Phillip island

Nou wie heeftde beste kaarten

  • Lorenzo.

    Stemmen: 8 13,6%
  • Rossi.

    Stemmen: 39 66,1%
  • Pedrosa.

    Stemmen: 3 5,1%
  • Marquez.

    Stemmen: 6 10,2%
  • Miller

    Stemmen: 3 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    59
De zijwind bedoel je dan? Daarin heb je gelijk. Maar de drukval die over de kuip ontstaat, zal er wel degelijk voor zorgen dat er een gedeelte van de voorwaartse wind doorheen de gaten zal worden gezogen. En dat zal de stabiliteit wel verbeteren die plotse zijwinden gedeeltelijk opvangen. Maar daarentegen zal het wel wat extra weerstand opleveren.

Fout: de luchtstroom over de zijden van de kuip worden afgezwakt en de wind doorheen de gaten gaan enkel meer turbulentie opleveren.

dommerik :+
 
als een motor op snelheid is gaat de wind echt niet door die gaten, gevalletje placebo.
Ze zullen het echt niet voor niets doen. Dat ze valse informatie naar buiten brengen over de daadwerkelijke functie van die gaten, ok. Ik denk alleen niet dat de gemiddelde boeren lul (incl. jij en ik) het beter weten dan de knappe koppen achter de teams binnen de motoGP paddock.
 
Ook bij MotoGP is dit zo geweest, maar denk niet dat we dit dit jaar hebben gezien.
Vorig jaar reed lorenzo hier wel nog mee rond op PI (snel nog even gecontroleerd, het is duidelijk te zien op de foto's waar hij die meeuw aanreed)
Maar was dit toen niet om minder invloed te hebben van de zijwaartse wind?

MotoGP idd dit jaar niet, ik meen het op een aantal moto3 machines wel gezien te hebben.

O.a. zijwind idd van wat ik ervan begrepen heb, stukje stabiliteit wat ik schreef dus. :Y
 
Er is iemand een keer mee begonnen als experiment, die won de race en iedereen copieeerde het.
 
OeZxOqi.jpg


PJG_6436++STONER+on+way+to+pole.jpg
 
Voortaan mag Ducati een stukje minder duur carbon gebruiken.
Scheelt weer in de productie. Wat nou windtunnel. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan