Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een Beverly 350 of een SH 350 hebben geen moeite met snelwegen.waarom 400cc? denk dat een 300 a 350cc het te moeilijk gaan hebben op de snelweg. Dagelijks doe ik toch 35 km enkele rit waarvan een 30km autosnelweg is. Wat denken jullie?
,daar heb je een punt, maar ik hou toch wel van de marge ...Een Scarabeo 300 of een Kymco People GT300i mogelijk wel en die kunnen gewoon aardig mee op de snelweg. Heb nog altijd goede herinneringen aan mijn Beo 300. Leuker dan de GT300 alhoewel die wat meer pk's had. Meen me te herinneren; 22pk vs 27pk. Toch relatief een aardig verschil. Maar beiden konden gewoon mee komen op de snelweg. Met, uiteraard, de nadruk op meekomen. Je kunt niet even vlot doortrekken als je al 120 rijdt en er komt iemand op je afgestormd.
Maar als je rustig aan doet gaat alles boven de 125 op de snelweg. 125cc kan ook maar dat is heel erg spannend..... Heb het wel eens geprobeerd met een PCX125. Heb je stalen zenuwen nodig als de grille van een grote Scania op je spatbord hebt. Een echte macho rijdt dan ook geen R1 maar een 125cc . Ik ben geen macho.
… en die heeft slechts 17pk een loopt 120km/h. Je mag in NL toch maar 100km/h.Rij zelf sinds kort een Aprilia sr gt 200, slechts 174cc.
Heb al aardig wat snelwegen gereden, ben verbaasd hoe gemakkelijk hij meekomt.
Volgens mij is hij hier nooit echt (actief) geweest.Ik weet niet of TS eigenlijk dit topic nog leest… volgens mij heeft hij hierboven reeds afscheid genomen … maar gaan jullie rustig door met goede raad geven, hoor .…
Het is een vraagje tussendoor aan onze NL vrienden:ja maar vrachtwagens rijden in NL 80. in Belgie 90,en soms 95 maar dan meestal polen bulgaren enz...
Dat is wel zo. Mijn Beverly met diezelfde 300 als jouw Scarabeo kan ook best mee op de snelweg, maar je voelt toch dat ie dan zo een beetje aan het eind van zijn kunnen zit. Dat voel ik aan als dat is niet helemaal de bedoeling.(...)
De rit terug met de Beo was geen enkel probleem. Genoeg reserve op de snelweg. Een 300cc heeft genoeg reserve op de snelweg en is toch nog licht genoeg om lekker handelbaar te zijn in de stad. (...)
Dat klopt. Maar dat is toch het probleem dat robmoto heeft. Goed spul genoeg, en het hoeft allemaal zo zwaar niet te zijn. Maar past het binnen zijn budget?@PeterCC Een Bev350 heeft inderdaad een stuk meer vermogen maar valt in een andere prijsklasse dan de oudere 300cc's. Een XMax is overigens ook nogal prijzig. Of anders bij Sym of Kymco shoppen?
Inderdaad ook een optie.Voor dat geld kun je volgens mij een goede majesty 400 kopen. Praktisch ding met veel bergruimte. Ik ben er tenminste dik tevreden over