Piaggio 350 Sport Touring gestolen in Eindhoven

DMonster

Die hard MF'er
23 mei 2002
709
10
Eindhoven
Ik vind het beroerd voor je. Het is wel roofgoed. Omdat het een scooter is, lijkt het wel of de meesten het niet erg vinden, gezien het aantal reacties. Maar dat is hopelijk schijn.
Beetje redelijk verzekerd?
 
Laatst bewerkt:
Zwaar klote voor je en hoop dat het gemis van de machine financieel wordt gecompenseerd.
Maar.....dan heb ik toch eigenlijk wel 1 vraag aan jou: Het lijkt me dat jij jouw motorscooter niet ergens aan vast had gezet.
Indien dat zo is waarom in hemelsnaam had jij dan jouw motorscooter niet vastgezet met een ketting aan een paal of hek om het die klootzakken net wat moeilijker te maken??
 
Zwaar klote voor je en hoop dat het gemis van de machine financieel wordt gecompenseerd.
Maar.....dan heb ik toch eigenlijk wel 1 vraag aan jou: Het lijkt me dat jij jouw motorscooter niet ergens aan vast had gezet.
Indien dat zo is waarom in hemelsnaam had jij dan jouw motorscooter niet vastgezet met een ketting aan een paal of hek om het die klootzakken net wat moeilijker te maken??
Lijkt ook niet eens op stuurslot te staan, en voor op de stoep? lijkt inderdaad op een presenteerblaadje, maar het blijft ongelofelijk balen dat dit soort gespuis niet met hun poten van andermans spullen af kan blijven.

@DMonster : gezien je beelden hebt, mogelijk dat ze even ervoor al op verkenning uit zijn gegaan met auto/scooter of te voet. Misschien daar extra aanwijzingen. Daarnaast heeft de achterste geen handschoenen aan, misschien vingerafdrukken ergens, alhoewel ik van de politie geen grootschalig onderzoek verwacht. aangifte verwerken voor de verzekering en op naar de volgende zaak.
 
Wat ontzettend zuur!

Kun je die tijd/datum uit beeld krijgen, want het gezicht van de achterkant-tiller lijkt daarmee vol in beeld te komen..
In die regio veel drugsrunners met een immigratie-achtergrond die gretig gebruikmaken van scooters (zeg ik dit politiek-correct genoeg?)..
 
Kleine motorscooters worden het meest gestolen, en zonder A rijbewijs op gereden, als ze niet vast staan makkelijk mee te nemen en zijn sneller dan (opgevoerde) bromscooters, worden na diefstal gebruikt voor criminele activiteiten. Deze stond buiten goed in het zicht maar ze worden ook uit bergingen en stallingen gestolen, ze breken dan gewoon de deur open en halen hem eruit.

“Dmonster”de jouwe was van 2013 en wellicht niet meer AR verzekerd maar als je hem WA plus verzekerd hebt, krijg je de dagwaarde er voor terug, als die niet binnen 30 dagen teruggevonden wordt en uiteraard aangifte hebt gedaan, de originele sleutels hebt en met een art.4 slot op slot stond.

Misschien een grote, zwaardere motorscooter er voor in de plaats nemen, die zijn niet interessant voor, snelle criminele activiteiten en moeilijker, lastiger mee te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de Topicstarter nog niet heeft gereageerd.
Wellicht druk met belangrijkere zaken en dat is begrijpelijk, maar.....ik snap er werkelijk nog geen ene biet van waarom de beste man nou toch echt zijn machine waarop hij kennelijk toch zuinig was neerzet voor zijn woning zonder ook maar enigszins vast te maken aan een paal of hek.
Anno 2020 is dat gewoonweg godsonmogelijk en als iemand werkelijk denkt zijn of haar motorfiets zo neer te kunnen zetten en dan met name tijdens de nachtelijke uren dan vraag ik me echt af hoe zo’n iemand denkt.
 
Topicstarter denk misschien...oeps....wat krijg ik nu toch allemaal over me heen....had me motorscooter toch niet zo neer moeten zetten.

Maar gelukkig, staan de boeven op de foto’s, ben ik AR (WA plus) verzekerd, stond die met een Art. 4 slot aan het achterwiel op slot, en heb ik beide contactslot en Art.4 slot sleutels nog.....toch....})
 
Jammer dat de Topicstarter nog niet heeft gereageerd.
Wellicht druk met belangrijkere zaken en dat is begrijpelijk, maar.....ik snap er werkelijk nog geen ene biet van waarom de beste man nou toch echt zijn machine waarop hij kennelijk toch zuinig was neerzet voor zijn woning zonder ook maar enigszins vast te maken aan een paal of hek.
Anno 2020 is dat gewoonweg godsonmogelijk en als iemand werkelijk denkt zijn of haar motorfiets zo neer te kunnen zetten en dan met name tijdens de nachtelijke uren dan vraag ik me echt af hoe zo’n iemand denkt.
Topicstarter denk misschien...oeps....wat krijg ik nu toch allemaal over me heen....had me motorscooter toch niet zo neer moeten zetten.

Maar gelukkig, staan de boeven op de foto’s, ben ik AR (WA plus) verzekerd, stond die met een Art. 4 slot aan het achterwiel op slot, en heb ik beide contactslot en Art.4 slot sleutels nog.....toch....})

Hoe je het ook went of keert het is zuur als je motor/scooter gejat wordt.
Ze hebben er gewoon met hun p€stklauwen van af te blijven.
En al las je hem vast aan de Van Brienenoordbrug, als hem willen hebben nemen ze hem toch wel mee.

Ik sprak laatst nog een man, zijn nieuwe yamaha motorscooter hebben ze gejat.
Stond in een afgesloten gemeenschappelijke garage met alarm en een art 4 slot, binnen 5 minuten binnen, sloten gesloopt, alarm er af en yamaha weg.
En er hangen nog beveiligingscamera's.
 
Ik sprak laatst nog een man, zijn nieuwe yamaha motorscooter hebben ze gejat.
Stond in een afgesloten gemeenschappelijke garage met alarm en een art 4 slot, binnen 5 minuten binnen, sloten gesloopt, alarm er af en yamaha weg.
En er hangen nog beveiligingscamera's.
Het mag toch onderhand wel duidelijk zijn de gemeenschappelijke garages ZEER GEVOELIG zijn voor DIEFSTAL!!
Je kan 'm nog beter op de stoep parkeren, dan in de vermeend veilige garage.
 
FYI: motor stond op stuurslot + schijfremslot (ART4) en All risk verzekerd. (Alle sleutels en bonnetjes nog aanwezig). Tja, je moet je motor toch ergens neerzetten en niet iedereen heeft de luxe van een afgesloten garage.

Had ik h'm vastgelegd aan de lantaarnpaal had het 20 seconden langer geduurd ( Kettingslot openbreken? Technieken zoals kettingslot openknippen ) als de daders goed gereedschap mee hadden genomen.

De Marktplaats.nl (die ik in de gaten houd) prijzen vallen me reuze mee, maar ben bang dat de dagprijs minimaal is (want 2013) ;-s

Dat ik de camerabeelden heb is meegenomen en leuk voor de borrel maar leveren uiteindelijk weinig op (want geen duidelijk signalement)
 
FYI: motor stond op stuurslot + schijfremslot (ART4) en All risk verzekerd. (Alle sleutels en bonnetjes nog aanwezig). Tja, je moet je motor toch ergens neerzetten en niet iedereen heeft de luxe van een afgesloten garage.

Had ik h'm vastgelegd aan de lantaarnpaal had het 20 seconden langer geduurd ( Kettingslot openbreken? Technieken zoals kettingslot openknippen ) als de daders goed gereedschap mee hadden genomen.

De Marktplaats.nl (die ik in de gaten houd) prijzen vallen me reuze mee, maar ben bang dat de dagprijs minimaal is (want 2013) ;-s

Dat ik de camerabeelden heb is meegenomen en leuk voor de borrel maar leveren uiteindelijk weinig op (want geen duidelijk signalement)
Het gaat er uiteindelijk om dat je van je verzekering er in ieder geval nog wat voor terug krijgt.

Kleine motorscooters, lijkend op bromscooters worden dagelijks gestolen, er is geen houden aan, en de boeven worden zelden gepakt. Een goede AR verzekering en een Art 4 slot is gewoon noodzakelijk. Aangifte doen doe je voor de verzekering en na uitbetaling gewoon verder gaan.
 
Gisteren schadeafhandeling aan de lijn gehad. Beetje gezeur waarom ik h'm op de stoep had gezet, zo in het zicht, en waarom ie niet vastlag aan de lantaarnpaal.

Maar... superkeurige (vind ik) dagprijs gekregen van 2/3 van de nieuwprijs (voor een motor van 2013 :t )Wat in mijn voordeel sprak was o.a. 1e eigenaarschap.
Alvast eens gaan oriënteren voor wat anders... :)
 
Gisteren schadeafhandeling aan de lijn gehad. Beetje gezeur waarom ik h'm op de stoep had gezet, zo in het zicht, en waarom ie niet vastlag aan de lantaarnpaal.

Maar... superkeurige (vind ik) dagprijs gekregen van 2/3 van de nieuwprijs (voor een motor van 2013 :t )Wat in mijn voordeel sprak was o.a. 1e eigenaarschap.
Alvast eens gaan oriënteren voor wat anders... :)
Goed man, dat is, gezien de omstandigheden, helemaal niet verkeerd.

En dan nu een “echte” motorscooter kopen, geen legale opgevoerde bromscooter meer :P

Als je hem toch buiten moet laten staan is er voor een zwaardere motorscooter plaats zat en is niet interessant voor crimineel gespuis die ‘m even voor een snelle criminelen daad willen gebruiken.
 
Bericht ontvangen, van de Politie (update), dat deze terug gevonden is en of ik deze wil ophalen of afstand van wil doen.

Geen bericht van de verzekering gekregen. Zou verwachten dat deze van de verzekering is (want schade is uitgekeerd). Iemand ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
FYI: motor stond op stuurslot + schijfremslot (ART4) en All risk verzekerd. (Alle sleutels en bonnetjes nog aanwezig). Tja, je moet je motor toch ergens neerzetten en niet iedereen heeft de luxe van een afgesloten garage.

Had ik h'm vastgelegd aan de lantaarnpaal had het 20 seconden langer geduurd ( Kettingslot openbreken? Technieken zoals kettingslot openknippen ) als de daders goed gereedschap mee hadden genomen.

De Marktplaats.nl (die ik in de gaten houd) prijzen vallen me reuze mee, maar ben bang dat de dagprijs minimaal is (want 2013) ;-s

Dat ik de camerabeelden heb is meegenomen en leuk voor de borrel maar leveren uiteindelijk weinig op (want geen duidelijk signalement)
Heb ik hier op MF al eerder gemeld.
Met accu-slijptol is een dik kettingslot heel snel door te slijpen. (zelf ervaring in enkele tellen)
Dat had bij jou idd hooguit 20-30 sec meer tijd gekost. Natuurlijk moet je dan wel een tolletje bij je hebben.

Mijn oude FZ staat buiten tegen mijn slaapkamerraam. 's Zomers staat raam altijd op een kier terwijl ik slaap.
Motor op stuurslot. Voorwiel met remschijfslot en achterwiel met een kettingslot er omheen.
Als beide wielen door slot niet kunnen rollen, kunnen ze niet heel snel de motor verplaatsen, bijv naar de bestelwagen.
Er zal dan toch eerst minimaal 1 van de wielen vrij moeten worden gemaakt. Anders tillen. Maar 230kg.....?
Als laatste heb ik nog de 'joker'. Dat is de buuf dat veel in de gaten heeft. Die ziet ALLES!
Dan nog heb ik niet de illusie dat ie niet voor het raam gestolen kan worden.

's Winters staat ie in een afgesloten garage. Met genoemde 3 sloten. Ook daar kan ie verdwijnen.
Maar... superkeurige (vind ik) dagprijs gekregen van 2/3 van de nieuwprijs (voor een motor van 2013 :t )
Dan kom je er nog heel goed vanaf!

Toch als ze nu hebben uitgekeerd heeft wel een keerzijde. (schat ik zo in)
Als nog een keer gebeurt, dan zullen ze wrs daarna extra eisen stellen aan sloten, binnen stallen ect.
Nog weer een keer, dan willen ze jou mss wel niet meer verzekeren. Te groot risico!

Dus wat koop je voor al dat gezeik?
Mss moet je toch gaan nadenken over een betere oplossing voor nacht-stallen.
 
Bericht ontvangen dat deze terug gevonden is en of ik deze wil ophalen of afstand van wil doen.
Van wie?

Als verzekering heeft uitbetaald, is hij niet meer van jou. Ookal wordt ie teruggevonden. Ik zou evt contact opnemen met verzekering, mogen zij beslissen.

Als ik jou was zou ik m niet terug willen. Is natuurlijk 2 jr lang afgeragt.
 
Voor de zekerheid met de verzekering contact opnemen om gezeik te voorkomen. Waarschijnlijk is de scooter in de tussentijd inderdaad zo erg misbruikt, dat je de scooter eigenlijk niet eens meer terug zou willen.
 
Bericht ontvangen dat deze terug gevonden is en of ik deze wil ophalen of afstand van wil doen.

Geen bericht van de verzekering gekregen. Zou verwachten dat deze van de verzekering is (want schade is uitgekeerd). Iemand ervaring mee?

Het gaat hetzelfde als wanneer de verzekering nog niet uitbetaald zou hebben. Bijvoorbeeld bij een total loss ongeluk.

Jij moet de verzekering inlichten en die laten hem taxeren. Als het bedrag bekend is dan heb jij de keuze om hem te houden, dan moet je dat bedrag aan de verzekering betalen.
Wil je hem niet dan gaat hij naar een opkoper die de verzekering betalen.
 
Bericht van verzekering: idd schade is al vergoed dus motor is van de verzekeraar. Afstand tekenen , verzekeraar + politie geinformeerd. Case closed. Goed om te horen dat de daders er geen plezier meer van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan