Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Staat op de foto. Michelin City Grip 2. :)
Inderdaad. Ik had de foto's niet zo in detail bekeken.
Piaggio blijft dus wel bij Michelin.
Mijn Beverly 300 uit 2012 heeft nog de af-fabriek banden en die zijn ook Michelin City Grip. Niet de City Grip 2 want die waren er toen nog niet.
 
Was dat de 400 of 400S?
Dat was de 400S
8FF3F7C5-1ECE-4404-AC93-FF8F2B348DF4.jpeg
 
Schijnbaar 9.73 seconden met een gloednieuwe motorblok met 10km ??
en de fabrieksgegevens van de topsnelheid is 139km per uur.

Matig filmpje. Begint niet vanaf 0 km/u, geen timer in beeld. Ik maak 'binnenkort' wel een betere. Gooi ik tzt dan hier wel in het topic.

Dat was de 400S
Dat is wel apart, twee verschillende merken er onder.
 
Ik heb dit filmpje ook gezien maar er staat pas 1 km op.
Links staat de buitentemperatuur rechts de gereden kilometers.
Plus de desbetreffende zaak schrijft op youtube als opmerking erbij dat ze niet volgas geven is ook te zien aan de toerenteller.
@Monomuis heb je er ook één gekocht?
 
@BartA Ik kan niet teruglezen dat ze niet vol gas gaven, of ik kijk er overheen. Dat ie op 6k rpm blijft hangen is misschien wel het maximale wat het blok doet onder een bepaalde snelheid. Ik ga het wel zien, ik heb er geen gekocht, hoop 'm binnenkort bij de importeur te halen om er een test over te schrijven. Heb in 2019 ook een test geschreven over de Bev 350. De Bev 350 heeft mijn voorkeur boven de Honda SH300 bijv. De Beverly 350 is ondergewaardeerd. Tijd dus om de 400 eens aan de tand te voelen.
 
@Monomuis ben benieuwd wat je van de 400 gaat vinden.
Ik zelf ben nog aan het inrijden en weet nog niet hoeveel toeren de Beverly kan maken.

Ik denk dat ik 'm wel kan waarderen. Alleen wel ergens jammer dat het display nu compleet digitaal is. Die analoge tellers op de 350 hadden wel wat. Dan heb je meer snelheidsbeleving als je die naald ziet gaan.
 
Ik denk dat ik 'm wel kan waarderen. Alleen wel ergens jammer dat het display nu compleet digitaal is. Die analoge tellers op de 350 hadden wel wat. Dan heb je meer snelheidsbeleving als je die naald ziet gaan.
Ik ben het met je eens, ik vind analoge tellers ook mooier. Maar het digitale display van de Beverly mag er ook zijn, ik vind ‘m wel passen. Gelukkig verschillen smaken 😂
 
De analoge tellers van de "oude" Beverly vind ik vooral in het donker heel geslaagd. Blauw verlicht met schijnbaar zwevende rode naalden. Mooi gemaakt.
Een stuk mooier dan vb de toch eerder banale tellers in mijn auto, BMW X1. Die hebben dan weer als geslaagd detail dat de kleur van de naalden verandert van wit in rood wanneer de lichten aanschakelen.
Nu goed, aan dat digitale display van de nieuwe Beverly zou ik ook wel wennen.
 
Heb Michelin gehad vanaf fabriek d meeste rijders in italie gooien ze eraf en gaan voor Pirelli angel ik deel die ervaring ook wereld van verschil plakken op de weg ook bij nat ,city grip 2 nog geen ervaring mee die angels bevallen prima topband
 
Precies, ik vind het vreemd. Alvorens ik een motorscooter aan ga schaffen wil ik eerst inzicht hebben in de onderhoudskosten. Ik rijd nogal veel, ergens tussen 10.000 en 15.000 km per jaar.
Een Beverly is zelf simpel te onderhouden stelt niks voor simpele scooter wel bij deze jongens de 350 altijd de juiste olie gebruiken 15w50 motul 7100 of bardahl Shell advance en absoluut elk jaar vervangen met filter !!! ongeacht je kilometers kost je €15 en hou je de boel heel vers , dopes zakken namelijk in ook als ie stilstaat !
 
mij ervaring met de pirelli's en michelin's pirelli zijn met warmere temperaturen fijner maar vond ze minder met regenachtig weer e.d.
Dan is de michelin weer beter vooral de 2 en doet het ook niet onaardig met warm weer maar banden zijn personelijk vind ik altijd

Het leuke is onder mijn Sprinter Bus heb ik de michelin's er af gegooid en ben voor Maxis gegaan all season stukken stiller en betere grip
 
De 400S van de importeur staat ook op Mitas-banden. Heerlijke motorscooter, al voel ik nog motorisch niet veel verschil met de 330cc, voor zo ver ik deze nog voor de geest kan halen. De top van de 330cc ligt ook hoger. Aan de andere kant wil je met dit soort spul toch niet graag boven de 140 rijden, dus niet boeiend.

Hopelijk wat droge dagen om er nog even van te genieten, maar ik denk dat ik tussen de buien door moet rijden. 😆
 
@Monomuis is deze scooter al helemaal ingereden?
En hoe is de acceleratie?
Ik ben nog aan het inrijden.

Hij heeft inmiddels ruim 800 km gereden, ik denk dat ik 'm met 600 km meegenomen heb. Helemaal ingereden? Ingereden genoeg om 'm helemaal open te gooien. Het komt niet echt neer op bijv. 1000 km of 1600 km, de onderdelen slijten al veel eerder op elkaar in. Het is meer uit voorzorg. Je moet eens weten hoe de demo's worden gereden bij perstrips, die hebben echt niet allemaal netjes 1600 km gelopen en ook die motoren gaan heel erg lang mee. In de fabriek worden motoren zelfs door het complete toerenbereik gejaagd.

Acceleratie moet ik nog even 'meten' aan de hand van video's, top wel wat lager dan de 350, maar boven de 140 is het toch allemaal wat instabieler dan een motor. De Bev 400 komt goed mee met het verkeer en is in de stad echt lekker rap. In principe van 0 naar 60 gaat met een korte draai aan het gas, naar 80 issie ook zo. En van 0 naar 120 sleurt ie je in principe in een stuk mee, daarboven merk je dat de koek een beetje op begint te gaan. Ik probeer morgen een 0-100 filmpje online te zetten. Ook met GPS snelheden gecheckt, wijkt niet veel af.
Verbruik met flink jagen (en dan ook écht flink jagen) is 1 op 23,4. Dat kan véél zuiniger als je normaal zou rijden. Ik zal proberen iets van 100 km normaal te rijden en dan weer te tanken om dan het verbruik te zien, maar wat is het lekker om gewoon lekker bochtjes te pakken en gewoon weer vol aan het gas te hangen. ScooterXpress had 'm voor mij meegenomen, ben eigenlijk wel benieuwd naar die review.
 
@Monomuis je hebt een aardig stuk getypt en leuk om te lezen mijn complimenten.
Het verbruik vind ik erg netjes wat jij ermee gereden hebt, ik verbruik dat nu ook ongeveer in de inrij fase.
Ben benieuwd naar je filmpje van de acceleratie👍.
 
@Monomuis je hebt een aardig stuk getypt en leuk om te lezen mijn complimenten.
Het verbruik vind ik erg netjes wat jij ermee gereden hebt, ik verbruik dat nu ook ongeveer in de inrij fase.
Ben benieuwd naar je filmpje van de acceleratie👍.
Ik ben altijd lang van stof. :) Wacht mijn test maar eens af op mijn website. Vaak is korter beter, maar ik heb er gewoon veel over te vertellen. ;)

in een Duits filmpje zag ik 0-100 in 8,62 sec. Ik hoop vandaag de mijne online te zetten.
 
Dagje later online. Had 's avonds geen zin meer, was een beetje gaar. Vroeg op van de baby en de hele middag aan het rijden geweest en 's avonds nog een beetje quality time met de vrouw. Gistermiddag even de Yamaha Digital Ride Out gedaan bij één van de dealers.

Hieronder mijn 0-100 km/u. De Beverly 350 is sneller, daarbij wel zeggende dat ik 100 kg weeg (corona helpt ook niet mee met thuiswerken ipv dagelijks een mooi stukje fietsen naar het werk). Al is het ook zeker teveel lekkere dingen eten, maar komt goed, ben al weer bezig om de boel omlaag te gooien. Verder denk ik dat Euro5 ook roet in het eten gooit. Ik hoorde ook van iemand dat een Euro5 NMAX 125 niet eens meer boven de 100 km/u komt. Maar goed, al met al is het gewoon een vlotte motorscooter, zeker binnendoor. En iemand die een motorscooter koopt, koopt 'm natuurlijk wel om snel van 0-100 te gaan, maar een seconde meer of minder zal de meesten niet boeien.
Het blijft een heerlijke motorscooter en de hele middag gereden gister, geen centje pijn aan het zitvlak.

 
@Monomuis wat me opvalt in jou filmpje , is dat je met de Beverly max 6400 toeren maakt.
Is het niet mogelijk meer toeren te maken en is de acceleratie van de 400 tegenvallend tenopzichte van andere motorscooters in dezelfde prijsklasse ongeveer?

Ik had de eerste dag wat last van wat gehobbel in het stuur.
Bij mij is daarom de achterband vervangen en het gehobbel is weg.
Mijn voorband hebben ze er netter opgedaan( de lijntjes van de band die dicht bij de velg zit, zatten niet overal gelijk.
De achterband is opnieuw uitgebalanceerd en voor niet.
Nu ik wat meer kilometers heb gereden en wat stukken snelweg neem, valt mij bij 95 a 100 km op dat het voorwiel een beetje zoekt of hobbelt.
Zou dat kunnen door het voorwiel niet opnieuw is uitgebalanceerd ?
Of is met lichte scooter het stuurgedrag altijd wat onrustig.
Nou heb jij best wat kilometers gereden met de Beverly hoe is jou ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
@BartA Dat toerental is hoe een CVT werkt. Pas boven 100 km/u gaat ie hoger in toerental. Je zou nog de vario kunnen aanpassen om 'm vlotter te laten optrekken.

Misschien was je achterband niet goed rond? Qua balanceren.. in principe hoeft alleen het voorwiel te worden gebalanceerd, achter is eigenlijk zelden nodig, omdat je dat vaak niet eens voelt. Voor wel. Maar goed, balanceren van het achterwiel kan geen kwaad.
Wat voor banden heb je er onder? Ik heb totaal geen last van een zoekend gevoel met de Mitas Touring Force banden.
Kan ook zijn dat het bij het gedrag van een motorscooter hoort en ik er al aan gewend ben. Ik voel niets vreemds. Of er is wel nog iets niet helemaal goed bij jou. Die 1000km heb ik niet zelf er op gezet hoor, ik heb 'm volgens mij pas rond 600km meegenomen. ScooterXpress heeft 'm daarvoor iets van 300km gereden en daarvoor nog medewerkers van de importeur.

Anyway, ik vind de Beverly 400 echt een heerlijke motorscooter. Motorisch wel iets minder krachtig dan de 350, maar ik zou 'm graag hebben staan in de garage. Het is dat ik al een motor en motorscooter heb staan. Enige nadeel wat ik zo kan vinden, is dat je echt naar beneden moet kijken om de cockpit af te lezen. Ik heb dus nooit door wat mijn snelheid is en je zit al snel (veel) te hoog, daar waar ik bij andere motoren/motorscooters toch de tellers wat meer in beeld heb. Ik weet niet hoe dat voor jou is? Ik ben 1.80m en moet toch echt naar beneden kijken omdat je relatief dicht op de tellerpartij zit. Groot voordeel is de enorme bergruimte, daar kan Honda met z'n SH300 en SH350 echt een flinke punt aan zuigen. Die moeten 'm met topkoffer verkopen, omdat je geen drol onder het zadel kwijt kan. Mja, 16" achterwiel in plaats van 14" achterwiel. Lekker boeiend, op een scooter wil je bergruimte hebben. OK, ze hebben nog een Forza 350, maar je kan geen maxiscooter vergelijken met een 'stadsscooter' als de Beverly. Dan is de SH toch echt de concurrent.
 
(...)

Nu ik wat meer kilometers heb gereden en wat stukken snelweg neem, valt mij bij 95 a 100 km op dat het voorwiel een beetje zoekt of hobbelt.
Zou dat kunnen door het voorwiel niet opnieuw is uitgebalanceerd ?
Of is met lichte scooter het stuurgedrag altijd wat onrustig.
Nou heb jij best wat kilometers gereden met de Beverly hoe is jou ervaring hiermee?
Ik heb nu toch al bijna 9000km gereden met de Beverly 300 van het vorige model en van enig onrustig rijgedrag bij 95 - 100km/h of bij eender elke snelheid is absoluut geen sprake. Op een goed wegdek is het rijgedrag vanaf stapvoets tot top altijd even stabiel en trillingsvrij.
Als dat bij mijn ouder en lichter model met windscherm en topbox kan dan moet dat bij jouw scooter zeker kunnen. Meer nog, het lijkt me niet meer dan normaal.
Als je voorwiel niet werd gebalanceerd dan zou ik dat wel laten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan