Peugeot sv125 gekocht stottert

Mickey04

Rookie
29 mrt 2017
18
0
Rotterdam
Hallo allemaal.
Ik heb onlangs een peugeot sv125 aangeschaft. Reed de eerste 25km goed maar is opeens begonnen te stotteren. Vermogen valt steeds weg en komt bij volgas soms weer terug.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik zelf dacht eraan om de carburateur te reinigen. Kan het ook de bobine zijn??
 
Kan het zijn dat je tankontluchting verstopt zit? Dan krijgt hij na verloop van tijd moeite om benzine aan te voeren door de onderdruk die ontstaat in de tank.
 
Laatst bewerkt:
Net weer gestart en liep toen een minuut goed voor die in begon te houden
Is dan misschien net het vlotterbakje leeg? / hapering met de vlotter.

Ik ben er zelf ook een hele tijd mee bezig geweest.
Het leek zo erg op een brandstofprobleem..
Uiteindelijk zat het in een nieuwe bobine.

Maar het kan natuurlijk van alles zijn, aansluitkabel niet goed vast in de bougiedop, ander los contact met (massa)kabel, dodemansknop..
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal.
Ik heb onlangs een peugeot sv125 aangeschaft. Reed de eerste 25km goed maar is opeens begonnen te stotteren. Vermogen valt steeds weg en komt bij volgas soms weer terug.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik zelf dacht eraan om de carburateur te reinigen. Kan het ook de bobine zijn??

Vertel nou eerst eens wat meer over de scooter zelf.

Nieuw? 2e hands? Gekocht bij particulier of dealer? kilometerstand? Lang stilgestaan?

Want met "vissen naar" of "en misschien is..." schiet niet op zo.
 
Extra info kan nooit kwaad uiteraard.
Des te meer we weten over de machine des te makkelijker is het probleem wellicht te achterhalen.
Dus wellicht kan de Topicstarter hierop inhaken.
We weten tenslotte allemaal dat des te meer informatie beter te herleiden is naar de oorzaak van een probleem.
Fijne dag, enne......slaat nergens op is wel beetje te kort door de bocht vind ik.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Met tankdop eraf nog steeds hetzelfde probleem. Scooter heeft minder dan 5000km gereden orgineel maar is inderdaad wel wat ouder. ik denk dus dat het iets met de elektra te maken heeft? Bobine spannningsregelaar of een kabel. Heeft iemand advies hoe ik dit kan meten? Kan ook wel een filmpje maken met hoe de scooter nu klinkt. Moet even opzoeken hoe ik dat dan hier upload. Bedankt voor alle tips en adviezen!
 
Met tankdop eraf nog steeds hetzelfde probleem. Scooter heeft minder dan 5000km gereden orgineel maar is inderdaad wel wat ouder. ik denk dus dat het iets met de elektra te maken heeft? Bobine spannningsregelaar of een kabel. Heeft iemand advies hoe ik dit kan meten? Kan ook wel een filmpje maken met hoe de scooter nu klinkt. Moet even opzoeken hoe ik dat dan hier upload. Bedankt voor alle tips en adviezen!

Filmpjes kun je hier niet downloaden, de software is van ongeveer 1821.

Uploaden op YouTube en linkje plaatsen ;)
 
Controleer de massa aansluitingen, vooral van het motorblok zelf naar de voorkant onder de kap waar de voorvork zit.
Ik heb hier een 50cc sv die begon te haperen en af te slaan als je het licht aan zette.
Bleek de massa van het motorblok naar de voorkant er ergens niet meer te zijn.
Ik kon dit controleren door een verbinding met een startkabel te maken vanaf
de kickstarter naar die bouten op het stuur waar het windscherm mee vast gezet kan worden.
Succes
 
Nee naar mijn weten zit er geen choke op? Er is wel ooit een klein beetje benzine bij de olie terecht gekomen, denk maximaal een halve liter, maar dat was 250km geleden maar kan dit misschien een teveel aan brandstof opleveren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan