Peugeot sv125 gekocht stottert

Mickey04

Rookie
29 mrt 2017
18
0
Rotterdam
Hallo allemaal.
Ik heb onlangs een peugeot sv125 aangeschaft. Reed de eerste 25km goed maar is opeens begonnen te stotteren. Vermogen valt steeds weg en komt bij volgas soms weer terug.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik zelf dacht eraan om de carburateur te reinigen. Kan het ook de bobine zijn??
 
Nee naar mijn weten zit er geen choke op? Er is wel ooit een klein beetje benzine bij de olie terecht gekomen, denk maximaal een halve liter, maar dat was 250km geleden maar kan dit misschien een teveel aan brandstof opleveren?

Halve liter is nogal wat op het totale volume.
Olie daarna nog verwisseld?
Misschien niet onverstandig. Je olie wordt namelijk zeer dun met benzine/diesle/gasolie erbij en smeert dan beduidend minder.
Kan ook zijn dat het ondertussen netjes verdampt is.
Maar dat terzijde.
Is het olie niveau misschien wat aan de hoge kant?
Vindt het wel spannend met zo weinig info. :Y
 
Ik heb onlangs een peugeot sv125 aangeschaft. Reed de eerste 25km goed maar is opeens begonnen te stotteren.

Er is wel ooit een klein beetje benzine bij de olie terecht gekomen, denk maximaal een halve liter, maar dat was 250km geleden maar kan dit misschien een teveel aan brandstof opleveren?

ik kan even niet volgen ....
rijd je al 250km rond met je probleem ? Of heeft de verkoper je dat gezegd ? of ...?
 
Nee naar mijn weten zit er geen choke op? Er is wel ooit een klein beetje benzine bij de olie terecht gekomen, denk maximaal een halve liter, maar dat was 250km geleden maar kan dit misschien een teveel aan brandstof opleveren?
als er een carburateur op zit dan heeft het een choke.

als je een apart 2-takt olie reservoir gebruikt en doet er ook nog benzine erin dan is
a. je smering te arm en kan het blok vast lopen.
b. de mengverhouding lucht benzine terijk en kan je motor niet meer mooi draaien.
 
Wat kan ik nu het beste doen dan?
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de scooter bij vol gas niet hapert. Als ik minder gas geef of normaal wil rijden stottert ie heel erg. Ook heb ik er een nieuwe bougie in gedaan maar dat heeft niks veranderd.
 
Net weer mee gereden en bij het stoplicht viel die uit. Wil nu niet meer starten ook...
Weet iemand een plek waar ik em in de buurt van rotterdam/capelle aan den ijssel langs kan brengen voor niet al te duur. Mag ook iemand van dit forum zijn...
 
Dit zit aan de onderkant van de carburateur. Opsich is het niet heel lastig om dit eraf te halen, wellicht de moeite waard. Je zal alleen een aantal boutjes moeten losdraaien, desnoods maak je foto's van hoe alles zat, zodat je zeker weet hoe alles op z'n plek zat.
 
In mijn geval zorgde het vuil in het bakje voor het niet meer starten.



Bakje er onder uit, schoonmaken en weer monteren was in mijn situatie genoeg.
Voor het mooiste spuit je de sproeiers in de carburateur nog even door.

Foto's van een Jawa, dus moet je even vertalen. :t

Verder Google ik even snel:
 
Sproeiers doorblazen is inderdaad ook nog handig. Als je het bakje van de carburateur gehaald hebt, zitten deze aan de onderkant van de carburateur. Sproeiers zijn de kleine schroefjes met kleine gaatjes erin, die verticaal in de carburateur gedraaid zitten.
 
Ik denk dat je 'm het beste naar de lokale brommerboer kan brengen- niet lullig bedoeld- maar die pinpoint wellicht snel het euvel..Ik denk niet dat je zelf zo echt verder komt.
 
Heb de vlotterbak gecheckt die was best we schoon. Alles weer in ekaar gezet doet de scooter het nog slechter. Komt ook witte rook uit de uitlaat...
Beter volgens mij, want hij startte eerst niet. :$
Maar wel even warm laten draaien?

Ik maak mij ook wel zorgen om die benzine in je olietankje, al is dit even geleden.
Tijd voor een grote beurt dan maar bij een ervaren sleutelaar, kan die even de zuiger e.a. checken. -O-
(voor de zekerheid)



Dit is mijn zuiger uit een Speedfight 100 toen het beluchtingsgaatje van het olietankje dicht zat. :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan