Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

omdat de meeste dynobanken niet met een cvt om kunnen gaan :P je hebt 30 tot 40% verlies door de riem bij een 500cc
zover ik weet zijn er maar 2 banken in nederland die cvt's aan kunnen
En de 22pk van een vespa is krukas vermogen, op het achterwiel zit je dan op 16 a 17 pk max dus met andere vario op 24 uit komen op het achterwiel is een fabeltje
 
Laatst bewerkt:
Het is in ieder geval zo dat niet het motorvermogen gemeten wordt maar het vermogen aan het wiel. Dat is niet hetzelfde.
Natuurlijk je kan stellen dat je in het gebruik het vermogen aan het wiel ervaart en niet het motorvermogen.
 
Met een andere vario heb je inderdaad geen invloed op het motorvermogen, je beïnvloed echter wel de manier waarop het wordt 'afgegeven' en daarmee de acceleratie. Daarom kun je wel een 'stijging in vermogen' meten (op het achterwiel) als je hem op een testbank zet met een andere vario/afstelling.

Als voorbeeld; stel dat je scooter een topvermogen van 24pk heeft bij 8.000 tpm maar door de huidige vario bij volgas op 7.500 tpm blijft hangen, dan levert hij effectief misschien maar 22pk. Zo kun je met een andere vario (of gewoon een goede afstelling/ andere rollen) toch vermogen winnen. (d.w.z. bruikbaar vermogen, het max. motorvermogen blijft gelijk).

En inderdaad, een v-snaar overbrenging geeft het motorvermogen niet een-op-een door aan het achterwiel door allerlei wrijvingsverlies dus op een testbank meet je minder dan in de folder staat...

Overigens zijn die testbank resultaten die je her en der voorbij ziet komen ook niet altijd te vergelijken omdat iedereen weer andere correcties toepast op die dingen. Een testbank kun je daarom het beste gebruiken om het verschil te meten van de aanpassingen die je doet. Filmpjes van standaard Vespa's die 22 pk geven kun je dus wel met een korrel zout nemen. Waarschijnlijk is hier een bepaalde correctiefactor op toegepast om het gemeten vermogen aan het achterwiel overeen te laten komen met het vermogen uit de folder. Neemt niet weg dat die nieuwe vario voor de scooter uit dat filmpje wel degelijk een positief effect heeft, je kunt hem alleen niet vergelijken met een willekeurige andere vermogensmeting...
 
Nice! Hoop dat de prijs mee gaat vallen en niet boven de 7K gaat komen.:)
Toch ruim boven de 7k voor de beverly: Prijs voor de Beverly 400 € 7279,- all-in / Beverly 400 S € 7379,- all-in ( De eerste leveringen worden eind maart/medio april verwacht )
 
Laatst bewerkt:
In NL of in B? NL is door de band een stuk duurder dan B.
Heb je ook een prijs voor de Beverly 300 gevonden?
Dit is een prijsopgave van een Nederlandse premium piaggio/ vespa verkoper, in Duitsland hebben een aantal mensen een pre-order geplaatst voor de beverly "S" 400 voor het bedrag van 6490. Dan zit de prijs van Belgie hoogstwaarschijnlijk hier tussen in. Mag ik aannemen dat je er wellicht 1 gaat aankopen ? Zoja, welke afweging heb je gemaakt om voor een 300 te kiezen ipv de 400 ?
 
Nee, ik ben niet direct van plan om een nieuwe te kopen. Ik ben best tevreden met de 300ie die ik nu heb.
In B was enkel de 350 te koop, nu voor 5789€, de 300 werd in B niet aangeboden.
Wel in Italië. Daar worden de huidige modellen 300 en 350 gebradeerd. Vanaf 4090€ voor een 300 en vanaf 5190€ voor een 350.
Ik vroeg me enkel af of hier de nieuwe 300 wel zou worden aangeboden.
 
  • Geweldig
Waarderingen: GPS9
4090 voor een 300cc... dat soort dingen kunnen in NL helaas echt niet. :(
Niet nieuw, tenminste. :+ Ik ben ook wel benieuwd of de 300 hier zal worden aangeboden.
 
Ik ging even op onderzoek uit op de piaggio site en daar zag ik alleen nu de beverly 350 te koop. Wel zag ik iets interessant, dat er korting wordt gegeven van 500 euro op een nieuwe 350. (ze moeten ze nog snel slijten)
Profiteer tot en met 28/02/2021 van het volgende aanbod bij aanschaf van een nieuw, ongeregistreerd model op voorraad:

o Liberty 125: 300 € korting incl. BTW
o Medley 125: 300 € korting incl. BTW
o Beverly 350: 500 € korting incl. BTW
o MP3 300: 500 € korting incl. BTW
o MP3 350: 500 € korting incl. BTW
o MP3 500: 750 € korting incl. BTW
 
Hier een youtube filmpje met oa beelden van een rijdende Beverly model 2021:
Nog leuke details: het filmpje is opgenomen op het binnenplein van het hoofdkantoor van Piaggio in Pontedera, en verderop in het filmpje komen ook 2 ingenieurs van Piaggio aan het woord: de man die verantwoordelijk was voor de techniek en diegene die verantwoordelijk was voor het design. Zo zie je nog eens wie er aan gewerkt heeft.
Is wel in het Italiaans.
 
Zojuist de prijzen ontvangen voor de Bev 400.
De Beverly 400 gaat € 7279,- kosten, de Beverly 400S gaat € 7379,- kosten en dat is dan incl. 2 jaar Road Assistance.

De 300 en 300 S kosten 1000 euro minder dan bovengenoemde bedragen.
 
Zojuist de prijzen ontvangen voor de Bev 400.
De Beverly 400 gaat € 7279,- kosten, de Beverly 400S gaat € 7379,- kosten en dat is dan incl. 2 jaar Road Assistance.

De 300 en 300 S kosten 1000 euro minder dan bovengenoemde bedragen.
6279 voor een 300. Is dat niet ongeveer wat er gevraagd werd voor een 350?
 
Ik had de Nederlandse prijzen al 15 januari aangegeven, zijn dit de prijzen van Belgie ?

Verder valt het me op, dat de mooie "twinner" uitlaat niet meer op de beverly 400 S te vinden is. Was juist echt een aantrekkelijke verkooppunt voor mijzelf dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had de Nederlandse prijzen al 15 januari aangegeven, zijn dit de prijzen van Belgie ?

Verder valt het me op, dat de mooie "twinner" uitlaat niet meer op de beverly 400 S te vinden is. Was juist echt een aantrekkelijke verkooppunt voor mijzelf dan.
LOL, overheen gelezen of alweer vergeten. Het stond nu toevallig in het persbericht die van de week in m'n mailbox verscheen. België ligt er natuurlijk ruim onder qua prijs. Ben benieuwd naar de ervaringen als ze dan binnenkort bij de dealers staan.
 
Op de Belgische Piaggio site is er nog geen spoor te vinden van de nieuwe Beverly. De oude Beverly is wel al uit het aanbod verdwenen.
In het aanbod staan nu nog enkel de Liberty en de MP3.
 
Bij tensen-tweewielers.nl staat leverbaar maart/April.
Maar je kan er alvast eentje in je winkelmandje doen.
 
Nog maar een youtube filmpje dan, hierbij is de mooie dubbele uitlaat wel weer aanwezig.


 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Beverly staat op de site van Piaggio België: NIEUWE BEVERLY
Met de modellen en de prijzen. (scroll naar beneden op de pagina)

De 300 met de enkele uitlaat en de 400 met de dubbele uitlaat als enig uiterlijk verschil tussen de 2 modellen. Geen verschillende velgen meer.

5699€ voor de 300.
+100€ voor de S-versie
+1000€ voor de 400
Die 5699€ voor de 300 lijkt me redelijk.

De 300 heeft de 278cc motor zoals in mijn Beverly 300 maar met 26pk tov de 22 van mijn scooter.
De 400 heeft een 399cc motor met 35pk vergeleken met de 30pk van de 350.

De 300 heeft de droge centrifugaalkoppeling zoals in mijn Beverly 300, de 400 heeft de natte centrifugale meerplatenkoppeling zoals in de Beverly 350.
 
Hi allemaal,

Sinds een aantal dagen bezit ik een Piaggio Beverly 300 uit 2011. Het is een topding, echter merk ik wel elke keer als ik van het gas af ga, dat er ploffende geluiden uit de uitlaat komen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
 
Hi allemaal,

Sinds een aantal dagen bezit ik een Piaggio Beverly 300 uit 2011. Het is een topding, echter merk ik wel elke keer als ik van het gas af ga, dat er ploffende geluiden uit de uitlaat komen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Hier ook al?
 
Terug
Bovenaan Onderaan