PGM V8

Kars

(O_o)
10 jun 2003
5.835
1.183
Achterhoek
Al struinend op teh interwebs kwam ik de (schijnbaar) nieuwe PGM 2.0 V8 tegen.

1-700x467.jpg



Jawel, een V8 in een motorfiets. Waar hebben we dat eerder gezien...

Stukje info:
" The iconic V8, reborn as an authentic motorcycle engine. A meticulously crafted, compact and outrageously powerful motorcycle for the discerning rider. "

The PGM motorcycle features a 90-degree 2L V8 engine producing 334hp @ 12800rpm / 214Nm @ 9500rpm. Australian built to the highest quality from front to back including MoTeC fuel injection, Brembo brakes, Akrapovic titanium exhaust and Marchesini forged alloy wheels. The PGM motorcycle weighs in at 242kg wet giving it one crazy power to weight ratio!

PGM is now taking orders for genuine interested parties. For more information go to: pgmv8 – The Worlds MOST POWERFUL Production Motorcycle


Wat denken we; wordt dit een hit of gewoon een miskleun?
 
Laatst bewerkt:
Denk geen hit, wordt waarschijnlijk te specifiek/niche en te duur. Ook moet ik eerlijk zeggen dat het design van de fiets me niet echt aanspreekt, niet echt uniek of eyecatching.
 
Hoeveel zin heeft dit nog tov de normaal verkrijgbare superfietsen? Het enige wat ik kan bedenken is een hogere topsnelheid en daar heb je volgens mij in de meeste landen geen kut aan.
 
Ik vind een V8 blok wel vreselijk cool anders hoor !!

Zou er graag eens wat kilometers op maken ! Puur om de rijervaring met een 2000cc blok met 8 cilinders, die beleving zal geheel anders zijn en ik kan me voorstellen dat ik er wel door gecharmeerd zou zijn :) :Y

Het uiterlijk van deze motor zou ik ook op wat puntjes aan willen passen, maar dat is puur cosmetisch en boeit me eigenlijk niet zo.

Damn... die uitlaat... lekker aanpassen, 8 uitlaatdempertjes :} }) :}

En die radiateur ter grote van een schuurdeur moet weg aan de voorkant, op eoa manier naar de zijkant, achterkant, onder zadel / subframe en dan maar ventilatortjes erop ofzo.
Moet te doen zijn, dat ding ziet er niet uit van voor en lijkt zo wel een stenenvanger voor t blok :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een V8 blok wel vreselijk cool anders hoor !!

Zou er graag eens wat kilometers op maken ! Puur om de rijervaring met een 2000cc blok met 8 cilinders, die beleving zal geheel anders zijn en ik kan me voorstellen dat ik er wel door gecharmeerd zou zijn :) :Y

Het uiterlijk van deze motor zou ik ook op wat puntjes aan willen passen, maar dat is puur cosmetisch en boeit me eigenlijk niet zo.

Damn... die uitlaat... lekker aanpassen, 8 uitlaatdempertjes :} }) :}

En die radiateur ter grote van een schuurdeur moet weg aan de voorkant, op eoa manier naar de zijkant, achterkant, onder zadel / subframe en dan maar ventilatortjes erop ofzo.
Moet te doen zijn, dat ding ziet er niet uit van voor en lijkt zo wel een stenenvanger voor t blok :+

:^

Niks aan toe te voegen!
 
Maar jij hebt dan ook een V-max gereden, dan is t logisch :+

:+
Die was mooi van lelijkheid, en vooral logheid waardoor hij ook erg naar rechts trok, richting pomp.
Dat laatste zal met dit hok wel niet anders zijn ( tankinhoud 16.5 L ) al heeft dit blok meer pk's en, draait veel soepeler en weegt de fiets 68 kilo minder. :9
 
Ik vind een V8 blok wel vreselijk cool anders hoor !!

Zou er graag eens wat kilometers op maken ! Puur om de rijervaring met een 2000cc blok met 8 cilinders, die beleving zal geheel anders zijn en ik kan me voorstellen dat ik er wel door gecharmeerd zou zijn :) :Y

Het uiterlijk van deze motor zou ik ook op wat puntjes aan willen passen, maar dat is puur cosmetisch en boeit me eigenlijk niet zo.

Damn... die uitlaat... lekker aanpassen, 8 uitlaatdempertjes :} }) :}

En die radiateur ter grote van een schuurdeur moet weg aan de voorkant, op eoa manier naar de zijkant, achterkant, onder zadel / subframe en dan maar ventilatortjes erop ofzo.
Moet te doen zijn, dat ding ziet er niet uit van voor en lijkt zo wel een stenenvanger voor t blok :+

Ja, want dat werkte ook al zo goed voor de Benelli Tornado :P en waar wil je die acht uitlaatdempers nog gaan plaatsen dan :9

Ik denk dat die radiateur daar toch echt wel moet zitten. Ik vind het persoonlijk alleen jammer dat het onderste deel van de radiateur nog naar voren geknikt is, van wat ik op de foto's kan oordelen had ie prima recht kunnen lopen en dan was het gat tussen uitlaten en radiateur een stuk kleiner en dat had mij een stuk netter geleken.

Maargoed voor mij maakt het niet uit in welke verpakking een V8 motorfiets komt met >13.000rpm, ik wil er sowieso wel 1! Ben alleen bang dat de prijs, véél meer dan het uiterlijk, me van aanschaf gaat weerhouden.

Zie trouwens net ook dat ie 5 kleppen per cilinder heeft, dus 40 stuks totaal *O* omdat een 'normale' 32 kleps geen uitdaging genoeg was ofzo :+
 
Laatst bewerkt:
Is dat hetzelfde bedrijf die twee FZR 400 blokjes aan elkaar had gelast tot een 800 cc V8?

Was zeker niet dik genoeg dat ze nu maar naar een oud R1 blok gegrepen hebben (niet op linkjes geklikt maar wel al iets gelezen van 40 kleppen ;) )? Twee 600 cc blokken aan elkaar lijmen lijkt me ook wel leuk, een 1200 cc V8 :9~

Als Triumph rijder moet ik natuurlijk de V6 nog promoten :+ Is die er al?
En twee Z 1300 blokken tot een V12 maken had één of andere Brit al in z'n schuurtje gedaan :}
 
Is volgens mij een R1 blok inderdaad, nou ja 2 R1 blokken dan.

V6 is er ook, Horex heet dat ding.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik denk? Dat ik hem niet kan betalen :)

Topspeed? How brave are you? :)
En ze hebben er een naked van gemaakt.

Verder gaat deze fiets wat mij betreft puur om techniek en sound en boeit het al niet meer hoe die eruit ziet.

Doet mij denken aan de plaatselijke motorboer. Die kocht destijds voor zichzelf een V2 Rotax blok. Die werden geleverd met een Aprillia Mille eromheen. Ook goed zei hij, doe die Aprillia er dan ook maar bij, wat jij wil... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan