Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Inderdaad. Merk heeft er weinig mee te maken. Als je wiel onbalans heeft zal zich dat laten voelen.
Ik denk toch wel dat het ene merk gevoeliger is dan het andere. Ik heb zeker “twee handen vol” Honda’s gehad maar nooit problemen gehad van welke aard dan ook. Ja, ze zijn wel saai.
 
Misschien. Wat betreft motorfietsen heb ik er weinig ervaring mee. En mijn Beverly vertoont niet de minste trilling.
Maar bij auto's leverde onbalans trillingen op bij gelijk welk model en merk.
 
Mocht iemand interesse hebben… mijn Beverly gaat in de verkoop.

2021
1e eigenaar
1900 km
Schadevrij
Diverse extra’s Malossi windscherm, Malossi vario, sport uitlaat en handvat verwarming.
6.500 euro.
 
Als ik na een koude start wil wegrijden dan levert de scooter geen vermogen. (Met koude start bedoel ik 8/12 uur niet gereden te hebben) Ik geef nu een klein beetje gas en laat de scooter op het middenbok 10 seconde draaien voordat ik wegrij. Dit zorgt ervoor dat de scooter niet inhoudt en normaal van zijn plaats komt.

Hoe reageert de scooter bij jullie als je gelijk wegrijdt na een koude start?
 
Laat zelf de scooter even lopen….dan helm opzetten en handschoenen aan, en dan rijden. Ikzelf heb dat nog nooit gedaan ook met mijn motoren niet om meteen weg te rijden.
 
Als ik na een koude start wil wegrijden dan levert de scooter geen vermogen. (Met koude start bedoel ik 8/12 uur niet gereden te hebben) Ik geef nu een klein beetje gas en laat de scooter op het middenbok 10 seconde draaien voordat ik wegrij. Dit zorgt ervoor dat de scooter niet inhoudt en normaal van zijn plaats komt.

Hoe reageert de scooter bij jullie als je gelijk wegrijdt na een koude start?
Dat klinkt niet normaal.
Normaal is dat je de scooter start, en even wacht, zonder gas te geven, tot het oliedruklampje en het motormanagementlampje uitgaan, misschien een seconde of 2, en dan kan je gaan.
 
Dat klinkt niet normaal.
Normaal is dat je de scooter start, en even wacht, zonder gas te geven, tot het oliedruklampje en het motormanagementlampje uitgaan, misschien een seconde of 2, en dan kan je gaan.
Dat verwacht ik ook van de scooter. Ik rij altijd rustig weg en doe de eerste paar kilometers rustig aan.
 
Dat verwacht ik ook van de scooter. Ik rij altijd rustig weg en doe de eerste paar kilometers rustig aan.
Maar als je dat doet dan levert de motor in het begin geen vermogen, in het begin is de eerste ongeveer 10 seconden, daarna is alles normaal. Is het dat wat je ervaart?
 
Maar als je dat doet dan levert de motor in het begin geen vermogen, in het begin is de eerste ongeveer 10 seconden, daarna is alles normaal. Is het dat wat je ervaart?
Ja dat is het. Ik start de scooter en wacht even tot de lampjes uit zijn. Wanneer ik dan een klein beetje gas geef zakt de scooter in. Ik heb toch het idee dat het met benzine toevoer te maken heeft. De benzinepomp wordt binnenkort vervangen.
 
Ja dat is het. Ik start de scooter en wacht even tot de lampjes uit zijn. Wanneer ik dan een klein beetje gas geef zakt de scooter in. Ik heb toch het idee dat het met benzine toevoer te maken heeft. De benzinepomp wordt binnenkort vervangen.
Dat klinkt inderdaad als een tekort aan benzine bij koude motor.

Maar ik twijfel eraan of het iets met de benzinepomp te maken heeft. Ik zou verwachten dat je dan altijd problemen hebt en zeker als je aan hogere snelheid rijdt.

Ik zou het meer zoeken in een hapering van de mengselverrijking bij koude motor. Het gedrag doet sterk denken aan die van oude motoren met manuele choke als je die choke direct na starten te vroeg uitzet.
Op zich kan het weinig kwaad maar het is niet handig.

Het aanslaan gaat wel altijd probleemloos? Slaat direct aan? Je moet niet regelmatig 2 keer de startknop bedienen omdat hij bij de eerste keer wel leek aan te slagen maar toch niet?
 
Inmiddels verkocht maar de nieuwe eigenaar die ik graag help geeft aan dat oranje abs lampje blijft knipperen. Ik had alleen bij starten dat die even brand, knipperen nooit gehad. Iemand bekend mee?
 
Inmiddels verkocht maar de nieuwe eigenaar die ik graag help geeft aan dat oranje abs lampje blijft knipperen. Ik had alleen bij starten dat die even brand, knipperen nooit gehad. Iemand bekend mee?
Bij mij blijft deze knipperen totdat ik begin met rijden.
 
@CapireXRS250 knipperen is goed hoor. Dat moet het bij jou ook gedaan hebben, alleen je zal het je wel anders herinneren.
Het blijft knipperen ook na starten. Als je dan gaat rijden boven de 7 km/u ofzo, dan gaat het uit. Als het blijft knipperen, dan is er wat mis met de ABS. Of misschien simpelweg het stekkertje bij het wiel losgestrokken door iemand?

Hier ter bevestiging een video die ik maakte, waar je het kan zien vlak voor het starten en net bij het wegrijden;
De timestamp staat op het moment waarop je het kan zien, dus je hoeft niet de hele video te zien. :+
 
Goede avond Beverly enthousiastelingen,

Afgelopen week ben ik ook eigenaar geworden van dit mooie voortuig (400S HPE) nadat ik een aantal jaar een medley 125 naar volle tevredenheid heb gereden maar toch wat vermogen miste.

Tijdens mijn eerste ritjes viel mij een enigsinds schokkend rijgedrag op rond de 60 – 80 km/h. (Het lijkt een beetje alsof je constant over de witte onderbroken strepen op de weg rijd.)

Ik heb de voorgaande berichten hier op het Forum even gelezen en tot mijn grote schrik lijkt het alsof meerdere van jullie dit ervaren en dat er niet zo heel veel aan te doen is. Het lijkt een dingetje in de aandrijflijn (ik heb dit zelfde euvel eerder meegemaakt met een vespa ET4).

Is er iemand die dit probleem heeft opgelost? Ervaart iedereen dit probleem of zijn er ook beverly's 400s HPE die dit euvel niet hebben? Voor mij persoonlijk verpest deze “wobbel” veel rijplezier.

Super bedankt voor jullie reacties alvast!
 
Kan iemand mij helpen heb een beverly 400 vanaf vandaag werk het keyles niet meer kan de scooter niet meer aandrukken voor de rest werkt de afstandsbediening perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan