Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

We gaan het zien, op AliExpress heb ik een losse eindkap besteld voor een achterspatbord, kijken of ik daar iets mee kan fabrikseren.
 
Ook bij motoren komt dit euvel vaak voor. Ik ergst bij de BMW F700 (2x), daar zat de modder zelfs achter op m'n helm. De Honda NC750 (3x) was een goede tweede. Op de Honda's heb ik een hugger gemonteerd. Toen ik de eerste foto's van de nieuwe Beverly's te zien kreeg, zag ik de bui al hangen. Hetzelfde geldt voor de Aprilia SR GT125/200, die heeft ook zo'n laaghangend nummerbord en daardoor een veel te kort achterspatbord. Ik vind dat lage nummerbord ook niet mooi maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
 
@JustArt het valt mij op dat jou zadel ook helemaal onder de modderspatten zit , dat heb ik niet ,al dat komen omdat je het onderste spatbord inkort hebt?
Misschien ook nog een idee is om een spatlap te monteren op het gedeelte wat je nu afgeplakt hebt.
 
@JustArt het valt mij op dat jou zadel ook helemaal onder de modderspatten zit , dat heb ik niet ,al dat komen omdat je het onderste spatbord inkort hebt?
Misschien ook nog een idee is om een spatlap te monteren op het gedeelte wat je nu afgeplakt hebt.
Of een stukje van een 100mm mastgoot 😂
 
Het vorige Beverly model had daar geen last van want het achterspatbord was volledig gesloten tot achter het achterwiel.
Dat klopt.. Dus behalve dat achterkant van de nieuwe Beverly niet mooi gelukt vind, qua design (maar, dat is smaak).. Is deze blijkbaar ook niet echt gelukt in z'n functionaliteit.
Geef mij voorlopig nog maar ff mijn BV350 😜
 
Dat klopt.. Dus behalve dat achterkant van de nieuwe Beverly niet mooi gelukt vind, qua design (maar, dat is smaak).. Is deze blijkbaar ook niet echt gelukt in z'n functionaliteit.
Geef mij voorlopig nog maar ff mijn BV350 😜
Ik denk dat er ten huize Piaggio lang zal gediscussieerd geweest zijn over die achterkant.
Het vorige model, ons model dus, werd door sommigen als te soft, te afgerond, te elegant, kortom niet stoer genoeg ervaren voor een grote scooter. De nieuwe moest stoerder en die lage plaatsing van de nummerplaathouder en aan het achterwiel hoort daar blijkbaar bij.
 
Dat klopt.. Dus behalve dat achterkant van de nieuwe Beverly niet mooi gelukt vind, qua design (maar, dat is smaak).. Is deze blijkbaar ook niet echt gelukt in z'n functionaliteit.
Geef mij voorlopig nog maar ff mijn BV350 😜
Helemaal mee eens. Ook motorisch had ik liever de 350.
 
Sommige merken hebben er wel over nagedacht ik een filmpje over een italjet dragster 200
kijk bij minuut 14 .
 
@JustArt het valt mij op dat jou zadel ook helemaal onder de modderspatten zit , dat heb ik niet ,al dat komen omdat je het onderste spatbord inkort hebt?
Misschien ook nog een idee is om een spatlap te monteren op het gedeelte wat je nu afgeplakt hebt.
Ik heb het stukje wat ik afgezaagd heb weer vastgemaakt maar maakte geen verschil . Ik heb nu een plastic kapje met tape vastgemaakt en dit werkt goed
 

Bijlagen

  • IMG_20220118_160449.jpg
    IMG_20220118_160449.jpg
    100 KB · Weergaven: 32
Nu heb je overlap tussen de vaste spatlap, die je verlengd hebt, en de spatlap die aan je achterwiel bevestigd is. Dat zal inderdaad wel werken.
Maar heb je nu nog je hele veerweg zonder dat die 2 tegen elkaar aanstoten? Het lijkt me dat de afstand tussen de 2 nogal klein is.
 
Goedemorgen,

Ben sinds zaterdag een trotse bezitter van Piaggio Beverly 400 S. Hoop hem aanstaande zaterdag te kunnen ophalen. Een proefrit op een 350 was super. Zijn er nog zaken waar ik bij de oplevering op moet letten?
Heb mijn garmin laten omzetten en de koppeling voor mijn druppellader.
 
Ik had een Honda Deauville. Heeft voor een kleiner persoon, een hoog zwaartepunt. Als je dan niet meer met de voeten aan de grond kunt komen, moet je verder kijken.
 
Hee u allen, ik heb sinds een paar maanden een 400 s Nero Tempesta & hij bevalt mij prima. Ik ben op zoek naar een werkplaats handboek, heeft iemand die of weet iemand waar ik die kan vinden?
 
Hallo allemaal,

Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Beverly 400 S Nero tempesta. Als accessoires een alarm en hoog windscherm. Een erg fijne motorscooter en heb al ongeveer 900km erop zitten.

Als de motorscooter goed warm is na ongeveer een uur rijden en ik met constante snelheid rij, 20km 30km 50km dan hikt de motorscooter soms. Ook heel af en toe een plof geluid uit de uitlaat. Als ik lekker aan het gassen ben merk geen hik of plof.

Heeft dit te maken met te weinig benzine of staat er een gasklep niet goed afgesteld? Zal contact opnemen met de dealer maar het lijkt me leuk om mijn ervaringen op dit forum te delen. Graag hoor ik advies en of jullie hier ook last van hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan