtop staan.

Heeft de Peugeot eigenlijk ook zo'n kantelblokkering ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan