Katswiri109
MF veteraan
We hebben het blokje na een catastrofale vastloper opnieuw laten opbouwen door een specialist, nieuwe krukas en zuiger-cilinder, etc.
De reden dat ie kapotgelopen is is onbekend maar het zou zeker geen gebrek aan smering geweest zijn.
Het enige wat we eigenlijk zelf gedaan hebben is de carburateur en uitlaat er terug opgezet. Voor het blok kapot liep leek de afstelling ok.
Het blok loopt nu stationair en als je heel voorzichtig het gas opendraait komt ie ook op toeren, als ie eenmaal boven tweeduizend toeren is hangt ie gewoon normaal aan het gas.
Luchtregelschroef staat nu 2,5 slag uit, en we hebben een paar sproeiers geprobeerd van 74 terug naar 60 waarbij hij nog het best start, loopt en oppakt vanaf stationair.
Dit alles zonder luchtfilter omdat ie met filter niet eens start.
Wat zou een plausibele oorzaak kunnen zijn voor dat slechte oppakken? Valse lucht, ontstekingstijdstip te laat, of ..?
Ga dit dinsdag ook vragen aan de specialist maar zou graag eerder dingen uitsluiten.
De reden dat ie kapotgelopen is is onbekend maar het zou zeker geen gebrek aan smering geweest zijn.
Het enige wat we eigenlijk zelf gedaan hebben is de carburateur en uitlaat er terug opgezet. Voor het blok kapot liep leek de afstelling ok.
Het blok loopt nu stationair en als je heel voorzichtig het gas opendraait komt ie ook op toeren, als ie eenmaal boven tweeduizend toeren is hangt ie gewoon normaal aan het gas.
Luchtregelschroef staat nu 2,5 slag uit, en we hebben een paar sproeiers geprobeerd van 74 terug naar 60 waarbij hij nog het best start, loopt en oppakt vanaf stationair.
Dit alles zonder luchtfilter omdat ie met filter niet eens start.
Wat zou een plausibele oorzaak kunnen zijn voor dat slechte oppakken? Valse lucht, ontstekingstijdstip te laat, of ..?
Ga dit dinsdag ook vragen aan de specialist maar zou graag eerder dingen uitsluiten.