chopper_cooper
MF veteraan
- 7 mrt 2009
- 2.687
- 1
Mee eens, maar ik ga geen auto kopen alleen voor de winterdagen
Hoeft ook niet...,
Topic Aeon Quadro
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mee eens, maar ik ga geen auto kopen alleen voor de winterdagen
Ik ook, ook die horizontale ervaringIk moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit op een MP3 heb gereden ... ik heb wel al jaren ervaring met winterrijden op een tweewieler. Ook horizontale ervaring helaas
En ik geen 3wieler voor de winterdagen.
Ik heb op een open dag proefgereden op een mp3,voor mij had het weinig met motorrijden te maken.
Ding was log,zwaar en traag met bochten,het wendbare wat je met een 2 wieler ervaard is helemaal weg met zo'n 3 wieler,ik vond het echt helemaal nix al stond ik er wel voor open.
''3 wielen zouden verplicht moeten worden op alle motoren'' dat gaat echt helemaal nergens over
Je gaat het toch niet vergelijken met die opgevoerde bromfiets van je
een scoot net zo zwaar als als een mp3 rijd hetzelfe als met 2 wielen en net zo wendbaar en snel in de bochten
Meer gewicht eist gewenning
Waar baseer je dat op?Het is gewoon het idee, drie wielen is gewoon veiliger, meer rem wat resulteert in een kortere remweg
Stabieler is het allen als je stil staat en op tijd de lock inschakeld , zodra je rijd pleur je net zo hard omHet is gewoon het idee, drie wielen is gewoon veiliger, meer rem wat resulteert in een kortere remweg, kan zomaar eens je leven redden als je het voertuig beheerst natuurlijk!!!
Ook stabieler dan 2 wielen, als 1 wiel eens grip verliest heb je er gewoon nog een!!!
Ben ik ook niet met je eens.Die Quadro is stabieler dan de mp3, door het lage zwaartepunt blijft die uit zichzelf rechtopstaan....
"Getting to the office and I hit a sunken part of the parking lot."Geen idee wat hier misgaat (afspeeltijd 2:55).
"Getting to the office and I hit a sunken part of the parking lot."
Met een motoropleiding leer je een beetje kijken naar dat soort dingen, met een B-rijbewijs mis je dat.
Waar baseer je dat op?
Het aantal wielen en/of gewicht maakt bar weinig uit. Waar het om draait is de wrijvingscoefficient (dimensieloos!) tussen band en wegdek. Op Youtube zijn wel filmpjes te vinden van een lege en daarna volle vrachtwagen t.o.v. een busje.
Het zwaartepunt zal best laag zijn, er zit immers niet zo'n omvangrijk en zwaar kantelmechanisme boven de voorwielen; maar dat is niet de reden dat ie rechtop blijft staan..... bij die pers voorlichting daar zeiden ze toch echt door het lage zwaarte punt....
.....en door hem te locken met de rode handel dan ging pas de het hydrolische systeem werken....