Peugeot Metropolis 3 wielen

Wat je doet met het rode hendel is het elektrisch dichtdraaien van een hydraulisch ventiel, daarmee worden de linker en rechter hydrauliekcilinders geblokkeerd en blijft de motor dus rechtop staan.

Heeft de Peugeot eigenlijk ook zo'n kantelblokkering ?

Op rechterstuur helft is een on/off schakelaar, zie video: Metropolis -Salon Paris, ook heldere beelden van het kantelsysteem.
 
Je gaat het toch niet vergelijken met die opgevoerde bromfiets van je ;)

een scoot net zo zwaar als als een mp3 rijd hetzelfe als met 2 wielen en net zo wendbaar en snel in de bochten
Meer gewicht eist gewenning

Ik heb ook op de zware jongens gereden,die tmax 530 en de nexus 500.
Dan nog steeds een werld van verschil,en die waren zwaarder dan die mp3 waar ik op proefgereden heb.
 
ik weet wat er mis ging dat was Triol van MV de betonplaat was ongeveer 7cm verzakt en hij trok te hard aan het stuur schoot er over heen de bosjes in
Dat die verzakking een rol speelt okay..., maar in de laatste secondes voor de impact rijdt hij op 2 wielen (1x voor & 1x achter) en de uitlaat&middenbok raken gedurende een dikke 1,5 meter de grond. De schaafsporen hiervan zijn goed te zien, zie nadat hij opstaat en bij de weg komt.
 
Mja,met een 2 wieler had je heel waarscheinlijk WEL overeind gebleven,misschien met een beetje zere polsen maar wel overeind omdat de energie in 1 lijn blijft.

p.s. mijn mening en ervaring met/over de MP3 is puur persoonlijk hoor,er zijn hele hordes bezitters die nooit meer anders willen en er helemaal weg van zijn en dat maakt het toch een geslaagd ontwerp.
Maar ik ''vind'' het niets voor mij,en dat zegt meer over mij dan over de MP3 hoor,laat ik daar duidelijk over zijn ;)
Ik spreek daarom ook in mening en niet in feiten.

gr nutty
 
...ook heldere beelden van het kantelsysteem....
Inderdaad ! Mooi duidelijke opname.

Dit is een echte "doube wishbone" voorwielophanging, net als in o.a. de formule 1, met de veer/demper horizontaal tussen de beide bovenste draagarmen.
Lijkt me een heel degelijke constructie, draaipunten op de juiste plek, bij auto's doen ze het niet voor niets vaak op een dergelijke manier.

Ik verwacht dat deze constructie geen extra demping geeft bij het kantelen zoals bij de Aeon, alles is immers puur mechanisch. Ik vraag me tegelijk af hoe die kantelblokkering werkt, dus wat er precies hoe-aan-wat gekoppeld wordt.

Wat al die nieuwelingen (Aeon, Vectrix, Adiva en deze Peugeot) gemeen hebben; ze maken niet dezelfde fouten als Piaggio met de MP3.

Toch een heel andere scooter dan de proto die ze lieten zien, die was lager gebouwd en ook wel erg fors qua lengte; deze past tenminste nog in een garage.
 
Laatst bewerkt:
de richting aanwijzers heeft in nederland niets met de voertuig eisen te maken hoor ook het rempedaal niet

inrichtings eisen in NL zijn een reminrichting die alle wielen in 1 keer bedienen er wordt niet gesporken over een voetrem dan wel handremhandel beide mag, en de andere eis is een spoorbreedte van 46.5 cm of groter
 
de richting aanwijzers heeft in nederland niets met de voertuig eisen te maken hoor ook het rempedaal niet

inrichtings eisen in NL zijn een reminrichting die alle wielen in 1 keer bedienen er wordt niet gesporken over een voetrem dan wel handremhandel beide mag, en de andere eis is een spoorbreedte van 46.5 cm of groter
De vraagsteller komt uit Belgie, tevens zijn die zaken wat andere EU lidstaten eisen, dus krijg een EU uitvoering met full-options. :+ Dat weet je toch, hoe de MP3 LT bij de dealer staat in NL.
 
Verbeterpunten voor deze Metropolis (in mijn ogen):
* iets grotere velgen voor (geeft ook meer comfort);
* iets grotere richtingaanwijzers (ze zijn zo klein/fragiel en volgens mij toch te weinig zichtbaar ondanks LED, terwijl het wel over veiligheid gaat)
* op het dashboard zouden de richtingaanwijzers ook nog wel wat groter mogen (zoals bijvoorbeeld bij de Burgmann 400)
 
Ook het steuntje in de rug voor de bestuurder lijkt me wat magertjes en zijn de handvaten een beetje smal. Wel mooi die verwarmingsgleuven aan weerszijden (zie video chopper_cooper)
 
Vanmiddag gereden met de Peugeot, prima ding! Lekker pittig en fel maar een beetje zenuwachtig door de kleine 12" wielen. Verder voorzien van veel gadgets en mooie afwerking maar dat mag ook wel als je de richtprijs hoort!
 
Laatst bewerkt:
Motorfreaks heeft 'm gereden! Ze zijn er erg positief over in ieder geval. Jammer dat het rode kleurtje niet naar Nederland komt. Enkel zwart en wit (of grijs voor de special edition).

Motorfreaks
 
Hij is mij veel te duur, maar anders zou ik het best een aantrekkelijke scooter voor woonwerk vinden. Zolang er niet teveel elektronica in zit, is de betrouwbaarheid bij Franse vervoermiddelen tegenwoordig best ok :)
 
Allo Oma


vandaag gespot bij Vedascooters in Ede die hebben er 1 dit weekend ter gelegenheid van de gezamelijk Ritten DBS STN en MP3club

1256501_321853151293017_1863297124_n.jpg


1234923_321853214626344_1529375574_n.jpg


1239047_321853401292992_849451909_n.jpg


1005811_321853424626323_1049084512_n.jpg


543913_321853451292987_1602157377_n.jpg
 
Hoe is de zit Maksor? Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die beter is dan die van de MP3...
 
Ik vraag me toch echt af hoe het met de elektronica van dat ding zit want daar schrijft niemand over . Ik heb even een kijkje genomen bij een motor zaak die er een heeft staan er kon nog niet mee gereden worden vanwege het kenteken dat er nog niet op zat . Maar hoe zit het met de elektronica het is allemaal wel leuk en aardig maar ik had al reviews van de paigio pm3 gezien waar er wel een paar mankementen in stonden .
Bijv dat de stuurblokkering niet meer werkte vanwege vuil dat er tussen was gekomen en de sensor dat mankementen gaf onder de zadel en dat toch al na een klein half jaar.
Persoonlijk vind ik het wel echt aan de dure kant 10.000 euro daaronder koop je al een goeie 2e hans motor voor de aanschaf prijs want dat plastic voelde ook niet echt degelijk aan vooral bij de knopjes bij het stuur en het handschoenen vak je erg cheap gammel plastic zelfs de key waar mee je het zonder sleutel start vond ik niet degelijk aan voelen.
Maar die prijs zal uiteraard aan de techniek zitten
en dan hebben we het nog niet over de onderhoudskosten kleinere wielen meer slijtage het zit al boordevol met elektronica het leuk is draailoos starten en elektrische parkeer rem censor voor banden sppaning noem maar op maar het kan ook stuk gaan of storingen geven behalve ABS dat zit er niet op.
Maar mocht het goed zijn neem ik het misschien mee naar Colombia Medellin daar barst het van de scooters en motoren :).
 
Ik heb ook getwijfeld maar uiteindelijk dan toch de gilera fuoco 500 lt gekocht.
Is ideaal voor mij om in de winter mee te rijden en mijn vrouw mag er ook mee rijden
met haar rijbewijs B....handig.

Ik vind de Fuoco er iets sportiever uit zien maar dat is mijn persoonlijk gedacht.
Ik heb hem in het matzwart met rode accenten.
 
Ze zijn ook behoorlijk aan de prijs!

Persoonlijk vind ik hem wel veel mooier dan de Piaggio scooters.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan