Pfff.... wel eens zonder benzine gestaan?..

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
Gisteravond laat van een opening/feestje in Amsterdam huiswaarts gegaan... Het echte feestje is natuurlijk de rit dacht ik toen. Was gewoon vergeten dat ik hem al op reserve had staan.... |( En ja hoor, op de rondweg gelukkig dicht bij een afslag begon ie te snokken. Daar sta je dan. Je ANWB passie thuis laten liggen. En Amsterdammers die laat hun hond uitlaten maar niet precies weten waar een tankstation is. Afijn, na een km lopen eentje gevonden die dicht was. De volgende lag een half uur stief op een draf zetten verderop volgens een voorbijganger. Wel eens 4-5 km gelopen met een motor aan je zijde???.... Pffff.

Ik bofte nog want in mijn geval betrof het een 170 kg wegende Guzzi met smalle bandjes. En ik bofte eigenlijk nog meer want de pomp waar ik kon tanken ging net dicht. Ik kan je vertellen dat het heerlijk is als je beestje het weer doet en jou kan thuisbrengen in plaats van andersom.
 
Gisteravond laat van een opening/feestje in Amsterdam huiswaarts gegaan... Het echte feestje is natuurlijk de rit dacht ik toen. Was gewoon vergeten dat ik hem al op reserve had staan.... |( En ja hoor, op de rondweg gelukkig dicht bij een afslag begon ie te snokken. Daar sta je dan. Je ANWB passie thuis laten liggen. En Amsterdammers die laat hun hond uitlaten maar niet precies weten waar een tankstation is. Afijn, na een km lopen eentje gevonden die dicht was. De volgende lag een half uur stief op een draf zetten verderop volgens een voorbijganger. Wel eens 4-5 km gelopen met een motor aan je zijde???.... Pffff.

Ik bofte nog want in mijn geval betrof het een 170 kg wegende Guzzi met smalle bandjes. En ik bofte eigenlijk nog meer want de pomp waar ik kon tanken ging net dicht. Ik kan je vertellen dat het heerlijk is als je beestje het weer doet en jou kan thuisbrengen in plaats van andersom.

|( volgende keer ff op je kraantje letten |(

[me]carfixer heeft het ook wel eens gehad[/me]






:+
 
ik heb 3 keer zonder benzine gestaan.

#1 december 1993, GSX1100R, benzinekraan op standje reserve laten staan, 12km geduwd naar een benzinepomp
#2 januari 1994, GSX1100R, geen duitse marken meer op terugweg van CH naar NL. 20km geduwd tot de NL grens
#3 december 2003, FZR600, op de oprit van de benzinepomp op de snelweg houdt ie ermee op. 200m geduwd.
 
ik heb 3 keer zonder benzine gestaan.

#1 december 1993, GSX1100R, benzinekraan op standje reserve laten staan, 12km geduwd naar een benzinepomp
#2 januari 1994, GSX1100R, geen duitse marken meer op terugweg van CH naar NL. 20km geduwd tot de NL grens
#3 december 2003, FZR600, op de oprit van de benzinepomp op de snelweg houdt ie ermee op. 200m geduwd.


Hier past gepaste eerbied voor gedane workout. Ik ben er stil van. Paste je nog bij de pedalen? D.w.z. ledematen onder niet tot op de knie versleten?
 
ik heb 3 keer zonder benzine gestaan.

#1 december 1993, GSX1100R, benzinekraan op standje reserve laten staan, 12km geduwd naar een benzinepomp
#2 januari 1994, GSX1100R, geen duitse marken meer op terugweg van CH naar NL. 20km geduwd tot de NL grens
#3 december 2003, FZR600, op de oprit van de benzinepomp op de snelweg houdt ie ermee op. 200m geduwd.

:}


Held ;)
Wat een enorme afstanden 8-)
 
ikke ook al 3 keer
maar wel met brommer duz da is maar 110 KG
maarjah 1ste keer 15 KM moeten lopen
2de keer wis ik dak het net na de benzine pomp kon halen :? duz net nie :?
toen reed ik gelukkig wel van de brug af en beneden aan de brug was de pomp })
en de 3de keer kon ik net thuis komen en toen moes ik alsnog lopen :S

haha is wel brommer he duz telt nie echt maar hoop het met de motor nie echt mee te maken :?
 
Ik had het 3 weken terug. Lampje begon te branden ergens in Zandvoort. Ik rij langs de Q8 bij Amstelveen en denk nog "Abcoude red ik makkelijk" (op m'n R1 reed ik behoorlijke afstanden op m'n reserve), maar ik had het verkeerd gegokt. Vlak voor de laatste afslag bij Amtelveen, ik reed 180 op de linker baan, hield hij er mee op |( Gelukkig kan je met die snelheid nog een heel eind komen :+
 
Nope, wel 1 fijne annekdote hoe ik op reserve gevallen ben :P

Rij je terug naar huis na training geven. Ben je bij de laatste rotonde, wil je nog eens even goed optrekken ... *pruttel* *pruttel* Dat ging niet echt geweldig dus.
Een snelle blik op m'n dagteller toonde 180km, op reserve dus. Ik had m'n motor nog niet zo lang, dus al rijdend op reserve zetten ging nog niet zo goed.
Gelukkig was het benzinestation een paar 100m verder.
Toeval wil, dat hij juist stil viel en ik nog juist kon uitrollen tot pal voor de benzinepomp :+

De dame van het benzinestation keek al verrast achterom (was aan het schoonmaken). Die had me niet horen aankomen :+ "Hoe zijt gij hier geraakt, heb u nie horen aankomen"
 
Nope, wel 1 fijne annekdote hoe ik op reserve gevallen ben :P

Rij je terug naar huis na training geven. Ben je bij de laatste rotonde, wil je nog eens even goed optrekken ... *pruttel* *pruttel* Dat ging niet echt geweldig dus.
Een snelle blik op m'n dagteller toonde 180km, op reserve dus. Ik had m'n motor nog niet zo lang, dus al rijdend op reserve zetten ging nog niet zo goed.
Gelukkig was het benzinestation een paar 100m verder.
Toeval wil, dat hij juist stil viel en ik nog juist kon uitrollen tot pal voor de benzinepomp :+

De dame van het benzinestation keek al verrast achterom (was aan het schoonmaken). Die had me niet horen aankomen :+ "Hoe zijt gij hier geraakt, heb u nie horen aankomen"

moeje zegge, dis een belgische motor..







:+
 
ik 1x. Was gelukkig maar 2 kilometer lopen met een 125cc. Maar toch vond ik het niet voor herhaling vatbaar.
En de pompbediende keek wel een beetje vreemd, aangezien ze me meestal wel in een straal van 500 meter aan horen komen :+
 
Contactpuntjes van mijn benzinepompje zijn ingebrand. Daarom doet het pompje het soms niet. Ook leuk.

Sta je met benzine (tank) zonder benzine (carbs). :(

Nieuw pompje is besteld *D
 
Wel 2 keer uitgevallen beide op de snelweg, gelukkig had ik me reserve nog :)
 
Nog nooit volledig leeg gereden met de RS125, enkel wel dikwijls op moeilijke verkeers stukken als oprit van snelweg en tijdens inhaal bewegingen dat ik op reserve moet gaan tijdens het rijden... Duurt toch nog 5seconden eer de benzine doorgestroomd is. B|

Verder vroeger 3keer met mn 50cc'er maar dat was omdat daar geen reserve op stond en de benzinemeter was al helemaal gaar, als het halfweg was stond er al op dat de tank leeg was :r

was maar 1km duwen ofzo iederekeer, en 1x me moeder opgebeld die met een jerrycan kwam :}
 
1 keer, dacht dat mijn reserve wel genoeg was om naar benzinepomp te gaan. Maargoed, beetje gummen op de dijk, daar krijg ik een draaikolk van in me tank, dus halverwegen de lek dijk zonder benzine... Gelukkig zag ik na 3 km lopen iemand onderaan de dijk die benzine had, dat was moooooi.
 
Met mijn vorige motor.. Daar zat een benzinemeter op die redelijk goed werkte. Dus ik reed richting pompstation omdat ik mijn machine wat wilde bijgeven maar halverwege (met nog 2 kilometer te gaan) viel ie dus stil. Ik kon die hele fucking benzinekraan niet vinden dus maar gauw aan de kant gezet

Eenmaal langs de kant van de weg bleek dat ik em niet eens in reserve kon zetten omdat mijn tank in de weg zat :?

Toen maar het vrouwtje gebeld met het vriendelijke verzoek of ze even langs wilde rijden (zij moest ook tanken met de auto, alleen niet zo nodig als ik :) ) en saampjes naar het benzinestation gereden..

Mensen hebben me ook raar aan staan kijken toen ik volledig in motorpak uit de auto stapte en vervolgens een jerrycan ging vullen met benzine :D
 
In duitsland langs de autobahn, toen ik nog een 9-liter tankje had.. het was gewoon niet haalbaar om de volgende pomp te halen.. gelukkig waren we met een groepje zodat een paar anderen even een jerrycannetje gingen halen (pomp was nog 10km ver)

Nu gelukkig een 20 liter tank :)
 
Niet zonder gestaan, wel eens op de snelweg eraan herinnerd dat mijn benz.kraan nog dichtstond.... |( |( |( |(
Sta je lekker op de rechterrijbaan, zonder vluchtstrook!
Ik was heeeeel blij dat ik weer verder kon.
 
1x. Zonder sap langs snelweg na circuitdag (dan gebruikt zo'n ZX12R *nog* meer), mobieltje, ANWB bellen, mannetje komt na 20 minuten, getankt, wegwezen :)
 
Yep. Ook één keer. Wilde 'm op reserve zetten, maar daar stond ie dus al op |( .
Heb 'm uit laten lopen (vanaf ca 100km/h), kwam bij een rotonde tot stilstand en op drie kwart daarvan... lag een tankstation *D
 
Twee keer de eerste keer in nederland ,dus gewoon de anwb bellen en die zijn benzine komen brengen
tweede keer in belgie (probeer daar maar eens buiten de snelwegen aan benzine tekomen op een zondag)
Ben net 100 m aan het duwen komt er een belg naar buiten gelopen,hij vroeg wat er was in zei geen benzine meer hij zegt wacht effe,komt terug met een jerrycan
 
Terug
Bovenaan Onderaan