Pfff.... wel eens zonder benzine gestaan?..

dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik NOOIT in belgie kom met de motor. die belgen hebben schijnbaar nog nooit gehoord van PINautomaten met EC.. laatst mazzel gehad dat ik nog briefpapier automaat vond in Achel.

Hebben ze wel hoor PINautomaten alleen niet mogelijk met jou NL-pasje (ik kan met mijn BE-pasje ook niet in NL terecht)

Tjah Achel he geweldig hiero :+

Hee sitc zit jij ook niet op TT-C???
 
De volgende lag een half uur stief op een draf zetten verderop volgens een voorbijganger. Wel eens 4-5 km gelopen met een motor aan je zijde???.... Pffff.

ja wel degelijk !!! alleen met een schade zelfopbouw sp-1 aan de hand vooral in het begin dat ik hem had, had toen nog geen display ...wist ik veel dat dat ding zoveel zoop..... :X

nu heb ik standaard een half ltrje extran flesje gevuld met bezine bij me.....

mischien een tip voor als je nog eens een keer een feestje hebt. ;)
 
1x maar had mn reserve toen nog...
Je reserve is toch juist een indicator dat je weer moet gaan tanken???? Ik rijd altijd tot ik in zn reserve zit. Ik was bij mijn vorige motor dus ook als de dood dat ik em een keer vergat terug te zetten daarom hield ik de dagteller ook altijd goed in de gaten. Tegenwoordig heb ik een vreselijk irritant lampje wat gaat branden als ie op zn reserve gaat en dan heb ik nog 4 liter de tijd om het goedkoopste tankstation te vinden.

Mijn vriendje is iemand die vind het een sport om de tank zoveel mogelijk leeg te rijden. Zo erg dat we soms gewoon rustig moesten gaan rijden om benzine te sparen. We zijn (tot nu toe!) nog nooit zonder sap komen te staan en aan de ene kant hartstikke mazzel maar voor vriendlief des te meer reden om vrolijk met deze acties door te gaan :( :(
Maar als het me te gek wordt dan sla ik gewoon af bij een benzinestation hoor, ik heb geen zin om het lot te tarten!!
 
Hebben ze wel hoor PINautomaten alleen niet mogelijk met jou NL-pasje (ik kan met mijn BE-pasje ook niet in NL terecht)

Tjah Achel he geweldig hiero :+

Hee sitc zit jij ook niet op TT-C???


Ik bedoelde bij de tankstations, bij banken kan ik wel gewoon pinnen maar bij tankstations dus niet :? B|
(klinkt niet logisch voor mij)

Ik kom tegenwoordig alleen nog maar in Achel als ik via Bree naar Veldhoven ga. Veel te eng joh met al die ex-NL flitsauto's die IN wegwerkzaamheden staan en dan flitsen vanaf 31km/h en die achterlijke wegomleggingen in dat stukje NL voor Belgie.

En inderdaad ik ZAT op TTMC maar daar ben ik al een half jaar ofzo niet meer geweest. Jij was diegene waar ik een keertje mee over de A50 ben gevlamd flatout all-the-way ? (toen was ik nog jong en wild O-) )
 
Hebben ze wel hoor PINautomaten alleen niet mogelijk met jou NL-pasje (ik kan met mijn BE-pasje ook niet in NL terecht)

Tjah Achel he geweldig hiero :+

Hee sitc zit jij ook niet op TT-C???
Kun je vrij eenvoudig oplossen door iemand die daar aan het tanken is te vragen om voor jou te tanken en diegene ff kontant te betalen. Al zo vaak gedaan in Frankrijk, nooit een probleem!
 
yep...

toen ik na de zonsverduistering terugreed, via luxemburg richting maastricht...

daar heb je over een enorme afstand (volgen mij wel 75km) geen benzinestations... daar kon de flinke reserve van toenmalige triumph niet tegen op.
ze gaan er zeker van uit dat iedereen in luxemburg de boel vol gooit of a la gilles een jerrycan meeneemt...
 
yep B|

Ik rij 's avonds thuis weg, en weet al dat er weinig benzine in de tank zit.
Tankstation is 7 km verder.
Na 2,5 km.... prut, prut, prut.....
Na 3 km stond ik stil '(

Motor terug naar huis duwen (Wat is dat kreng zwaar :( ) over een onverlichte provinciale weg :X , auto pakken, jerrycan benzine gehaald en roen kon ik weer rijden :]
 
ik heb 3 keer zonder benzine gestaan.

#1 december 1993, GSX1100R, benzinekraan op standje reserve laten staan, 12km geduwd naar een benzinepomp
#2 januari 1994, GSX1100R, geen duitse marken meer op terugweg van CH naar NL. 20km geduwd tot de NL grens
#3 december 2003, FZR600, op de oprit van de benzinepomp op de snelweg houdt ie ermee op. 200m geduwd.


je bent gek :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
lekker laten staan, luxe mee liften met een hollander, daarna lief aankijken zodat hij je ook weer terug brengt naar je fietsie.

zonder benzine ?
slim hoor... zijn jullie mannen :}
geintje


pff als mijn hoofd niet vast zat zou ik zelf die( of dat :? ) nog vergeten :+

Waarom gaat iedereen met dat kreng lopen zeulen. je houd er een hernia aan over, je zweet je 3 kilo eraf, en als je er bent, kun je niet meer op je poten staan.

Ik stond een keer stil, heb 2 minuten gewacht tot er een aftantse koekblik stopte, kerel heeft me naar pomp gebracht en had zelfs nog een jerrycannetje achterin. heeft me daarna ook weer teruggebracht. had beetje olie ingezeten. gelijk alles een keer ingevet daar binnenin.

heb een keer stilgestaan met een vastloper, maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om dat ding mee te nemen. lekker laten staan en opgehaald met de auto en aanhanger van vriend van me
 
Laatst bewerkt:
Waarom gaat iedereen met dat kreng lopen zeulen. je houd er een hernia aan over, je zweet je 3 kilo eraf, en als je er bent, kun je niet meer op je poten staan.

Nou meer scoliosis. Je weet wel een slag in je ruggegraat. Je schouders staan op 1 lijn en je heupen zien er uit alsof ze de merenge achter de rug hebben. Ik voel m'n rug nu nog. Da's eens en liever met terugwerkende kracht ook nooit meer.
 
Ja, dit klinkt een beetje dom......is ook een beetje dom.

Ik reed al een dik jaar met mijn reserve open. Ik heb een nieuw kuipdeel en die heeft geen streepje. Dus ik dacht dat ie op normaal stond en hij stond op reserve. Nu ging ik afgelopen zomer op de kawa naar Kroatie en stond ik 5 km van mijn huis stil met benzinepech. Tja, teveel bezig met: "of de bagage wel goed stond" zodat ik vergat te tanken.

Dan draai je vrolijk de reserve open......van reserve naar normaal dus. En dan doet ie het ook niet. Ik ben lang niet zo boos en teleurgesteld geweest in mezelf...... LEKKER DOM!!!!

Er kwamen ook nog 2 agenten kijken, en die moet je dan ook nog eens uitleggen hoe dom je bent geweest..

|(

David.
 
Benzine is nooit een probleem.

... minder is het als je dynamo ophoudt vlak voordat je naar de notabene door jezelf georganiseerde Newbie Tour moet. Aanduwen dan maar... oke, lopen... Gaat goed, blijft lopen. Halverwege de toer afslaan, nog niet misschien willen starten... Rennen Chef.

B| Ben nog aan het nahijgen van deze ervaring.

Ach, maar voor het benzine probleem heeft een zekere *censuur* een perfecte oplossing gevonden: Ik rij met 'n rooie jerrycan naar A'dam, spot me! B|

Lees het nu pas, slecht weet ik :X :+

Maar motor aanduwen is ook best wel geinig, vooral om half 8 's morgens B|
Het was bij elke keer een gok of hij ging starten of niet |(

Bleek er een draadje in de dynamo los te zijn geraakt. Soms zat ie wel goed en lade hij mn accu op en soms weer niet... dus duwen!

Eigenlijk best goed voor je conditie hoor, maar na een paar dagen wen je er aan :z
 
In nedeland nooit problemen gehad om de kilometer kan je hier tanken. Ga ik een keer voor het weekend naar België bijna twee keer moeten lopen.

Eerste keer was aan het eind van de heen reis. Op de laatste 20 km van de reis over de provinciale weg 5 tankstations tegengekomen en allemaal dicht met zo´n pasjes systeem.
Uiteindelijk maar gewacht totdat er iemand voor mij kon pinnen en contant terug geven. kwartier gewacht.

Zondag daarna weer hetzelfde. Niets is open en zelf pinnen kan niet. Nog net niet op reserve dus toch maar de snelweg op gereden.
75 km lang heuvel op heuvel af. Elke keer op de top kwam er weer een traantje bij weer geen pomp te zien.
Nog net Bastogne gehaald en daar na 4 keer vragen op de laatste druppel gered.

Volgende keer in België elke tankstation tanken want je weet maar nooit.
 
Ik heb gelukkig nog nooit zonder benzine gestaan...

Maar mijn vader zegt altijd dat het mij ooit een keer gaat gebeuren, maar hij verwacht het al jaren met de auto.
Ik vergeet echt altijd op die meter te letten, of ik heb de tank-sleutel niet bij me :o

Mijn motor heeft gelukkig een lampje, al had ik de vorige keer ook niet gezien dat het lampje al brandde. :o

Maar het gaat altijd goed! *D *D *D
 
ik zat gisteren deze topic te lezen, en daarstraks toen ik trugkwam van school kapte me scooter ermee, op 3km van huis, ik maar te voet gegaan en truggekomen voor benzine, ik ben die rotte scooter zooo zat, nog 2 maandjes en dan heb ik me motorijbewijs in me handjes!
 
ik heb 1 keer net zonder benzine gezeten. Was op de snelweg (geen idee welke)lange tijd geleden. Ik wist dat ik moest tanken (meter stond inmiddels al op 140 miles), maar er kwam maar geen benzinestation. En toen eindelijk zag ik er 1, en op de oprit van het benzinestation viel ie uit op exact 150 miles (met een tankje van 11,5 liter + 3,5 liter reserve).

en daarnaast heb ik ook en keer of 2 gehad dat ik het kraantje niet snel genoeg kon vinden en toen viel ie ook uit.
 
Heb 1x bijna stilgestaan met m'm toemalige Rs 250, had die dag 20 min op Assen gereden, kon toen met dat 100 jarige bestaan van KNMV.
Tja dan neemt ie ook iets meer. Reed net de afslag Friesepalen op en toen begon ie te stotteren, kon um nog mooi laten uitrollen en pruttelend naar een tankstation rollen :D :]

Heb wel 1x stilgestaan met m'n Sp1 die ik nu heb. Had um net en wist nog niet van hoe en wat. Moest w88 voor een brug bij Burdaard, kon wegrijden latr en 500 mtr houd ie der me op :?
Heb um toen 3 km teruggeduwd het dorp in en daar zat wat jeugd op een terras die me geholpen hebben.
Ik wat drinken op het terras, zij wat drinken gehaald voor m'n Sp1. :}
 
Ja ja zeker wel eens zonder bezine komen te staan,...net na dat ik op de A13 de texaco was gepasseerd (4 a 5 kilomet erna).
Juist op het moment dat mijn vriend ervan door ging minderde ik juist van vaart en belande op de vluchtstrook.... :(

Ik na 10 minuten geprobeerd te starten en kon net op de afrit boven aan stoppen met het laatste beetje benzine...

Vriend nergens meer te vinden.... maar gelukkig een collega motorrijder gestopt en benzine voor mij gehaald... eind goed al goed... :P
 
Hey ik heb nog nooit echt motor gereden en ga vrijdag m'n eerste moto ophalen.

Hoe ver kan je rijden en wanneer/hoe zie je dat je moet gaan tanken? (als hij stilvalt...jaja :Z )
Hoe zit dat met die reserve? (betreft een gsx600f)

op je dagteller kijken.
Ik weet dat ik rond de 200 km moet tanken. Doe dus voor de 200km tanken, gaat tie nooit op de reserve
 
Ik heb een hevelpompje onder mijn buddy. je weet wel, zo'n plastic slangetje met een knijpbalgje. Weegt nix. Moet je alleen nog op zoek naar een mobiele jerrycan. Maar die rijden er genoeg rond, hetzij op 2 hetzij op 4 wielen.
Tot nu toe heb ik hem alleen gebruikt om een ander weer op weg te helpen. ook leuk.
 
De eerste rit, kraantje naar de verkeerde kant open draaien en dus heel de tijd op reserve gereden en toen ie leeg was, was ie dus echt leeg, gelukkig was het maar 5 min lopen naar een pomp.
 
De eerste rit, kraantje naar de verkeerde kant open draaien en dus heel de tijd op reserve gereden en toen ie leeg was, was ie dus echt leeg, gelukkig was het maar 5 min lopen naar een pomp.

Ja, ik ken dat! Heel verwarrend ook bij mijn BMW. Staat ie nou op 'gewoon' als de handle naar onder wijst of op reserve??? Bij de Guzzis toch wel wat duidelijker. Maar ja, de Duitsers wisten aan het eind van WO 2 ook niet wat nou reserve was en wat nou kantje boord.... Hahaha, de Italianen wisselden gewoon van kamp.
 
Afgelopen zondag nog.. Ik had me motor net 1 dag en toen ik een viaduct opreed ging hij pruttelen.. toen ik naar benee ging hield hij er mee op.. doorgerold richting texaco die godzijdank maar 150m verderop lag. ( inderdaad ik had op reserve gereden... )
 
Ben wel eens gestopt voor een motorrijder die zonder benzine stond. Aangeboden offie wat van mij wilde.. Hoe dan?! Tanbk losgemaakt, boven zijn tank gehouden en een litertje over laten lopen. Boffen dat die tank met één rubbertje vast zit...was minuutje werk ;)

Was een gelukkig mens ;)
 
Pas nog, op weg naar de Kadijker-run, had de afstand bekeken en dacht: dat red ik precies op 1 tank......
Vlak voor de bestemming begon de motor in te houden, snel de kraantjes op reserve gedraaid..... stukkie later was het afgelopen; afgestapt (makelijk hoor zo'n zijspan, je valt in ieder geval niet om.......)
bleek ik dus mijn nieuwe benzine kraantjes uit te hebben gezet i.p.v op reserve..... na het ergste schaamrood weggelachen te hebben op de reserve nog prima in purmerend aangekomen, ging inderdaad wel een hele dikke 21 liter in........ (22 liter tank)

ps: die nieuwe Guzzi kranen zijn dus net BMW........
 
ps: die nieuwe Guzzi kranen zijn dus net BMW........


Je bedoelt dat niet de handle de stand aangeeft maar het denkbeeldige pijltje in het verlengde van de handle die de BMW niet heeft en de Guzzi wel |(

herstel: de nieuwe.... dus niet |( |( |( |( |( |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan