PGO motorscooters

Wimper

MF veteraan
22 okt 2007
1.498
13
Antwerpen (Wilrijk)
Iemand ervaring met deze motoscooters.

M'n buurjongen (18j) heeft zo'n 125cc en ik vind dat wel een stoere motoscooter. Aan hem vragen of dat nu goed rijdt is zinloos omdat hij niet anders gewoon is en daarvoor enkel 50cc brommertjes heeft gereden.
 
Ik ken hem eigenlijk alleen maar van ziens hoor. Heb buiten een beleefde knik nog nooit met hem gesproken.

Hier in Antwerpen (in de betere wijken) wemelt het van de Francofonen dus franssprekende mensen. Hij kan ook Nederlands hoor maar ze voelen zich altijd iets beter dan de gewone Nederlandssprekende Belgen.

Maar goed,

Hem lenen zal er niet in zitten of ik moest mijn VFR ter beschikking stellen maar dat is uit den boze en zeker omdat hij geen motorijbewijs hebben.
 
Francofonen.... :? :?

Prachtige uitdrukking. Maareh: als ik een franstalige Belg voor Francofoon uitmaak, krijg ik dan een ouderwetse Hollandse knal voor mijn kop of is het een wat mildere belediging? Ik heb in mijn werk nog wel eens te maken met Franstaligen die alleen dan Nederlands kunnen spreken als je ze voor rotte vis uitmaakt.

Maareh: proefritje...
Hoewel, de doorsnee 125 cc scooter rijdt hooguit 100 - 110 km/uur. Het zijn inderdaad een soort opgevoerde bromscooters. Ik zou het nu zelf toch meer richting 250 cc zoeken,
hoewel onze 150 cc Dylan altijd dapper zijn best doet mijn dikke lijf naar de 110 km/uur te slingeren.
 
Leuk ding zo'n PGO, zeker de moeite waard [mits je niet te vaak de snelweg moet nemen].
 
Francofonen.... :? :?

Prachtige uitdrukking. Maareh: als ik een franstalige Belg voor Francofoon uitmaak, krijg ik dan een ouderwetse Hollandse knal voor mijn kop of is het een wat mildere belediging? Ik heb in mijn werk nog wel eens te maken met Franstaligen die alleen dan Nederlands kunnen spreken als je ze voor rotte vis uitmaakt.

Maareh: proefritje...
Hoewel, de doorsnee 125 cc scooter rijdt hooguit 100 - 110 km/uur. Het zijn inderdaad een soort opgevoerde bromscooters. Ik zou het nu zelf toch meer richting 250 cc zoeken,
hoewel onze 150 cc Dylan altijd dapper zijn best doet mijn dikke lijf naar de 110 km/uur te slingeren.


Nee hoor _O- Francofoon is gewoon een keurige benaming voor de Walen of Franstalligen in België.

Hoe je een Waal moet uitmaken zodat hij toch Nederlands zou willen spreken wil ik liever niet kwijt want dan boei ik me weer op _O- in die omhooggescheten Walen _O-

PGO dan. Was een topicje met een vraag gesteld puur uit interesse, niets meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan