Peugeot Satelis 500

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.133
107
midden-Limburg
Begin van de week een mailtje gestuurd naar Peugeot Nederland met de vraag waar ik ergens een Satelis kon bewonderen/proefrijden,ben nu nog op antwoord aan het wachten :(
Ze zullen zo'n fantastische omzet draaien met hun auto's en bromscooters dat ze het waarschijnlijk niet nodig hebben om te antwoorden?

Enfin,via via toch aan een dealer gekomen die wel de moeite nam om met peugeot te bellen en hun demo(die ze klaarblijkelijk dus toch hadden)naar de zaak te halen.

Gisteren dus mee gereden.

Eerste indruk t.o.v.de SW is dat hij een stuk kleiner oogt (alleen zwarte kleur leverbaar).
Bagageruimte is 3 x niks,gezien het feit dat hij een "kofferbak"achter heeft die naar boven open klapt kun je dus ook geen topkoffer plaatsen.
Afwerking en kwaliteit van kunststof dekseltjes is ook niet om naar huis te schrijven.

Maar dan het rijden.........

De 1 cilinder piaggiomotor loopt stationair redelijk rauw,maar tijdens het rijden merk je daar niets meer van.
Met inhalen is hij echt snel,iig een stuk sneller dan de 2 cylinder Honda.
Wegligging is ook op topsnelheid heel erg goed,alleen boven de 80 heb je zo'n last van lawaai en turbulenties dat gehoorbescherming en een hoog windscherm absoluut noodzakelijk zijn.

Komende dinsdag krijg ik te horen wat de prijs is en of ABS leverbaar is.
We zullen zien...
 
Ik kan niet oordelen over het rijgedrag, maar het uiterlijk? Vind je 'm mooi?
 
Van achteren vind ik hem héél erg mooi,van voren wat minder.
Het is in vergelijking met de Honda natuurlijk een heel ander design,veel hoekiger.
 
Er ligt volgens mij idd de 500 in,niet de 460.
Deze is bij Peugeot opgegeven voor 37.4 pk,terwijl mijn oude Atlantic 39 pk had met het 460cc blok.
Begrijp ik eigenlijk toch niet helemaal...
 
Komt door de steeds strengere emissie-eisen;

De Associatie van Motorfietsconstructeurs in Europa heeft aangegeven hoe zij de toekomst van de productie van motoren de komende jaren zien. De belangrijkste punten hierin zijn:
- Euro 4 emissie-eisen voor motoren in 2012, gevolgd door een Euro 5 in 2015 waarbij de waarden gelijk zijn aan die van auto’s. Overgang van Euro 3 naar Euro 5 moet een verlaging van de emissiewaarden met 50% opleveren.
 
7-5457-peugeot-satelis-250-et-500.jpg


Hier staat ook nog een http://www.vroom.be/nl/voorpremiere-autotest/651,peugeot-satelis-250-et-500.html (test)
 
Ik heb de Satelis altijd al mooi gevonden [zeker in het zwart], maar de manier waarop Peugeot zich opstelt was voor mij al reden genoeg om 'm niet te kopen...slechte info, weinig dealers, etc.
En als ik jouw proefrit zo lees was dat de juiste beslissing!

ps: link naar de test hierboven werkt bij mij niet helaas
 
Peugeot Satelis op de motorsalon http://www.omnimoto.it/motodays2010/stand/130/peugeot (Roma Motodays 2010)

Satelis 500
motodays-2010-peugeot-scooter-roma_10.jpg

motodays-2010-peugeot-scooter-roma_9.jpg


Satelis 300 RS
motodays-2010-peugeot-scooter-roma_11.jpg

motodays-2010-peugeot-scooter-roma_13.jpg


Satelis 125 compressor
motodays-2010-peugeot-scooter-roma_15.jpg

motodays-2010-peugeot-scooter-roma_17.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weinig Satelis-rijders hier..., toch een nieuwtje hierover.

Peugeot is kennelijk gestopt met de inkoop van de Master 400 van Piaggio (mogelijk is het blok gedateerd, want Piaggio gebruikt het ook niet meer). De Satelis II 400 krijgt nu het blok als die van de Metropolis 400 met 37pk en 38Nm.

34757.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan