Pfff.... wel eens zonder benzine gestaan?..

Contactpuntjes van mijn benzinepompje zijn ingebrand. Daarom doet het pompje het soms niet. Ook leuk.

Sta je met benzine (tank) zonder benzine (carbs). :(

Nieuw pompje is besteld *D
Had precies hetzelfde dit weekend met mijn Africa Twin en net op een 700 km lange trip natuurlijk, boehoe! Maximaal 90 km/u, minimaal elke 100 km naar de benzine pomp (da's alles wat de zwaartekracht nog voor me kon doen). Ik had een moer over de pink van mijn handschoen geschoven om de pomp onder het rijden iedere zoveel minuten "los-te-kloppen", anders kwam ik helemaal tot stilstand. Heb ook nieuw pompje besteld, niet de originele Honda / Mitsubishi-rommel maar een Pierburg (onderdruk pomp is ook goed plan, b.v. die van Mikuni). Gebruik normaal de Buell voor lange trips maar ik dacht ach, laat ik ditmaal eens de oerbetrouwbare Honda kiezen :(
 
Had precies hetzelfde dit weekend met mijn Africa Twin en net op een 700 km lange trip natuurlijk, boehoe! Maximaal 90 km/u, minimaal elke 100 km naar de benzine pomp (da's alles wat de zwaartekracht nog voor me kon doen). Ik had een moer over de pink van mijn handschoen geschoven om de pomp onder het rijden iedere zoveel minuten "los-te-kloppen", anders kwam ik helemaal tot stilstand. Heb ook nieuw pompje besteld, niet de originele Honda / Mitsubishi-rommel maar een Pierburg (onderdruk pomp is ook goed plan, b.v. die van Mikuni). Gebruik normaal de Buell voor lange trips maar ik dacht ach, laat ik ditmaal eens de oerbetrouwbare Honda kiezen :(

Viel mij ook al op dat de pompjes van Mistubishi zijn.

Want met een vorige Honda (CBR600F) had ik ook al problemen met dat #@%#%pompje. Weten ze nou niks beter te verzinnen dan een pompje met contactpuntjes :?

Nieuwe pompje is in ieder geval binnen, dus die gaat er binnenkort op.
 
Ik ben er nog steeds niet uit of de pijl nou omhoog moet wijzen, of net de andere kant op!!! Wie kan uitkomst bieden, het gaat om een CBR 600 uit '90.
BVD!!!! :}
 
Nog niet meegemaakt gelukkig.
Wel een aantal keer net gehaald (dat was vooral in Frankrijk, en speciaal in de Pyreneeen). Wat een afstanden daar tussen die pompen, en wat een prijsverschillen zeg.. Scheelt zo 10 of 15 eurocent de liter. "Ach ja we pakken de volgende wel".. De volgende?? Blijkt dat je eerst weer 2 hele bergen moet overbruggen.. Ach ja, wel van geleerd en gelukkig allemaal net goed gegaan..
En op onze binnendoorroute gingen de tankstations ook allemaal behoorlijk vroeg dicht, ook regelmatig net bij het sluiten nog kunnen tanken.
 
op je dagteller kijken.
Ik weet dat ik rond de 200 km moet tanken. Doe dus voor de 200km tanken, gaat tie nooit op de reserve
Dit doe ik ook.. Maar je verbruik kan heel erg schelen, constant snelweg met een snelheid van 140 ofzo kan je zo 280 km rijden..
 
Hmmmm, geen onbekend probleem dus. Heb het een keer gehad op vakantie in turkije. Hadden twee motoren gehuurd en waren lekker aan het touren door het binnenland. Kom tot de ontdekking dat ik niet al te veel benzine meer had en dat er hoognodig iets bij moest. Dus bij de eerste de beste redelijk europees uitziende persoon gevraagd waar de volgende pomp zou zijn. 70 kilometer verderop of eentje redelijk dichtbij maar zeer moeilijk te vinden. probleempje dus.

Gelukkig kwam er net een karavaan jeeps voorbij met touristen. Die hebben we maar aangesproken en daar kon ik gelukkig wat benzine van bietsen. Daarna net die 70 kilometer gehaald en dat ding volgegooid.

Dus nog niet hoeven duwen tot nu toe.
 
Vaak zat, mooiste is nog je motor uitlenen. Een uitleg geven dat je gewoon op de dagteller let. Vervolgens je motor terugkrijgen en er plotseling achter komen dat de knakker NIET luisterd naar de uitleg die je geeft. Zegmaar de dagteller als leuk overbodig speeltje gebruiken. De LUL!!

Rafael, als je dit leest: jij dus!! B|
 
Ik reed over de snelweg, a28 en kon net toen ie begon te snokken hem in de vry zetten en uitrollen richting de shell waar ik precies stopte :+
 
Stond ik weer.... pruttel-pruttel op de randweg.... langszoevend verkeer! Ik dacht ik haal die goedkope pomp wel bij Velserbroek (1,20 euro p.l.). Mooi ritje ernaar toe. Mooi niet.

Gelukkig kwam Marco met zijn Shadow :] langs. Heeft me afgezet bij een pomp, benzine meegenomen en hoppa.... On my way again.

Heeeeee Marco bedankt :} !! Hoop niet dat je afspraak boos was omdat je misschien te laat was.
 
in het pfalzerwald in duitsland-frankrijk (3 weken geleden)...

Tank helemaal leeg.. reed al een tijdje op reserve maar nergens een tankstation te bekennen... na een tijdje was hij leeg en stond ik daar halverwege de berg...
na een dorpje gevonden te hebben gevraagd waar de pomp was, was ruim 8 km verder.. dus toen ben ik maar aan gaan hangen bij een laverda 1200 :}
toch wel komisch door de bergen rijden terwijl je aanhangt |(
 
Laatste keer dat ik zonder bezine was met de MF/ET-meeting / ritje. Ik wijzen naar m'n tank, andere op de motor vrolijk terug zwaaien, die dacht dat ik een afslag nam (... vluchtstrook)

Op 1 of andere manier had ik 'm van ON->RES en weer naar ON gedraaid toen ik m'n km-stand hoog vond worden (dacht, normale tank kan ieder moment leeg zijn)

Gelukkig na enkele minuten weer kunnen starten, maar de rest was inmiddels verdwenen ....
 
We stonden afgelopen weekend, in de Eiffel, met een MV langs de kant van de weg; geen druppel meer...
Toen van VFR tank af gehaald en overgeheveld....

(handig als je op pad bent met een motor-monteur :P )
 
Tijdje terug op de A20 bij Rotterdam... :)
Dacht dat de bike van mijn beeb een hogere actieradius had, maar helaas... |(

Gelukkig kwam er direct een wegenwacht voorbij en die wilde me wel wat benzine geven, in ruil voor 15 pleuro, wat iets van 3 pleuro de liter betekende... :o

Toch was ik blij met zijn service, ben geen lid, dus ik had mazzel en hij ook... ;)
 
Heb dat wel met de brommer gehad :+ best wel shit
zal denk k komen, omdat k nog geen motor heb :P , maar die gaat er zeker komen :)
 
Twee weken terug, net de vorige dag me ZX-7R opgehaald en de volgende dag erop naar me werk.
Motor had ik de dag ervoor opgehaald ergens 80 km bij mij vandaan en toen ik daar in de tank keek leek hij vol...(zx-7r heeft geen benzinemeter, dacht dat ie wel een lampje zou hebben)
06.15 uur 's morgens en koud....
100 meter voor de Velser tunnen begint de motor ineens te weigeren en 20 meter later stopt ie.
Aangezien het een wirwar van wegen die bij elkaar komen is daar was er geen vluchtstrook waar ik over kon lopen naar de pomp....motor aan de vangrail gezet en erachter gedoken.
Collega gebeld en daarna een uur gewacht tot hij om 07.15 uur kwam met een tankje. In al die tijd heb ik constant naar de rechterkant van mijn motor zitten turen tot ik er gek van werd....
Uiteindelijk door het tankje weer veilig op t werk aangekomen en 's middags even de motor laten zien aan collega's.
Wat zie ik aan de linkerkant (de andere dan waar ik die ochtend naar heb zitten turen) zitten......EEN KNOP MET RESERVE |( |( |(
Had ik nooit aan gedacht dat dat erop zou zitten......(mijn vorige motor was een R6 en die ging automatisch op reserve....) |(
 
Vorige week stond ik midden op een 3 baans rotonde stil, ja das ff zweten :+ maar snel het gras opgeduwd. 30 meter van me vandaan was een benzine station :}
 
ik heb nog een maand geleden stil gestaan zonder benzine.had nog maar net mijn harley night train . was bij klaverblad hoogeveen begon hij te sputteren toen ik uit de bocht was liep hij weer goed.tot bij wijster toen was hij dood keek op benzine meter en stond op nul,lampje brande ook al.dus zeker 2 km duwen,ik baalde als een stekker.het beestje weegt 300 kg.maar al gauw stopte een busje,met ducati reclame er op,die bracht mij naar de pomp bij beilen.stomste was ik woon in beilen dus naast huis tanken,nog hulde voor de man in de ducati bus erg bedankt
 
2 x gebeurt,

1 x had ik heel veel haast, zou mijn autorijbewijs net voor sluitingstijd ophalen. niet dus.
maar dankzij behulpzame kpn telecom monteur die even de pomp op en neer is gereden puit gekregen.
en 1 x aan het eind van de snelweg waar je voor de stoplichten eindigt.
heel naar als je dan met een dikke sliert auto's achter je je motor moet dieuwen. zaten van die hoge stoepranden aan de kant dus kon ook niet aan de kant gaan... :(
 
Jawel, 2 x zelfs

1ste keer met mijn nieuwe 50cc scooter.
Toen ik hem bij de winkel kwam afhalen kreeg ik te horen dat er genoeg liters naft inzaten voor een tijdje te rijden en dat ik me geen zorgen moest maken want het reserve lamje gaat goed op tijd branden.
Na een paar dagen rijden viel hij plotseling stil, benzine op en het reserve lampje gaf geen kik.
Ik terug naar de winkel en wat bleek, een slecht aangesloten contact van de vlotter.
Heb toen toch een paar km gelopen, nu weegt zo'n 50cc scootertje niet veel maar mede dat het hoogzomer was was ik drijfnat van het zweet.(+ een slechte conditie)

2de keer was met mijn tw125cc die ik ook net 2de hands gekocht had bij diezelfde dealer van mijn 50cc scooter.
Ik vraag nog uitdrukkelijk of ik nog de pomp aan mijn werk kan berijken.
Natuurlijk geen probleem en er staat toch een reserve op en daar kun je die afstand zelfs 2 keer met afleggen.
Okee, met die woorden rijd ik door en een goede 3 km verder slaat de motor af aan een verkeerslicht.
Wil ik dat ding op reserve zetten en wat bleek, inderdaat hij stond reeds op reserve.
Heb toen een paar fikse krachttermen gericht aan de dealer daar midden op straat uitgesproken, maar had deze keer wel het geluk dat de volgende pomp een paar 100 meter verder was.

En al 2 keer met de wagen er net aan ontsnapt.
1ste keer met caravan erachter na half Nederland op reserve doorgereden een pomp gevonden.
2de keer besloot ik eventjes van het zwarte woud in duitsland zonder te tanken naar Antwerpen te rijden en natuurlijk ook met de caravan erachter. |(
Vlak voor Brussel ging het lampje aan, toch doorgereden op de E19 tot het tankstation in Rumst en toen ik daar aankwam en remde begon de moter onzuiver te lopen.
Heb mijn les toen wel geleerd, op verlof met de caravan en de tank is halfleeg dan gooi ik hem vol.
 
1 keer -min of meer- zonder bezine gestaan...

was op de autosnelweg aan het rijden toen de motor zonder bezine kwam, wat pruttelde en stilviel. Gelukkig kwam ik nét aan een afritje naar een tankstation. Koppeling ingetrokken en tot aan de pomp gebold.

Dus eigenlijk geen meter moeten stappen/duwen, ik had zelfs nog wel een meterje of 30 kunnen cerderbollen :+
 
:X

Stond ooit stil midden op de dijk Lelystad - Enkhuizen.
met m'n nieuwste vriendinnetje voor 't eerst achterop!
 
Twee weken terug, net de vorige dag me ZX-7R opgehaald en de volgende dag erop naar me werk.
Motor had ik de dag ervoor opgehaald ergens 80 km bij mij vandaan en toen ik daar in de tank keek leek hij vol...(zx-7r heeft geen benzinemeter, dacht dat ie wel een lampje zou hebben)
06.15 uur 's morgens en koud....
100 meter voor de Velser tunnen begint de motor ineens te weigeren en 20 meter later stopt ie.
Aangezien het een wirwar van wegen die bij elkaar komen is daar was er geen vluchtstrook waar ik over kon lopen naar de pomp....motor aan de vangrail gezet en erachter gedoken.
Collega gebeld en daarna een uur gewacht tot hij om 07.15 uur kwam met een tankje. In al die tijd heb ik constant naar de rechterkant van mijn motor zitten turen tot ik er gek van werd....
Uiteindelijk door het tankje weer veilig op t werk aangekomen en 's middags even de motor laten zien aan collega's.
Wat zie ik aan de linkerkant (de andere dan waar ik die ochtend naar heb zitten turen) zitten......EEN KNOP MET RESERVE |( |( |(
Had ik nooit aan gedacht dat dat erop zou zitten......(mijn vorige motor was een R6 en die ging automatisch op reserve....) |(


Say it ..ik ben een... ;)
 
Met de Diversion 900 twee keer - 1 keer met volle bepakking op de Franse snelweg in het zicht van het tankstation gestrand. Mijn vrouw stond met haar motor lekker in de schaduw bij het tankstation te wachten terwijl ik mijn topzware motor een paar honderd meter moest duwen. Blijkt het asfalt bij de pomp nog een aantal meter te stijgen... :( Toen heeft ze wel effe helpen duwen... :)

Meerdere malen op de dampen gereden met de Diversion - ook in Spanje met 40° en dan hopen dat dat verbleekte bordje met een pomp en 1km ook echt nog klopt...

Met de GS 1 keer in Oostenrijk naar benzine gezocht op een feestdag, maat met GS en GPS vond een benzinestation aan de andere kant van het dal. Alleen was de weg nog in aanleg dus wij met volbepakt GSen door de blubber het dal oversteken. Komen we bij het tankstation, bleek die ook nog in aanbouw te zijn.
Moesten we nog 15 kilometer rijden op de dampen... toen was het best wel zweten of we ook inderdaad niet droog zouden vallen...

Ik kan gelukkig, hoe achterlijk ik ook rij, toch wel 340km op een tank doen, dus ik ga met 300 op de dagteller naar een pomp zoeken. Mijn reservelampje gaat meestal rond de 290 aan en dan kan ik nog wel zo'n 50 kilometer rijden.
 
ik heb 3 keer geluk gehad, de eerste keer kon ik net uitdrijven en kwam zo op een tiental meters stil te staan voor de pompstation, waar ik gelukkig om kon lachen. *D
de 2de keer moest ik volgens de dagteller tanken, stond op 250 km en bij 280 km is deze echt leeg, nu stond mijn teller al op 270 km omdat ik wist dat er zo een pomp in aantocht kwam, bleek deze gesloten, nu maar langzaam doorgereden om benzine te sparen en kwam aan de overkant van de snelweg een pomp tegen die wel open was, tja... dan toch maar ff afstappen en de vangrail overklauteren en een jerrycan erbij moeten kopen om te tanken (5 liter)maar dat was voor mij meer als genoeg :]
de 3de keer wilde ik thuis wegrijden na een lang weekend, maar was vergeten dat ik hem de vrijdag leeg neergezet had (druk weekend gehad)en dinsdagmorgen einde van de straat benzine op |( , gelukkig heb ik thuis altijd wel wat benzine reserve staan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan