Theunie
MF veteraan
Begin van de week een mailtje gestuurd naar Peugeot Nederland met de vraag waar ik ergens een Satelis kon bewonderen/proefrijden,ben nu nog op antwoord aan het wachten
Ze zullen zo'n fantastische omzet draaien met hun auto's en bromscooters dat ze het waarschijnlijk niet nodig hebben om te antwoorden?
Enfin,via via toch aan een dealer gekomen die wel de moeite nam om met peugeot te bellen en hun demo(die ze klaarblijkelijk dus toch hadden)naar de zaak te halen.
Gisteren dus mee gereden.
Eerste indruk t.o.v.de SW is dat hij een stuk kleiner oogt (alleen zwarte kleur leverbaar).
Bagageruimte is 3 x niks,gezien het feit dat hij een "kofferbak"achter heeft die naar boven open klapt kun je dus ook geen topkoffer plaatsen.
Afwerking en kwaliteit van kunststof dekseltjes is ook niet om naar huis te schrijven.
Maar dan het rijden.........
De 1 cilinder piaggiomotor loopt stationair redelijk rauw,maar tijdens het rijden merk je daar niets meer van.
Met inhalen is hij echt snel,iig een stuk sneller dan de 2 cylinder Honda.
Wegligging is ook op topsnelheid heel erg goed,alleen boven de 80 heb je zo'n last van lawaai en turbulenties dat gehoorbescherming en een hoog windscherm absoluut noodzakelijk zijn.
Komende dinsdag krijg ik te horen wat de prijs is en of ABS leverbaar is.
We zullen zien...
Ze zullen zo'n fantastische omzet draaien met hun auto's en bromscooters dat ze het waarschijnlijk niet nodig hebben om te antwoorden?
Enfin,via via toch aan een dealer gekomen die wel de moeite nam om met peugeot te bellen en hun demo(die ze klaarblijkelijk dus toch hadden)naar de zaak te halen.
Gisteren dus mee gereden.
Eerste indruk t.o.v.de SW is dat hij een stuk kleiner oogt (alleen zwarte kleur leverbaar).
Bagageruimte is 3 x niks,gezien het feit dat hij een "kofferbak"achter heeft die naar boven open klapt kun je dus ook geen topkoffer plaatsen.
Afwerking en kwaliteit van kunststof dekseltjes is ook niet om naar huis te schrijven.
Maar dan het rijden.........
De 1 cilinder piaggiomotor loopt stationair redelijk rauw,maar tijdens het rijden merk je daar niets meer van.
Met inhalen is hij echt snel,iig een stuk sneller dan de 2 cylinder Honda.
Wegligging is ook op topsnelheid heel erg goed,alleen boven de 80 heb je zo'n last van lawaai en turbulenties dat gehoorbescherming en een hoog windscherm absoluut noodzakelijk zijn.
Komende dinsdag krijg ik te horen wat de prijs is en of ABS leverbaar is.
We zullen zien...