Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Hoi Henk,

Het voorwiel is van de scooter afgehaald en op een apparaat gebalanceerd. Wat ze precies doen weet ik eigenlijk niet maar de hobbel is verholpen.
(...)
Als je een "hobbel" voelde was dat waarschijnlijk een statische of primaire onbalans. Een dynamische of secundaire onbalans voel je niet als een hobbel maar als een trilling. Op deze site wat uitleg over statische en dynamische onbalans: Balanceren | MVWautotechniek.nl
Ze hebben jouw wiel minstens statisch gebalanceerd, en als ze het echt goed hebben gedaan dynamisch gebalanceerd.
Je moet eens zoeken waar je balanceergewichtjes vindt op je velg. Vind je die links en rechts op verschillende plaatsen dan hebben ze het wiel dynamisch gebalanceerd.
 
Hoi allen,

Mijn eerste 650 km zitten erop…enkele kleine tripjes gemaakt inclusief woon/werk verkeer. De laatste 350 zullen snel volgen en dan voor de beurt met deze machine.

Deze scooter heb ik nu bijna 2 weken en er zijn mij toch wel enkele dingen opgevallen die mij storen.

- Ik ben het type dat altijd boutjes en schroefjes natrekt…is een rare tik van mij ik weet het. Maar ik moest toch op enkele punten de schroeven / boutjes aanhalen gewoon omdat ze los zaten. Ik ben van mening dat dit niet mag gebeuren zeker niet met een nieuwe machine. Daarbij was ik benieuwd of meerde mensen dit ervaren hebben.

- Het viel mij op tijdens een regenbui dat mijn compartiment waar je de telefoon kunt opladen en wat andere spulletjes kwijt kunt, dat het daar zeer nat was. Dit was ook het geval na het schoonmaken van de scooter. Dit moet in mijn ogen toch niet mogen…ben dus benieuwd of meerde hier ook last van hebben.

- Naarmate je de scooter langer hebt ga je ook naar de details kijken en daar bedoel ik mee… aansluitingen van de kunststof kappen op andere delen…ik moet zeggen dat Piaggio dat toch beter moet doen…mijn persoonlijke mening.
Voorbeeld: aan de linkerkant zit er ruimte tussen de kappen en kun je erdoor kijken en op rechts sluit het naadloos aan.

De scooter moet binnenkort toch voor de beurt en dan zal ik deze punten aangeven… en hoop dat ze deze kunnen verhelpen.


Is het allemaal kommer en kwel zeer zeker niet, ben nog steeds heel blij met deze machine en wacht tot de 1000 km erop zit, en kan deze dan wat meer op de staart trappen😁

En het fijne is gewoon ik kan weer fatsoenlijk mee met het verkeer…en er voorbij als de rest vaststaat.

Nou dit was weer een kleine update.

✌️✌️✌️
 
Hoi allen,

Mijn eerste 650 km zitten erop…enkele kleine tripjes gemaakt inclusief woon/werk verkeer. De laatste 350 zullen snel volgen en dan voor de beurt met deze machine.

Deze scooter heb ik nu bijna 2 weken en er zijn mij toch wel enkele dingen opgevallen die mij storen.

- Ik ben het type dat altijd boutjes en schroefjes natrekt…is een rare tik van mij ik weet het. Maar ik moest toch op enkele punten de schroeven / boutjes aanhalen gewoon omdat ze los zaten. Ik ben van mening dat dit niet mag gebeuren zeker niet met een nieuwe machine. Daarbij was ik benieuwd of meerde mensen dit ervaren hebben.

- Het viel mij op tijdens een regenbui dat mijn compartiment waar je de telefoon kunt opladen en wat andere spulletjes kwijt kunt, dat het daar zeer nat was. Dit was ook het geval na het schoonmaken van de scooter. Dit moet in mijn ogen toch niet mogen…ben dus benieuwd of meerde hier ook last van hebben.

- Naarmate je de scooter langer hebt ga je ook naar de details kijken en daar bedoel ik mee… aansluitingen van de kunststof kappen op andere delen…ik moet zeggen dat Piaggio dat toch beter moet doen…mijn persoonlijke mening.
Voorbeeld: aan de linkerkant zit er ruimte tussen de kappen en kun je erdoor kijken en op rechts sluit het naadloos aan.

De scooter moet binnenkort toch voor de beurt en dan zal ik deze punten aangeven… en hoop dat ze deze kunnen verhelpen.


Is het allemaal kommer en kwel zeer zeker niet, ben nog steeds heel blij met deze machine en wacht tot de 1000 km erop zit, en kan deze dan wat meer op de staart trappen😁

En het fijne is gewoon ik kan weer fatsoenlijk mee met het verkeer…en er voorbij als de rest vaststaat.

Nou dit was weer een kleine update.

✌️✌️✌️
Ik vond een paar jaar geleden de Beverly 350 Police en prachtige scooter. In principe was ik al rond met een dealer maar het was januari en steenkoud, dus de deal maar uitgesteld. Toen kwam het eerste nieuws over de nieuwe Beverly 300 en 400. Prachtige scooter maar wel leveringsproblemen en veel kleine mankementen (afslaande motor, updates, handschoenenvakje dat niet afsluit, buddyseat die kiert en soms afbreekt, onbalans…. (Gelezen op het Duitse Beverly Forum). Bij mij is het van uitstel tot afstel gekomen. Maar het blijft een mooie scooter.
 
Hoi allen,

Mijn eerste 650 km zitten erop…enkele kleine tripjes gemaakt inclusief woon/werk verkeer. De laatste 350 zullen snel volgen en dan voor de beurt met deze machine.

Deze scooter heb ik nu bijna 2 weken en er zijn mij toch wel enkele dingen opgevallen die mij storen.

- Ik ben het type dat altijd boutjes en schroefjes natrekt…is een rare tik van mij ik weet het. Maar ik moest toch op enkele punten de schroeven / boutjes aanhalen gewoon omdat ze los zaten. Ik ben van mening dat dit niet mag gebeuren zeker niet met een nieuwe machine. Daarbij was ik benieuwd of meerde mensen dit ervaren hebben.

- Het viel mij op tijdens een regenbui dat mijn compartiment waar je de telefoon kunt opladen en wat andere spulletjes kwijt kunt, dat het daar zeer nat was. Dit was ook het geval na het schoonmaken van de scooter. Dit moet in mijn ogen toch niet mogen…ben dus benieuwd of meerde hier ook last van hebben.

- Naarmate je de scooter langer hebt ga je ook naar de details kijken en daar bedoel ik mee… aansluitingen van de kunststof kappen op andere delen…ik moet zeggen dat Piaggio dat toch beter moet doen…mijn persoonlijke mening.
Voorbeeld: aan de linkerkant zit er ruimte tussen de kappen en kun je erdoor kijken en op rechts sluit het naadloos aan.

De scooter moet binnenkort toch voor de beurt en dan zal ik deze punten aangeven… en hoop dat ze deze kunnen verhelpen.


Is het allemaal kommer en kwel zeer zeker niet, ben nog steeds heel blij met deze machine en wacht tot de 1000 km erop zit, en kan deze dan wat meer op de staart trappen😁

En het fijne is gewoon ik kan weer fatsoenlijk mee met het verkeer…en er voorbij als de rest vaststaat.

Nou dit was weer een kleine update.

✌️✌️✌️

Welke boutjes en moeren ging het om? Dan kan ik er zelf ook even naar kijken.

De twee punten die opnoemt komen bij mij ook voor. Het opbergvakje is na een regenbui vochtig. Op mijn scooter is een alarm geplaatst en dacht ik dat het niet goed aansluiten daardoor kwam. Tijdens het rijden hoorde ik een soort klap, bleek dat de kap losgegaan was op de plek waar het niet goed aansluit (links van het opbergvakje). De zaak waar ik mijn beurtje heb laten doen heeft de kap vastgemaakt en iets strakker gekregen dan daarvoor maar er zit nog wel een kiertje.
 
Welke boutjes en moeren ging het om? Dan kan ik er zelf ook even naar kijken.

De twee punten die opnoemt komen bij mij ook voor. Het opbergvakje is na een regenbui vochtig. Op mijn scooter is een alarm geplaatst en dacht ik dat het niet goed aansluiten daardoor kwam. Tijdens het rijden hoorde ik een soort klap, bleek dat de kap losgegaan was op de plek waar het niet goed aansluit (links van het opbergvakje). De zaak waar ik mijn beurtje heb laten doen heeft de kap vastgemaakt en iets strakker gekregen dan daarvoor maar er zit nog wel een kiertje.
Bij mij was het de windkap waar de schroeven aangedraaid moesten worden…spiegels. En daar waar ik bij kon zoals de kappen…daar waar nodig nagelopen en aangedraaid.
 
Nu bijna 800 op de klok …gaat lekker zo.
Maar ik heb toch een vraag en misschien kan iemand hier een antwoord op
geven.

Ik ervaar heel veel windgeruis op de scooter…gewoon niet fijn meer. Het kan zijn dat ik net te lang ben1.87 en de windstroom vol op mijn helm krijg.

Ik was benieuwd of hier meerdere rijders een opzet ruitje gebruiken? Ik heb zelf even gekeken naar eentje van Puig met clipon, geen idee of dit ook het probleem gaat verhelpen…daarbij ben ik ook benieuwd of iemand bekend is met dit merk.

Gr. Henk
 
Nu bijna 800 op de klok …gaat lekker zo.
Maar ik heb toch een vraag en misschien kan iemand hier een antwoord op
geven.

Ik ervaar heel veel windgeruis op de scooter…gewoon niet fijn meer. Het kan zijn dat ik net te lang ben1.87 en de windstroom vol op mijn helm krijg.

Ik was benieuwd of hier meerdere rijders een opzet ruitje gebruiken? Ik heb zelf even gekeken naar eentje van Puig met clipon, geen idee of dit ook het probleem gaat verhelpen…daarbij ben ik ook benieuwd of iemand bekend is met dit merk.

Gr. Henk

Als ik een Beverly zou kopen, zou ik de ruit eraf halen. Helemaal niet nodig met de snelheden die de motorscooter kan halen. En tegen regen kan je je kleden. Met de winter is een ruitje dan wel fijner, maar dan stap ik liever in de auto. :+ Veel ruitjes geven gewoon turbulentie. Flip-up ruitje zou idd kunnen, maar persoonlijk heb ik gewoon liever geen ruitje of een hele lage.
 
Ik heb bij Ali een goedkope flip-over gekocht om te proberen of het wat is.
Maar heb het er nog steeds op bevalt mij prima,en heb altijd mijn vizier open en ben 1.96 lang.
 
Als ik een Beverly zou kopen, zou ik de ruit eraf halen. Helemaal niet nodig met de snelheden die de motorscooter kan halen. En tegen regen kan je je kleden. Met de winter is een ruitje dan wel fijner, maar dan stap ik liever in de auto. :+ Veel ruitjes geven gewoon turbulentie. Flip-up ruitje zou idd kunnen, maar persoonlijk heb ik gewoon liever geen ruitje of een hele lage.
Helemaal mee eens. Van de meeste motoren heb ik de schermpjes verwijderd. Ik rijd nu een ADV 350 met het ruitje op de laagste stand. Heerlijk!
 
Nu bijna 800 op de klok …gaat lekker zo.
Maar ik heb toch een vraag en misschien kan iemand hier een antwoord op
geven.

Ik ervaar heel veel windgeruis op de scooter…gewoon niet fijn meer. Het kan zijn dat ik net te lang ben1.87 en de windstroom vol op mijn helm krijg.

Ik was benieuwd of hier meerdere rijders een opzet ruitje gebruiken? Ik heb zelf even gekeken naar eentje van Puig met clipon, geen idee of dit ook het probleem gaat verhelpen…daarbij ben ik ook benieuwd of iemand bekend is met dit merk.

Gr. Henk
Gewoon lekker een hoog scherm plaatsen en dat dan (evt) inkorten tot ong. wenkbrauw hoogte.
Laat ze maar kletsen over scherm verwijderen, maar confort is ook best lekker 😂 ik rij op mijn Beverly in elk seizoen en bij elk weer en op de snelweg tik ik makkelijk 120/130 en dan is vrij van windgeruis best lekker.. Droog trouwens ook
 
Heb zelf een hoog windscherm aangeschaft *KIT WINDSCREEN URBAN
1B008845*. Het is erg fijn en je hoort het geluid van de motor ook beter. Vizier van de helm kan altijd open blijven. Mocht je windgeruis/gebulder echt irritant vinden is dit zeker aan te raden.

De snelheden veranderen wel een beetje. Als het windstil is tik je nog wel 130/140 aan.

0-100 standaard scherm 8.89 sec
0-100 hoog scherm 9.99

Tijden kunnen afwijken i.v.m. tankinhoud en windrichting natuurlijk.
 
Nu bijna 800 op de klok …gaat lekker zo.
Maar ik heb toch een vraag en misschien kan iemand hier een antwoord op
geven.

Ik ervaar heel veel windgeruis op de scooter…gewoon niet fijn meer. Het kan zijn dat ik net te lang ben1.87 en de windstroom vol op mijn helm krijg.

Ik was benieuwd of hier meerdere rijders een opzet ruitje gebruiken? Ik heb zelf even gekeken naar eentje van Puig met clipon, geen idee of dit ook het probleem gaat verhelpen…daarbij ben ik ook benieuwd of iemand bekend is met dit merk.

Gr. Henk
Had precies hetzelfde. Heb die van Malossi zie hier boven ergens. Werkt perfect
 
Er is een vario beschikbaar voor de beverly 400 van malossi. Iemand hier ervaring mee? Vraag me af of de scooter hier niet te zenuwachtig van wordt bij lage snelheden. Wat meer trekkracht vind ik wel prettig.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220515-155538_Chrome.jpg
    Screenshot_20220515-155538_Chrome.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 10
Er is een vario beschikbaar voor de beverly 400 van malossi. Iemand hier ervaring mee? Vraag me af of de scooter hier niet te zenuwachtig van wordt bij lage snelheden. Wat meer trekkracht vind ik wel prettig.
Ik heb goede ervaringen met malossi op mijn BV350. De scoot wordt er zeker niet zenuwachtig van, maar trekt wel veel sneller op. In het begin is dat even wennen, want het verschil is best substantieel (en dat wennen is al snel leuk)
 
Nou de eerste beurt heeft de piaggio gehad, alleen blijf ik wel met een probleem ziiten.
Bij de dealer had ik aangegeven dat bij een regenbui of schoonmaken van de scooter er water in het console kom te staan, helaas kan de dealer hier niks mee…en het probleem is niet opgelost. Ik ben van mening dat dit niet mag…is het handig om nu contact te zoeken met Piaggio? en daar mijn probleem neerleggen.

Zijn er meerdere hier het zelfde probleem hebben, en zo ja wat hebben jullie hieraan gedaan.

Gr. Henk
 
Ok ik zou in het instructieboekje kunnen kijken….

-Ik heb alles geprobeerd maar hoe krijg je het ‘dashboard’ kastje in vredesnaam open zeg?

-1e beurt; bij 1000 km en/of na 1 jaar?
 
Sinds dat ik de scooter grondig heb gewassen met de tuinslang ongeveer drie weken terug, loopt de scooter vreemd bij een koude start. (Ik laat de scooter altijd even draaien op de middenbok) De scooter start normaal maar wanneer je wat gas geeft valt de scooter uit. Als je echt minimaal gas geeft valt de scooter niet uit maar lijkt de aandrijving in golven te komen. Een soort van stotend motorgeluid. Na een minuut rijden is het weg en rijdt de scooter gewoon goed.

Zijn er anderen waarbij dit ook voorkomt of het herkennen?
 
Sinds dat ik de scooter grondig heb gewassen met de tuinslang ongeveer drie weken terug, loopt de scooter vreemd bij een koude start. (Ik laat de scooter altijd even draaien op de middenbok) De scooter start normaal maar wanneer je wat gas geeft valt de scooter uit. Als je echt minimaal gas geeft valt de scooter niet uit maar lijkt de aandrijving in golven te komen. Een soort van stotend motorgeluid. Na een minuut rijden is het weg en rijdt de scooter gewoon goed.

Zijn er anderen waarbij dit ook voorkomt of het herkennen?
Geen idee of dit een probleem is…maar bij een koude motor laat ik de scooter even lopen om iets warm te worden. Heb het zelf ook even gestest maar bij het starten heb ik dit ook…denk dat dit wel normaal is.
 
Sinds dat ik de scooter grondig heb gewassen met de tuinslang ongeveer drie weken terug, loopt de scooter vreemd bij een koude start. (Ik laat de scooter altijd even draaien op de middenbok) De scooter start normaal maar wanneer je wat gas geeft valt de scooter uit. Als je echt minimaal gas geeft valt de scooter niet uit maar lijkt de aandrijving in golven te komen. Een soort van stotend motorgeluid. Na een minuut rijden is het weg en rijdt de scooter gewoon goed.

Zijn er anderen waarbij dit ook voorkomt of het herkennen?
Lijkt me niet normaal.
Voor die reinigingsbeurt was het dus niet zo?
 
Geen idee of dit een probleem is…maar bij een koude motor laat ik de scooter even lopen om iets warm te worden. Heb het zelf ook even gestest maar bij het starten heb ik dit ook…denk dat dit wel normaal is.
Valt de scooter ook uit wanneer je gas geeft net na het starten? (Als je bijv een dag niet gereden hebt) Het golven in het begin zal vast normaal zijn.

Mag ik vragen wat zoiets kost inclusief montage?…en scheelt het echt zoveel als je deze vervangt.
Wanneer het onderdeel binnen is en geïnstalleerd zal ik wel even de prijzen en verschillen laten weten.

Lijkt me niet normaal.
Voor die reinigingsbeurt was het dus niet zo?

Het uitvallen van de scooter na het starten niet. Ik ga bij de dealer informeren wat dit is en of het op te lossen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan