Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

@Dejager in de begin fase had ik wat problemen met afslaan van de scooter dit is opgelost doormiddel van een software update.
Misschien heeft jou scooter die update niet gehad en moet dat even gedaan worden succes.
En gefeliciteerd met je scooter en veel plezier ermee, ik sta nu op ruim 13000 km.
 
Ik heb de eerdere verhalen gelezen over het niet in 1x starten en afslaan. Hier nog geen last van gehad. Zal met de dealer overleggen of de software up-to-date is.

Welke benzine tanken jullie? E10 is wat ik nu een paar keer heb getankt. Zal een keertje 98 tanken om te kijken of dat echt lekkerder rijdt dan e10.
 
Heb vandaag het wind schermpje van Malossi binnen gekregen. Van de originele werd in gek van het gebulder op mijn hoofd. Deze is wat lager. Zal morgen foto posten
 
Vandaag nieuwe ruitje erop gezet. Schermpje staat mooi maar hoe Malossi de beugels en klemmetjes heeft ontworpen… mwah een hoog Action gehalte. En de rubbers die het gat moeten afsluiten ook niet mooiste oplossing. Had wel meer van zo mooi merk verwacht.
 

Bijlagen

  • FA0ED2F5-9FFE-4629-8EE3-E14679F156B5.jpeg
    FA0ED2F5-9FFE-4629-8EE3-E14679F156B5.jpeg
    169,4 KB · Weergaven: 22
  • D9E03F77-4597-4F77-A23A-3CF1AAAF25CB.jpeg
    D9E03F77-4597-4F77-A23A-3CF1AAAF25CB.jpeg
    245,2 KB · Weergaven: 25
  • 7903A608-4866-45D3-8E94-DD9BE1B55C08.jpeg
    7903A608-4866-45D3-8E94-DD9BE1B55C08.jpeg
    108,1 KB · Weergaven: 29
@CapireXRS250

Ziet er goed uit!

Hoe heb je het grotere scherm eraf gehaald? Je kan alles losdraaien hij het standaard scherm maar dan zit je nog met de 2 ijzeren stangen. Is dit gewoon een kwestie van losdraaien?
 
Hallo allen, laat ik mij even voorstellen ik ben Henk en ben 54 jaar en kom uit het oosten des lands.

Zins deze week ben ik een een trotse bezitter van een piaggio Beverly 400 s en ben hier heel blij mee…nooit gedacht dat me dit zo zou bevallen.

Jaren terug meerdere motoren gehad van een cbr 1000 tot enkele 600 en als laatste een fireblade 929.

ik hoop dat deze motorscooter me goed gaat bevallen…zal deze voornamelijk voor woon werk verkeer gaan gebruiken.

Ps is het normaal dat er een rood lampje op je dashboard knippert om de zoveel seconden. Naar mijn weten gaat het om de startonderbreker…mocht dit bij anderen ook zo zijn..dan zal dit wel normaal zijn.

Groetjes Henk
 
Dat rood lampje dat pinkt is volledig normaal. Het geeft aan dat de startonderbreking actief is.
Staat de scooter langer stil dan een dag of 2 dan blijft het uit.
 
Bedankt voor de info, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Nee, inderdaad niet.

Vertel eens wat meer over de Beverly.
Heb je hem nieuw gekocht? En waarom de 400, en niet de 300? En waarom ben je van dat zwaardere spul, een Fireblade 929, overgegaan naar de Beverly?
 
Nee, inderdaad niet.

Vertel eens wat meer over de Beverly.
Heb je hem nieuw gekocht? En waarom de 400, en niet de 300? En waarom ben je van dat zwaardere spul, een Fireblade 929, overgegaan naar de Beverly?
Beste Peter, eigenlijk is het niet zo’n spannend verhaal… in de tijd dat ik nog snelle motoren reed waren de kids nog klein, daarna besloten om de motor de deur uit te doen… de prio’s lagen op dat moment ergens anders.
De kids zijn nu volwassen..m.a.w. Paps mag weer een keer aan zich zelf denken :) grapje.
Ik heb enkele jaren lang op een bromscooter gereden puur voor woonwerk verkeer, mijn vrouw gaf aan ga eens kijken voor een motorscooter en dat heb ik gedaan. Meerdere merken bekeken en deze sprak mij wel aan.. ook qua prijs natuurlijk.

En ja waarom heb ik voor de 400 gekozen…heel simpel af en toe wil mijn vrouw ook mee en dan is die 100cc extra zeer zeker welkom.
 
@CapireXRS250

Ik heb nog geen uitlaat gevonden specifiek voor dit model. Wel is er iemand die een mp3 500 (08-16) akrapovic uitlaat op de beverly heeft gezet.


Ik hoop dat Malossi een mooie uitlaat gaat produceren. De variateur zou ik ook graag onder de beverly zetten maar die is alleen nog maar te reserveren.
 
Ik was wel benieuwd hoeveel mensen er eigenlijk rijden op een beverly… in mijn plaats heb ik nog niemand gezien die erop 1 rijdt. Nu is het toch zo dat in deze contreien voornamelijk motor wordt gereden.
 
@Henkie67 ik heb mijn Beverly nu bijna 1 jaar en ben tevreden.
Het enigste wat ik mis is wat acceleratie vermogen van 100 tot en met 130 ofzo vd rest voldoet de scooter prima.
Ik gebruik de scooter voornamelijk voor woon werkverkeer en ga nu langzaam naar de 15000 km.
 
Hoi BartA, Welke Beverly rijdt je dan? Ikzelf heb net van de week de nieuwe binnengekregen een 400….tot nu toe zeer content mee. Deze gaat ook hoofdzakelijk voor woonwerk verkeer gebruikt worden, en af en toe een plezierritje :):)
 
Beste Peter, eigenlijk is het niet zo’n spannend verhaal… in de tijd dat ik nog snelle motoren reed waren de kids nog klein, daarna besloten om de motor de deur uit te doen… de prio’s lagen op dat moment ergens anders.
De kids zijn nu volwassen..m.a.w. Paps mag weer een keer aan zich zelf denken :) grapje.
Ik heb enkele jaren lang op een bromscooter gereden puur voor woonwerk verkeer, mijn vrouw gaf aan ga eens kijken voor een motorscooter en dat heb ik gedaan. Meerdere merken bekeken en deze sprak mij wel aan.. ook qua prijs natuurlijk.

En ja waarom heb ik voor de 400 gekozen…heel simpel af en toe wil mijn vrouw ook mee en dan is die 100cc extra zeer zeker welkom.
Hier beetje hetzelfde verhaal.
Ik heb voor een tweedehands scooter gekozen. Vorig model Beverly 300.
Vanuit 2 overwegingen:
- valt het me toch tegen dan is er niet veel aan verloren
- mijn vrouw heeft eigenlijk schrik van motorfietsen maar zo een niet direct als motorfiets herkenbare scooter kan nog net
 
Ik was wel benieuwd hoeveel mensen er eigenlijk rijden op een beverly… in mijn plaats heb ik nog niemand gezien die erop 1 rijdt. Nu is het toch zo dat in deze contreien voornamelijk motor wordt gereden.
Hier in Vlaams-Brabant / Antwerpen kom ik ook bijzonder weinig Beverly's tegen. Al bijeen op 3 jaar tijd welgeteld 3.
Ze komen ook maar zelden te koop. Per toeval zag ik gisteren dat er één te koop staat op 2dehands. Precies dezelfde als de mijne en ook van 2012.
Qua scooters, motorscooters dan (meer dan 50cc, dus met M motorplaat), is het hier vooral Vespa wat de klok slaat en dan vooral GTS.
Daarnaast rijdt hier naast Vespa's best regelmatig wel een motorscooter rond, allerlei modellen, geen enkel model uitgesproken.
 
Vandaag mijn eerste 1000 beurtje laten doen. Naast het beurtje is het voorwiel gebalanceerd omdat ik een hobbel voelde bij 60km p u.

Soms hikt de scooter wat bij warm weer en constante snelheid (klein beetje gas), mij werd verteld dat dit vaker voorkomt en niet veel aan gedaan kan worden. Iemand hier ervaring mee?
 
Vandaag mijn eerste 1000 beurtje laten doen. Naast het beurtje is het voorwiel gebalanceerd omdat ik een hobbel voelde bij 60km p u.

Soms hikt de scooter wat bij warm weer en constante snelheid (klein beetje gas), mij werd verteld dat dit vaker voorkomt en niet veel aan gedaan kan worden. Iemand hier ervaring mee?
Hoe bevalt de scooter je tot nu toe? Ik heb er nu een kleine 350 opstaan dus mag nog even.
Maar wat bedoel je met ‘hikt’ bedoel je dan dat ie even overslaat…weet even niet het juiste woord hiervoor. Wat die hobbel betreft, heb je dan je band niet te hard…kan het mis hebben.

Ik lees wel dat er maar weinig Piaggio Beverly rijders zijn….als ik in mijn eigen omgeving kijk….nog geen één gezien…..maakt ons ook wel weer bijzonder✌️😎
 
Hoe bevalt de scooter je tot nu toe? Ik heb er nu een kleine 350 opstaan dus mag nog even.
Maar wat bedoel je met ‘hikt’ bedoel je dan dat ie even overslaat…weet even niet het juiste woord hiervoor. Wat die hobbel betreft, heb je dan je band niet te hard…kan het mis hebben.

Ik lees wel dat er maar weinig Piaggio Beverly rijders zijn….als ik in mijn eigen omgeving kijk….nog geen één gezien…..maakt ons ook wel weer bijzonder✌️😎
Hoi Henk,

Het voorwiel is van de scooter afgehaald en op een apparaat gebalanceerd. Wat ze precies doen weet ik eigenlijk niet maar de hobbel is verholpen.

Juist, soms slaat de scooter een beetje over. Misschien heeft dat te maken met een 1 cilinder en het aangrijppunt van de koppeling bij lage snelheden. Dat gaf de zaak aan. Heb hier af en toe last van maar is niet super storend.

Ik heb 2 beverly's zien rijden hier in de omgeving Leiden. Dit waren wel de 350 versies. Ik vind het een ontzettend fijne scooter, rijdt lekker en ook wendbaar door de bochten. Nog geen motor tegengekomen die mij eruit reed bij stoplichten :).
 
Hoi Henk,

Het voorwiel is van de scooter afgehaald en op een apparaat gebalanceerd. Wat ze precies doen weet ik eigenlijk niet maar de hobbel is verholpen.

Juist, soms slaat de scooter een beetje over. Misschien heeft dat te maken met een 1 cilinder en het aangrijppunt van de koppeling bij lage snelheden. Dat gaf de zaak aan. Heb hier af en toe last van maar is niet super storend.

Ik heb 2 beverly's zien rijden hier in de omgeving Leiden. Dit waren wel de 350 versies. Ik vind het een ontzettend fijne scooter, rijdt lekker en ook wendbaar door de bochten. Nog geen motor tegengekomen die mij eruit reed bij stoplichten :).
Ik vind het ook een prachtige scooter maar ik heb er nog nooit één life gezien. Deze zomer zoek ik een motorzaak waar ik proef kan rijden op een Beverly. Ik weet alleen nog niet waar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan