Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Zo'n flip-up kan idd ook.
Dat starten, ik heb dat 1x of misschien 2x gehad tijdens de test.
Ik meende iets te hebben gelezen van een nieuwe mapping die dat startprobleem zou moeten verhelpen. Je kan eens navragen bij je dealer. In het buitenland is dat al wel bekend meen ik. Zoiets las ik van een van mijn YouTube-volgers.
 
@Monomuis goed om te horen zal het bij de 10000 km is voorleggen aan de dealer.
Van de rest rijd de scooter erg fijn vind alleen de voorkant nog steeds iets onrustig maar denk dat ik de vergelijking blijf maken met een motor.
De scooter is lekker smal kan echt bijna overal tussendoor plus genoeg beenruimte voor lange mensen.
Ruimte onder het zadel had van mij iets ruimer gemogen krijg mijn systeemhelm met passen en meten er net in.
Wat ik wel mis is de snelheidsbeleving van een motor, misschien moet de volgende iets zwaardere uitvoering worden.
 
@Kenman je bedoelt dat de scooter uitvalt bij stationair draaien vlak na een koude start?
Met je wiel is maar één ding mogelijk lijkt mij, en dat is een nieuw wiel onder garantie.
Ik heb geen pieptoon bij het voorwiel.
Mijn buddyseat heeft ook wat speling.
 
Laatst bewerkt:
@Monomuis net even op YouTube gekeken maar weet je nog bij welk filmpje van de Beverly je dat hebt gelezen van het starten?

Die van de 2e keer topsnelheid proberen.
1630052653854.png
 
@Kenman je bedoelt dat de scooter uitvalt bij stationair draaien vlak na een koude start?
Met je wiel is maar één ding mogelijk lijkt mij, en dat is een nieuw wiel onder garantie.
Ik heb geen pieptoon bij het voorwiel.
Mijn buddyseat heeft ook wat speling.
Nee niet bij stationair draaien,dan is het gewoon starten en lopen!
Wel al 2 keer gehad dat ik al geruime tijd onderweg ben en dan bij het stoplicht sta en hij gewoon afslaat,gaat erna wel meteen weer aan en doet voor de rest niks vreemds.
Voorwiel gaat zeker geregeld worden onder garantie!
Gister na een regenbui nog even wat km's gemaakt en de pieptoon lijkt ineens verdwenen..straks bij droog weer nog eens kijken wat die doet.
 
@Kenman ik heb het een paar keer gehad vlak na een koude start.
Ik rijd de straat uit bij mij en bij de hoek neem ik gas terug en de scooter slaat af.
Je zal maar dichtbij een kruising wonen en even snel willen oversteken.
Ik ga na aanleiding van het bericht van Monomuis contact zoeken met de dealer en om de update vragen.
 
Dag mede Beverly 400 rijders! Heb sinds 2 maanden de rode S uitvoering.

Heb eigenlijk altijd motor gereden( nou ja rijden, meer custom werk en poetsen). Een prachtige Triump Scrambler was de laatste 😭

Nooit gedacht een niet zo coole motorscooter aan te zullen schaffen…. Maar wow wat bevalt dat goed zeg! Met name het gebruikersgemak, hoppah laptop erin en naar het werk. Laptop eruit helm erin en ready weer. Zalig gewoon. Heb in 2 maand al meer gereden dan in de 2 jaar ervoor. Ok de snelheid en doortrekken van een motor na 60km per uur mis ik wel, maar hopelijk komen er nog wat tuning mogelijkheden.

Hier op het platteland zie je sowieso weinig motorscooters dus opvallen doe je hier wel al denken velen dat het een gewone scooter is hihihi

Beverly bevalt me verder prima. Het piepen herken ik wel maar naar een paar keer knetterhard te hebben geremd is het bij mij weg. Starten en uitvallen herken ik niet. Ik kan alleen de buddy en tank niet openen met de sleutel. Niet storend maar bij volgende beurt maar op laten lossen.
 

Bijlagen

  • 247A0D12-0655-41FE-9CC0-5B7210996598.jpeg
    247A0D12-0655-41FE-9CC0-5B7210996598.jpeg
    516,6 KB · Weergaven: 22
Nou een toeval; had sleutel in mijn zak en blijkbaar drukte er iets tegen aan een tijd en hoorde ik de buddy open gaan. Ik weer proberen en shit niks 🤔 toen viel het kwartje je moet de knop echt lang inhouden voordat die open gaat!
 
Nou een toeval; had sleutel in mijn zak en blijkbaar drukte er iets tegen aan een tijd en hoorde ik de buddy open gaan. Ik weer proberen en shit niks 🤔 toen viel het kwartje je moet de knop echt lang inhouden voordat die open gaat!

Gefeliciteerd met je Bev400! Ja, je moet de knop idd ietsje langer indrukken voor zowel buddy als tankklep.
 
@CapireXRS250 gefeliciteerd met je aankoop en wat betreft de sleutel , je kan beter de knoppen links op het stuur gebruiken voor de tank en buddy springen direct open bij indrukken.
 
Dag mede Beverly 400 rijders! Heb sinds 2 maanden de rode S uitvoering.

Heb eigenlijk altijd motor gereden( nou ja rijden, meer custom werk en poetsen). Een prachtige Triump Scrambler was de laatste 😭

Nooit gedacht een niet zo coole motorscooter aan te zullen schaffen…. Maar wow wat bevalt dat goed zeg! Met name het gebruikersgemak, hoppah laptop erin en naar het werk. Laptop eruit helm erin en ready weer. Zalig gewoon. Heb in 2 maand al meer gereden dan in de 2 jaar ervoor. Ok de snelheid en doortrekken van een motor na 60km per uur mis ik wel, maar hopelijk komen er nog wat tuning mogelijkheden.

Hier op het platteland zie je sowieso weinig motorscooters dus opvallen doe je hier wel al denken velen dat het een gewone scooter is hihihi

Beverly bevalt me verder prima. Het piepen herken ik wel maar naar een paar keer knetterhard te hebben geremd is het bij mij weg. Starten en uitvallen herken ik niet. Ik kan alleen de buddy en tank niet openen met de sleutel. Niet storend maar bij volgende beurt maar op laten lossen.
Ik heb 50 jaar motor gereden, groot en heel groot. Na de invoering van de 100 km/h ben ik gaan downsizen. Vorig jaar begon ik aan een scooter te denken, dit jaar heb ik doorgepakt en een Honda Forza 350 gekocht.
Mijn eerste keus was eigenlijk een Beverly 350 Police en later, uiteraard, de 400S. Maar helaas, de dichtstbijzijnde dealer zit op 130km. Op diverse Fora ( ook hier) is veel te vinden over gebreken van Piaggio producten en ik durf het gewoon niet aan. Maar ik blijf de Beverly een prachtige scooter vinden. En wat scooter rijden betreft, heerlijk ik wil nooit meer anders.
 
@Bathman denk dat van elk merk positieve en negatieve geluiden zijn.
Op dit forum is er volgens mij ook iemand geweest die er 100000 km probleemloos op gezet heeft.
 
Over alle merken zijn er positieve en negatieve ervaringen. Traditioneel worden de slechte ervaringen vele malen meer gedeeld dan de goede.

Wat er ook van weze, de dichtstbijzijnde Piaggio dealer op 130km, dat is een probleem. Ik heb het geluk dat er één op minder dan 10km hier vandaan gelegen is.

Daarnaast (positieve ervaringen worden minder vaak gedeeld) rij ik met een Beverly 300 uit 2012, 2 jaar geleden gekocht met 9000km op de teller. Nu staan er bijna 21000 op.
Enkel standaard voorgeschreven onderhoud laten doen en ik vind het een prima, goed ontworpen, goed gebouwde, totaal probleemloze en praktische scooter.
 
Goedemiddag beste forumleden, iemand al bekend wat het gewicht is van de Vario rollen, ik heb al diversen winkels gebeld maar is nog niet bekend en op al mijn scooters die ik heb gehad doe ik ze meestal iets lichter. Ik heb mijn Bev 400S gisteren opgehaald rijdt super stuurt heerlijk heb wel het scherm eraf gehaald buldert mij te veel maar dat had ik ook op mijn x max , en dat lelijke achterspatbord een stuk van afgezaagd, nu hopen dat de betrouwbaarheid me niet in de steek laat na jaren Japanse merken gereden te hebben nu voor het eerst een Italiaanse.
 

Bijlagen

  • IMG_20211015_161616.jpg
    IMG_20211015_161616.jpg
    228,9 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20211013_101726.jpg
    IMG_20211013_101726.jpg
    420,3 KB · Weergaven: 39
Goeie vraag maar ik vindt het leuk om toch nog iets sneller op te kunnen trekken dan met de standaard rollen
 
Nou het eerste probleem laat dus niet lang op zich wachten ook bij mij motor uitval tijdens het rijden, morgen maar ff vragen of hier wat aan te doen is en anders maar inruilen op Yamaha of Honda. Zou het wel jammer vinden want op zicht rijdt ie heerlijk maar ik hou wel van betrouwbaarheid.
 
Nou het eerste probleem laat dus niet lang op zich wachten ook bij mij motor uitval tijdens het rijden, morgen maar ff vragen of hier wat aan te doen is en anders maar inruilen op Yamaha of Honda. Zou het wel jammer vinden want op zicht rijdt ie heerlijk maar ik hou wel van betrouwbaarheid.
Wat precies is er dan gebeurd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan