pfff , welke scooter?

Lijkt me een zeer goede deal. Het wordt moeilijk om voor die 2300€ iets beters te vinden.
dat had ik ook zo gedacht.en bij deze een fotootje.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-11-21-13-02-06-936_be.tweedehands.m.jpg
    Screenshot_2022-11-21-13-02-06-936_be.tweedehands.m.jpg
    70,2 KB · Weergaven: 49
en dit is dus mijn normale motor die ik in de winter toch wil ontzien.
 

Bijlagen

  • IMG_20221107_213428.jpg
    IMG_20221107_213428.jpg
    149,8 KB · Weergaven: 50
gefeliciteerd rob, en heb je ook nog het motor idee, zo'n max sym heeft meer vermogen dan een 300cc. Als je gewend bent aan iets groots, is down sizen gewoon een uitdaging, dit komt denk ik ook qua performance het best in de buurt bij jouw huidige motor.
 
we zien wel if ik het gewoon kan worden. Ik geef nogal graag wat gas.😁Ik ben zeker dat het in de winter beter zal zijn met de scooter.
 
Het is een vraagje tussendoor aan onze NL vrienden:
Klopt dat van die 80? Ik dacht dat 90 de norm was overal in de EU. Die vrachtwagens hebben geijkte begrenzers op 90 voor zover ik weet.

(Trouwens altijd een heel slecht idee geweest en dat wijst de praktijk ook uit.
Met de ene vrachtwagen die aan 90 een andere aan 89 inhaalt en daar kilometers en kilometers over doet. Mijn record is een inhaalmaneuver voor mijn neus op de E313 dat geduurd heeft vanaf Lummen tot Geel-Oost: 18km lang.
En de bijna dagelijkse realiteit van vrachtwagens die aan de juiste snelheid achteraan op een onverwachte file inknallen.)
Ik zie dat nog niemand hierop heeft gereageerd. Ja, die 80 klopt in NL.
 
Vrachtwagens mogen in Nederland nergens harder dan 80. Hoe ze dat doen met de begrenzer als ze naar België gaan?

Mocht van mij trouwens wel wat sneller, dan is het verschil met de rest minder groot. We toch nog maar 100 overdag. Heb ik overigens ook geen probleem mee, heb gewoon mijn voertuigen erop aangepast.
 
Vele vrachtwagenchauffeurs vervelen zich ook steendood op de autosnelweg en gaan dan maar « autootje pesten « door elkaar tergend langzaam te gaan inhalen… en de deur dicht te gooien, vlak voor je neus…

Wij rijden ettelijke keren per jaar over en weer naar Zuid-Frankrijk … als we met mijn BMW rijden met zijn kenmerkende snuit, hebben we tweemaal vaker prijs, dan wanneer we met de Mazda van mijn vrouw rijden…

Het beroep van vrachtwagenchauffeur is best zwaar, maar als je dan zo’n hekel aan je job hebt, doe dan iets anders, zou ik zeggen…

Ik ken echt geen enkele chauffeur die zich druk maakt om dat gepeupel in een personenauto. Inhalen is inhalen, genoeg ruimte is genoeg ruimte. Wellicht dat je met de BMW wat harder rijdt en dus vaker last hebt?

Vrachtwagens mogen in Nederland nergens harder dan 80. Hoe ze dat doen met de begrenzer als ze naar België gaan?

Mocht van mij trouwens wel wat sneller, dan is het verschil met de rest minder groot. We toch nog maar 100 overdag. Heb ik overigens ook geen probleem mee, heb gewoon mijn voertuigen erop aangepast.

De begrenzer staat behalve bij de "Simon Loos"jes van Nederland niet op 80... Vroeger op 90 en tegenwoordig steeds vaker op 85.
 
Terug
Bovenaan Onderaan